części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL] Tarcze & klocki (przód)

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Lewian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 204
Rejestracja: 12 mar 2012, 20:43
Lokalizacja: Kleczew

Post autor: Lewian » 06 lis 2014, 10:10

ernesto pisze:Wiadomo nie od dziś że audi nie popisało się z układem hamulcowym. Nie wyszło im to niestety.
Problem powstał z odprowadzeniem ciepła. A co jeśli na zestaw założy się tarcze nacinano / nawiercane ?
Ma ktoś takowe u Siebie ?
U mnie powstaje dylemat bo niebawem trzeba już będzie myśleć nad zmianą. Czy kompletować zestaw D3 czy próbować usprawnić istniejący zestaw ?
Przybywam z pomocą ;)

A więc nacinanie czy nawiercanie nie ma na celu lepszego chłodzenia a poprawę skuteczności hamowania a co za tym idzie takie tarcze uzyskują wyższe temperatury i wbrew potocznym przekonaniom wcale nie są odporniejsze na zwichrowania, przegrzania i tym podobne rzeczy.

Modyfikacje tarcz mają na celu odprowadzenie gazów i pyłów hamulcowych czyli zapobieganie fadingowi co jak wyżej napisałem prowadzi do skuteczniejszego hamowania przede wszystkim z wyższych prędkości czyli temperatury osiągamy wyższe na tarczach.

Powodem niestety jest zastosowanie zbyt małej średnicy tarcz do auta o takich gabarytach i mocach czyli po prostu za mało jest tam mięsa, które gromadzi temperaturę.

ernesto

Post autor: ernesto » 06 lis 2014, 16:08

Lewian, dziękuje za wyjaśnienie. Jeśli chodzi o odprowadzanie gazów to wiedziałem że jest o wiele lepsze ale nie sądziłem że nie są zbyt odporne. Czyli dalej chylę się ku zestawowi z D3.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 06 lis 2014, 18:27

moim zadaniem jest odwrotnie bo zwykłe tarcze 2x3 razy z 200 do zera i można było papierosy odpalać
a te nawiercane jeszcze nie świeciły :P

http://topbrakes.pl/blog/tarcze-hamulco ... awiercane/

pierwszy link z google

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 06 lis 2014, 18:34

Zestaw z D3 + kierownice powietrza z Pytona.. Lepiej nie będzie :P
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

ernesto

Post autor: ernesto » 06 lis 2014, 21:08

krzychu22.p1i pisze:Zestaw z D3 + kierownice powietrza z Pytona.. Lepiej nie będzie :P
Krzychu jak będę planował mody to cenne będzie mi porada by było dobrze ;) i mieć Święty spokój.

Lewian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 204
Rejestracja: 12 mar 2012, 20:43
Lokalizacja: Kleczew

Post autor: Lewian » 06 lis 2014, 21:58

pepi pisze:moim zadaniem jest odwrotnie bo zwykłe tarcze 2x3 razy z 200 do zera i można było papierosy odpalać
a te nawiercane jeszcze nie świeciły :P

http://topbrakes.pl/blog/tarcze-hamulco ... awiercane/

pierwszy link z google
Na pewno w jakimś stopniu wiercenie pomaga w chłodzeniu ale to nie jest głównym celem tych otworów ;)

A tego typu blogami się nie kieruj nigdy bo to jest tzw zaplecze, czyli treści zamieszczane na takich blogach nie do końca mają na celu przekazanie jakichś faktów.

pitak73
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 115
Rejestracja: 15 wrz 2013, 19:25
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: pitak73 » 07 lis 2014, 18:46

Wymieniłem tarcze Textar i klocki TRW na przód i dramat, jak ktoś już powiedział ikarus lata 80te. Po namowach założyłem klocki ceramiczne Jurid White dedykowane do normalnych tarcz. Zrobiłem już 5 tyś km na tym zestawie, zero pylenia, zero pisków, a jak się trochę rozgrzeją mega hamulec. Wymieniam teraz na tył też Jurid W. Polecam te klocki.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 08 lis 2014, 21:29

Lewian pisze:celu przekazanie jakichś faktów.
-wiesz parę razy twoje wyp[owiedzi podobnie odebrałem
:)

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 07 gru 2014, 22:48

no dobra tarcze chyba ori (nie wiem szwajcar zmieniał)
jakie klocki zakupić?

:)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 11 gru 2014, 16:09

Ferodo lub Jurid White :)
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 11 gru 2014, 17:20

michalwruszak pisze:Ferodo lub Jurid White :)
Dzięki lecz nieco za późno dzisiaj zamówiłem Textary

Klient mojego mechanika co wykańcza klocki w kilka kkm
próbował wszystkiego po kolei i stanęło na ATE

Ale że ATE nigdzie nie mogłem na szybko skombinowac
skończyło się na Textarze bo Ferodo podobnież to nie to
co kiedyś

Co do Juridy to nie rozwazalem miałem kiedyś nie wiem
czy białe ale pyliły jak szalone i pedał był miękkawy
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Jakie klocki i tarcze.

Post autor: grzybek86 » 21 sty 2015, 16:45

Chyba nadszeł dzień kresu moich klocków i tarcz. Co panowie byście polecili? w rozsadnych pieniądzach? Zimermann, Ferodo, Brembo, ATE?

Dodam ze do teraz śmigałem na ATE kupiłem je 4lata temu i jeździłem bez zadnych problemów tarcze nie pokrzywione nie biły i nie wibrowały, zrobiłem około 80tys na nich moze troszke wiecej. i zastanawiam sie czy ponownie załozyc ATE czy moze cos innego np coś tańszego ale żeby nie odbiegały jakością. Może ktoś handluje i moze jakies rabaty załatwić?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pretorian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:01
Lokalizacja: Hoeven

Post autor: Pretorian » 21 sty 2015, 18:26

400 km temu załozyłem sobie osobiscie tarcze Brembo i klocki Ferodo. Poki co nie narzekam. Pomimo tego iz w pierwszych 100km sytuacja zmusila mnie ostro hamowac ze 160 do 50km/h. Klocki ladnie dopasowaly sie do zacisku i do tarczy. Klocki Ferodo maja specjalne trzpienie zapobiegajace przesuwaniu sie klocka w zacisku(poprzednie tego nie mialy choc miejsce w zacisku na ten trzpień jest. Po 400 km moge polecic ten zestaw. W Holandii komplet kosztowal mnie 350 euro, wiem przeplacilem ale coz w Polsce bywam żadko a spieszylo mi sie i nie moglem czekac na kosztowna przesyłke.

Gość

Post autor: Gość » 21 sty 2015, 18:33

Z 15tyś km temu załozyłem zimmermann+ferrodo i początkowe dni były traumatyczne ale teraz sporadycznie piskną jak są zimne i cofam :) Za niecałe 800zł spokój na spory czas.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 21 sty 2015, 20:07

no ja teraz mogę wymieniać tarcze razem z klockami
bo te 250 pln za tarcze i klocki to chyba ok cena :)
co nie ;)
można tylko trzeba umieć :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl