Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 ALL ] FIS kontra LPG

mr_nuke
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 14 cze 2012, 21:10
Lokalizacja: Wu-Ka śląsk

Post autor: mr_nuke » 14 cze 2012, 21:19

Witam

U mnie FIS pokazuje średnie na poziomie 15 - 17L a przy każdym tankowaniu wychodzi mniej więcej 18 - 19L LPG. Więc jakiś tam punkt odniesienia mam co do spalania wg FIS`a a rzeczywistego.

Pozdrawiam mr_nuke
Do jazdy wystarczą cztery kółka, ale cztery cylindry to za mało :)

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 14 cze 2012, 22:26

marekp750 pisze:Słuchajcie, FIS pokazuje spalanie na podstawie czasu wtrysku benzyny.

Jeżeli grzebaliście już przy ustawieniach LPG (będę mówił o stagu i innych operujących mnożnikiem) to zwróćcie uwagę na mnożnik, który powoduje wydłużenie czasu otwarcia o
odpowiednią wartość wtryskiwacza LPG (w celu wyrównania czasu Pb na LPG).

Jeżeli podniesiemy mnożnik to skrócimy czasy wtrysków Pb. Powodować to będzie
zliczanie na FIS małych wartości spalania
Czas wtrysku PB jest ustalany za pomoca ECU auta i stanowi jedynie odnosnik dla czasu otwarcia wtrysku LPG ktory regulujemy monoznikiem.
Nie wiem gdzie doszukales sie regulacji czasu wtrysku PB za pomoca instalacji LPG
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 15 cze 2012, 21:21

Pisałem już o tym fus na pb ma pokazywać tyle samo co na lpg a tankyjac lpg to fis plus 20 30 procent wtedy jest dobrze ustawione lpg

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 15 cze 2012, 21:36

szeryfisch pisze:
marekp750 pisze:Słuchajcie, FIS pokazuje spalanie na podstawie czasu wtrysku benzyny.

Jeżeli grzebaliście już przy ustawieniach LPG (będę mówił o stagu i innych operujących mnożnikiem) to zwróćcie uwagę na mnożnik, który powoduje wydłużenie czasu otwarcia o
odpowiednią wartość wtryskiwacza LPG (w celu wyrównania czasu Pb na LPG).

Jeżeli podniesiemy mnożnik to skrócimy czasy wtrysków Pb. Powodować to będzie
zliczanie na FIS małych wartości spalania
Czas wtrysku PB jest ustalany za pomoca ECU auta i stanowi jedynie odnosnik dla czasu otwarcia wtrysku LPG ktory regulujemy monoznikiem.
Nie wiem gdzie doszukales sie regulacji czasu wtrysku PB za pomoca instalacji LPG
Przeczytaj uważnie co napisałem wyżej, jest tam wyjaśnione.
Chodzi o czas wtrysku Pb przy pracy na LPG. Zmieniając mnożnik (w instalce LPG) czas wtrysku Pb będziesz zmieniał. To podstawa regulacji instalacji LPG. Mówimy oczywiście o jeździe na LPG.

Chociaż jak skopie się ustawienia LPG i ECU silnika nauczy się "nieodpowiednich" czasów wtrysku to i na Pb źle działa i pokazuje na FIS.

Dla przykładu dodam, że ABZ ciągnąłem tak w górę mnożnikiem by jeszcze jakoś sonda lambda działała. Średnie spalanie na FIS oscylowało w granicach 6-7 litrów.
Oczywiście po dłuższej jeździe ECU nauczyło się krótkich czasów wtrysku Pb i na benzynie źle działał silnik.

Reset ECU i od nowa ustawienia LPG.

[ Dodano: 2012-06-15, 21:53 ]
hipcio pisze:Pisałem już o tym fus na pb ma pokazywać tyle samo co na lpg a tankyjac lpg to fis plus 20 30 procent wtedy jest dobrze ustawione lpg
Dosłownie, skoro czasy wtrysku Pb podczas pracy na Pb i
czasy wtrysku Pb podczas pracy na LPG muszą być takie same to i spalanie na FIS
musi byc takie same (ale faktyczne zużycie LPG ma być wyższe o około ~20%).

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 15 cze 2012, 22:09

marekp750 pisze: Przeczytaj uważnie co napisałem wyżej, jest tam wyjaśnione.
Chodzi o czas wtrysku Pb przy pracy na LPG. Zmieniając mnożnik (w instalce LPG) czas wtrysku Pb będziesz zmieniał. To podstawa regulacji instalacji LPG. Mówimy oczywiście o jeździe na LPG.
Czytam i w ząb nie łapie. Gdzie zmieniasz w stagu czasy wtrysku PB? Bo LPG owszem mozesz sobie pozmieniac. Troche sie stagiem bawilem i nie znalazlem takiej mozliwosci. Mozesz objasnic?
Czas wtrysku benzyny ustala ECU auta, gdy auto chodzi na LPG to ECU auta o tym nie wie(bo sterownik LPG emuluje wtyski) i nadal ustala czasy wtrysku zalezne od aktualnej mapy, sterownik LPG emuluje dzialajace wtryskiwacze benzyny i jednoczesnie wykorzystuje impulsy generowane przez ECU auta do poprawnego sterowania wtryskiwaczami LPG. I tu mozesz sobie pogrzebac mnoznikiem. Ale gdzie grzebiac w ustawieniach LPG mozesz zmienic ustawienia ECU auta?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 16 cze 2012, 08:55

