Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 FL ALL ] Regeneracja głowicy - jedną czy od razu dwie?

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 25 wrz 2014, 16:22

no to fajnie ale czy aby na bank to nie nastawnik ?? wykluczyles to w 100%?
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 25 wrz 2014, 16:44

to nie jest nastawnik bo jest to "za wolny" stukot jak na łańcuch. Latwo rozróżnić stuk łańcucha o pokrywe od stuku popychacza. Poza tym słychać to definitywnie z tylu głowicy, po czym cisza <tjaa>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 26 wrz 2014, 11:09

martin_rs4 pisze:(...) powiem tylko ze po wymianie tego zaworka i wyczyszczeniu i uszczelnieniu wszystkiego pod ssakiem, kultura pracy silnika sie nieco poprawila. :)
To niestety, ale trochę głowice popracowały na słabszej dawce oleju, stąd to mogło wyjść. Z popychaczami taki problem, że jak olej zimny i gęsty to ciśnienie trzymają i są ciche, ale kiedy silnik trochę popracuje i się rozgrzeje, więc i olej robi się rzadszy, a później wyłączysz silnik, to olej spłynie (a do tego może się zatrzymać taki popychacz na wcisku) i po ponownym rozruchu już nie jest w stanie utrzymać ciśnienia - no i wali jak młotem o blachę.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 26 wrz 2014, 16:22

pebo pisze:Z popychaczami taki problem, że jak olej zimny i gęsty to ciśnienie trzymają i są ciche, ale kiedy silnik trochę popracuje i się rozgrzeje, więc i olej robi się rzadszy, a później wyłączysz silnik, to olej spłynie (a do tego może się zatrzymać taki popychacz na wcisku) i po ponownym rozruchu już nie jest w stanie utrzymać ciśnienia - no i wali jak młotem o blachę.
no wlasnie... :/ dzis przejechalem trase Lodz - Swidnica (dolny slask) ok. 270km i cala trasa cichutko. Podjechalem po dom i nie gasilem od razu aby posluchac czy stuka, ale bylo cichutko. Po ok 2-3h odpalilem 1-2 sek. zastukal i cisza, ale po ktorkiej trasie (ok. 3km) i ponownym wlaczeniu silnika stukal jush bez przerwy <niewiem> ... cos czuje ze nie wytrzymam do wymiany rozrzadu....
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 12 paź 2014, 11:36

...witam po przerwie... <hihi>

sluchajcie, jest bardzo duza poprawa, mozna by rzec ze sie poprawilo w 98%! Przez ten prawie miesiac zrobilem sporo kilometrow autem w rozych warunkach i na dzien dzisiejszy wyglada to tak, ze stuki praktycznie ustaly, niezaleznie od tego czy jade dlugo, czy robie krotkie odcinki (silnik caly czas cieply). Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu w 98% przypadkow nie stuka.... :D

oczywiscie zeby nie bylo tak pieknie, to na kilka odpalen, znow zacznie stukac dziad jeden, i dopoki nie rusze, lub nie dodam lekko gazu, tak gora do 2000obr., wtedy cichnie (..i nie! nie jest to nastawnik ;) ) mysle ze wymiania oleju na LIQUI MOLY 10W40 SUPERLEICHTLAUF + preparat tej samej firmy do uciszenia popychaczy przyniosly pozytywny rezultat

narazie zostawiam, ale znajac mnie i moje podjecie ze wszystko musi grac i hulac, i tak przy wymianie rozrzadu, wymienie pozostale 13 popychaczy, by miec spokoj.... :]

Na ten czas uwazam, moj problem dotyczacy glowicy na zamkniety <hura>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 12 paź 2014, 11:46

martin_rs4 pisze:to nie jest nastawnik bo jest to "za wolny" stukot jak na łańcuch. Latwo rozróżnić stuk łańcucha o pokrywe od stuku popychacza. Poza tym słychać to definitywnie z tylu głowicy, po czym cisza <tjaa>
Łańcuch daje taki charakterystyczny "mokry, przytłumiony" szelest. Ale ogólnie cieszę się, że problem częściowo rozwiązany no i dzięki za opisy, bo ten temat wróci jeszcze nie raz. Pozdrawiam
Bądź dobry jak chleb.

muuzzyy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 26 paź 2015, 21:56
Lokalizacja: Galewice

Post autor: muuzzyy » 26 paź 2015, 22:27

Odgrzeję trochę kotleta, mam spory problem z moim S6 C5, oczywiście silnik 4.2, dość mocno stuka na lewej stronie. Na zimnym silniku zdarza się, że rano chwilę stuka i po chwili przechodzi, ale po rozgrzaniu bardzo mocno hałasuje praktycznie bez przerwy. Ciśnienie oleju sprawdzone, na wolnych obrotach 2 bary, przy 3500 powyżej 4 barów, miska olejowa zdjęta pompa nie rozkręcona, smok czysty, do tej pory jeździłem na Valvoline, zmieniłem na liqui Molly, zrobiona płukanka LM, zaworki zwrotne wymienione. Wykluczam napinacz. Przymierzam się do zdjęcia pokrywy zaworów, najprawdopodobniej padła wkładka regulacyjna.
Kolego martin_rs4 mam praktycznie takie same odgłosy tylko znacznie głośniejsze, napisz jakim sposobem wyciągałeś wkładki regulacyjne, opisywałeś że trudno jest je wyszarpać z dźwigienki?
Jeszcze jedno pytanie jak demontowałeś całe dźwigienki? ja się temu przyglądałem w Etce i wychodzi na to że nie ma opcji wyciągnięcia osi (lewa strona), na której siedzą bez demontażu silnika lub samej głowicy?
Powodzenia dla wszystkich!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl