Przybywam z pomocąernesto pisze:Wiadomo nie od dziś że audi nie popisało się z układem hamulcowym. Nie wyszło im to niestety.
Problem powstał z odprowadzeniem ciepła. A co jeśli na zestaw założy się tarcze nacinano / nawiercane ?
Ma ktoś takowe u Siebie ?
U mnie powstaje dylemat bo niebawem trzeba już będzie myśleć nad zmianą. Czy kompletować zestaw D3 czy próbować usprawnić istniejący zestaw ?
A więc nacinanie czy nawiercanie nie ma na celu lepszego chłodzenia a poprawę skuteczności hamowania a co za tym idzie takie tarcze uzyskują wyższe temperatury i wbrew potocznym przekonaniom wcale nie są odporniejsze na zwichrowania, przegrzania i tym podobne rzeczy.
Modyfikacje tarcz mają na celu odprowadzenie gazów i pyłów hamulcowych czyli zapobieganie fadingowi co jak wyżej napisałem prowadzi do skuteczniejszego hamowania przede wszystkim z wyższych prędkości czyli temperatury osiągamy wyższe na tarczach.
Powodem niestety jest zastosowanie zbyt małej średnicy tarcz do auta o takich gabarytach i mocach czyli po prostu za mało jest tam mięsa, które gromadzi temperaturę.