marekp750 pisze:
hipcio pisze:Pisałem już o tym fus na pb ma pokazywać tyle samo co na lpg a tankyjac lpg to fis plus 20 30 procent wtedy jest dobrze ustawione lpg
Dosłownie, skoro czasy wtrysku Pb podczas pracy na Pb i
czasy wtrysku Pb podczas pracy na LPG muszą być takie same to i spalanie na FIS
musi byc takie same (ale faktyczne zużycie LPG ma być wyższe o około ~20%).
Dokładnie o to mi chodziło... i właśnie tak jest u mnie... niezależnie od paliwa na którym jadę (PB/LPG) FIS pokazuje porównywalne wartości spalania... ale rzeczywiste wartości spalania LPG w porównaniu do tego co pokazuje FIS są wyższe i mieszczą się właśnie w tych 20-30% (miasto FIS 18-20 a LPG z tankowania do pełna 22-25 i trasa FIS 12-15 a LPG z tankowania do pełna 14,5-18) ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

darius30
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 07 paź 2009, 19:15
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: darius30 » 04 sie 2012, 23:51

czyli dobrze jest co jakiś czas przejechać kilkadziesiat km na benzynie , aby ecu wrocił do normy?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 05 sie 2012, 07:17

darius30 pisze:czyli dobrze jest co jakiś czas przejechać kilkadziesiat km na benzynie , aby ecu wrocił do normy?
nie, to nic nie da, za chiwlę (jak jest niewłaściwie ustawiona inst. LPG) i tak wszystko wróci do stanu poprzedniego


Dobrze jest mieć ustawioną poprawnie instal. LPG.
Najlepiej w A8 lecieć na korekty długoterminowe (chodzi o poprawki ustawień).
A korekty krótko terminowe do ustawienia LPG zamiast na czasy wtrysku Pb (chociaz na to tez trzeba patrzeć).

jaano
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 03 lut 2010, 22:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: jaano » 14 sie 2012, 13:39

Panowie, czytam to i zgadzam się co do jednego - że spalanie jest minimalnie wyższe niż pokazuje FIS - czy wziął ktoś z Was pod uwagę że skoro LPG jest 20% "słabsze" więc mocniej musicie wciskać gaz, wobec czego Fis analogicznie pokazuje więcej?
u mnie róznice w spalaniu są naprawdę niewielkie i FIS jest miarodajny, a jeżdżę juz na gazie 6 lat i około 70tys km... mam dobrego gazownika i nie zgodzę się że jest coś źle ustawione, bo by mi juz dawno silnik padł..
Obrazek

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 14 sie 2012, 13:52

jaano pisze:Panowie, czytam to i zgadzam się co do jednego - że spalanie jest minimalnie wyższe niż pokazuje FIS - czy wziął ktoś z Was pod uwagę że skoro LPG jest 20% "słabsze" więc mocniej musicie wciskać gaz, wobec czego Fis analogicznie pokazuje więcej?
u mnie róznice w spalaniu są naprawdę niewielkie i FIS jest miarodajny, a jeżdżę juz na gazie 6 lat i około 70tys km... mam dobrego gazownika i nie zgodzę się że jest coś źle ustawione, bo by mi juz dawno silnik padł..
Źle może to nie jest ale też nie jest zgodne ze sztuką.
Jeżeli FIS pokazuje w Twoim aucie realne spalanie LPG to znaczy, że masz mnożnik
za nisko powodując wydłużenie czasu wtysku benzyny na gazie co skutkuje pokazywaniem zawyżonego spalania (wydłuża szasy wtrysku benzyny na gazie).

Każdy sterownik silnika ma "tolerancję" składu mieszanki tzw. korekty.
W sterowniku Audi korekty +10 do -10 % uznawane są za poprawne. Dopiero powyżej lub poniżej uznawane są za niewłaściwe.

Oczywiście optimum to korekty w okolicach 0%.
Dla takich korekt spalanie na FIS i realne LPG musi się różnić i nie ma bata.

Awatar użytkownika
Nowak_zg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 179
Rejestracja: 23 mar 2011, 17:27
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: Nowak_zg » 14 sie 2012, 14:38

FOSS to dobrze wszystko tu podliczyl.

zgadzam sie z jego wyliczeniami ... i potwierdzam je ;)

Konradviper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 90
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:13
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Konradviper » 17 lis 2014, 23:05

Panowie, podepnę się pod temat, choć mój problem jest nieco odmienny, choć również dotyczy LPG i wskazań spalania na FIS
W moim s8 97r średnie zużycie w zależności od slylu jazdy oscyluje między 3 a 5l/100km. Oczywiscie mam na myśli wskazania. Nie pokazuje totalnych bzdur ponieważ jeśli jeżdzę spokojnie, to pokazuje bliżej 3 litrow a przy butowaniu powyżej 4.
Generalnie można przyjąć że pokazany wynik pomnożony x5 daje prawdziwą wartość.
O co chodzi?

Awatar użytkownika
bazzzyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 486
Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V6 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Niunia
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bazzzyl » 17 lis 2014, 23:17

U mnie ostatnio już na zimówkach 14L/100 PB i 17,5L/100 LPG.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 18 lis 2014, 00:20

Konradviper, a dobrze masz zakodowaną szafę? Bo te 4-5l wskazania to ma scenic 2.0 dci a nie 4 litrowe v8

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 18 lis 2014, 08:11

zegary ktoś przestawił i ma to co ma
chyba logiczne jest że spalanie ma być od 10 l i wyżej :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl