![]() |
![]() |
[D2 ALL ] FIS kontra LPG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Czas wtrysku PB jest ustalany za pomoca ECU auta i stanowi jedynie odnosnik dla czasu otwarcia wtrysku LPG ktory regulujemy monoznikiem.marekp750 pisze:Słuchajcie, FIS pokazuje spalanie na podstawie czasu wtrysku benzyny.
Jeżeli grzebaliście już przy ustawieniach LPG (będę mówił o stagu i innych operujących mnożnikiem) to zwróćcie uwagę na mnożnik, który powoduje wydłużenie czasu otwarcia o
odpowiednią wartość wtryskiwacza LPG (w celu wyrównania czasu Pb na LPG).
Jeżeli podniesiemy mnożnik to skrócimy czasy wtrysków Pb. Powodować to będzie
zliczanie na FIS małych wartości spalania
Nie wiem gdzie doszukales sie regulacji czasu wtrysku PB za pomoca instalacji LPG
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Przeczytaj uważnie co napisałem wyżej, jest tam wyjaśnione.szeryfisch pisze:Czas wtrysku PB jest ustalany za pomoca ECU auta i stanowi jedynie odnosnik dla czasu otwarcia wtrysku LPG ktory regulujemy monoznikiem.marekp750 pisze:Słuchajcie, FIS pokazuje spalanie na podstawie czasu wtrysku benzyny.
Jeżeli grzebaliście już przy ustawieniach LPG (będę mówił o stagu i innych operujących mnożnikiem) to zwróćcie uwagę na mnożnik, który powoduje wydłużenie czasu otwarcia o
odpowiednią wartość wtryskiwacza LPG (w celu wyrównania czasu Pb na LPG).
Jeżeli podniesiemy mnożnik to skrócimy czasy wtrysków Pb. Powodować to będzie
zliczanie na FIS małych wartości spalania
Nie wiem gdzie doszukales sie regulacji czasu wtrysku PB za pomoca instalacji LPG
Chodzi o czas wtrysku Pb przy pracy na LPG. Zmieniając mnożnik (w instalce LPG) czas wtrysku Pb będziesz zmieniał. To podstawa regulacji instalacji LPG. Mówimy oczywiście o jeździe na LPG.
Chociaż jak skopie się ustawienia LPG i ECU silnika nauczy się "nieodpowiednich" czasów wtrysku to i na Pb źle działa i pokazuje na FIS.
Dla przykładu dodam, że ABZ ciągnąłem tak w górę mnożnikiem by jeszcze jakoś sonda lambda działała. Średnie spalanie na FIS oscylowało w granicach 6-7 litrów.
Oczywiście po dłuższej jeździe ECU nauczyło się krótkich czasów wtrysku Pb i na benzynie źle działał silnik.
Reset ECU i od nowa ustawienia LPG.
[ Dodano: 2012-06-15, 21:53 ]
Dosłownie, skoro czasy wtrysku Pb podczas pracy na Pb ihipcio pisze:Pisałem już o tym fus na pb ma pokazywać tyle samo co na lpg a tankyjac lpg to fis plus 20 30 procent wtedy jest dobrze ustawione lpg
czasy wtrysku Pb podczas pracy na LPG muszą być takie same to i spalanie na FIS
musi byc takie same (ale faktyczne zużycie LPG ma być wyższe o około ~20%).
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Czytam i w ząb nie łapie. Gdzie zmieniasz w stagu czasy wtrysku PB? Bo LPG owszem mozesz sobie pozmieniac. Troche sie stagiem bawilem i nie znalazlem takiej mozliwosci. Mozesz objasnic?marekp750 pisze: Przeczytaj uważnie co napisałem wyżej, jest tam wyjaśnione.
Chodzi o czas wtrysku Pb przy pracy na LPG. Zmieniając mnożnik (w instalce LPG) czas wtrysku Pb będziesz zmieniał. To podstawa regulacji instalacji LPG. Mówimy oczywiście o jeździe na LPG.
Czas wtrysku benzyny ustala ECU auta, gdy auto chodzi na LPG to ECU auta o tym nie wie(bo sterownik LPG emuluje wtyski) i nadal ustala czasy wtrysku zalezne od aktualnej mapy, sterownik LPG emuluje dzialajace wtryskiwacze benzyny i jednoczesnie wykorzystuje impulsy generowane przez ECU auta do poprawnego sterowania wtryskiwaczami LPG. I tu mozesz sobie pogrzebac mnoznikiem. Ale gdzie grzebiac w ustawieniach LPG mozesz zmienic ustawienia ECU auta?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Dokładnie o to mi chodziło... i właśnie tak jest u mnie... niezależnie od paliwa na którym jadę (PB/LPG) FIS pokazuje porównywalne wartości spalania... ale rzeczywiste wartości spalania LPG w porównaniu do tego co pokazuje FIS są wyższe i mieszczą się właśnie w tych 20-30% (miasto FIS 18-20 a LPG z tankowania do pełna 22-25 i trasa FIS 12-15 a LPG z tankowania do pełna 14,5-18) ;-)marekp750 pisze:Dosłownie, skoro czasy wtrysku Pb podczas pracy na Pb ihipcio pisze:Pisałem już o tym fus na pb ma pokazywać tyle samo co na lpg a tankyjac lpg to fis plus 20 30 procent wtedy jest dobrze ustawione lpg
czasy wtrysku Pb podczas pracy na LPG muszą być takie same to i spalanie na FIS
musi byc takie same (ale faktyczne zużycie LPG ma być wyższe o około ~20%).
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
nie, to nic nie da, za chiwlę (jak jest niewłaściwie ustawiona inst. LPG) i tak wszystko wróci do stanu poprzedniegodarius30 pisze:czyli dobrze jest co jakiś czas przejechać kilkadziesiat km na benzynie , aby ecu wrocił do normy?
Dobrze jest mieć ustawioną poprawnie instal. LPG.
Najlepiej w A8 lecieć na korekty długoterminowe (chodzi o poprawki ustawień).
A korekty krótko terminowe do ustawienia LPG zamiast na czasy wtrysku Pb (chociaz na to tez trzeba patrzeć).
Panowie, czytam to i zgadzam się co do jednego - że spalanie jest minimalnie wyższe niż pokazuje FIS - czy wziął ktoś z Was pod uwagę że skoro LPG jest 20% "słabsze" więc mocniej musicie wciskać gaz, wobec czego Fis analogicznie pokazuje więcej?
u mnie róznice w spalaniu są naprawdę niewielkie i FIS jest miarodajny, a jeżdżę juz na gazie 6 lat i około 70tys km... mam dobrego gazownika i nie zgodzę się że jest coś źle ustawione, bo by mi juz dawno silnik padł..
u mnie róznice w spalaniu są naprawdę niewielkie i FIS jest miarodajny, a jeżdżę juz na gazie 6 lat i około 70tys km... mam dobrego gazownika i nie zgodzę się że jest coś źle ustawione, bo by mi juz dawno silnik padł..
Źle może to nie jest ale też nie jest zgodne ze sztuką.jaano pisze:Panowie, czytam to i zgadzam się co do jednego - że spalanie jest minimalnie wyższe niż pokazuje FIS - czy wziął ktoś z Was pod uwagę że skoro LPG jest 20% "słabsze" więc mocniej musicie wciskać gaz, wobec czego Fis analogicznie pokazuje więcej?
u mnie róznice w spalaniu są naprawdę niewielkie i FIS jest miarodajny, a jeżdżę juz na gazie 6 lat i około 70tys km... mam dobrego gazownika i nie zgodzę się że jest coś źle ustawione, bo by mi juz dawno silnik padł..
Jeżeli FIS pokazuje w Twoim aucie realne spalanie LPG to znaczy, że masz mnożnik
za nisko powodując wydłużenie czasu wtysku benzyny na gazie co skutkuje pokazywaniem zawyżonego spalania (wydłuża szasy wtrysku benzyny na gazie).
Każdy sterownik silnika ma "tolerancję" składu mieszanki tzw. korekty.
W sterowniku Audi korekty +10 do -10 % uznawane są za poprawne. Dopiero powyżej lub poniżej uznawane są za niewłaściwe.
Oczywiście optimum to korekty w okolicach 0%.
Dla takich korekt spalanie na FIS i realne LPG musi się różnić i nie ma bata.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 90
- Rejestracja: 24 lip 2014, 19:13
- Lokalizacja: Katowice
Panowie, podepnę się pod temat, choć mój problem jest nieco odmienny, choć również dotyczy LPG i wskazań spalania na FIS
W moim s8 97r średnie zużycie w zależności od slylu jazdy oscyluje między 3 a 5l/100km. Oczywiscie mam na myśli wskazania. Nie pokazuje totalnych bzdur ponieważ jeśli jeżdzę spokojnie, to pokazuje bliżej 3 litrow a przy butowaniu powyżej 4.
Generalnie można przyjąć że pokazany wynik pomnożony x5 daje prawdziwą wartość.
O co chodzi?
W moim s8 97r średnie zużycie w zależności od slylu jazdy oscyluje między 3 a 5l/100km. Oczywiscie mam na myśli wskazania. Nie pokazuje totalnych bzdur ponieważ jeśli jeżdzę spokojnie, to pokazuje bliżej 3 litrow a przy butowaniu powyżej 4.
Generalnie można przyjąć że pokazany wynik pomnożony x5 daje prawdziwą wartość.
O co chodzi?
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości