Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 00 4.2PB/LPG ] Stukanie w kole przy hamowaniu

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 19 lis 2014, 20:58

o prosze...NR 42

Obrazek
to nie jest zwykły napęd...to

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 19 lis 2014, 21:05

Czyli dokładnie to tą część miałeś złamaną:
http://allegro.pl/podpora-kielicha-uchw ... 34393.html
Jutro to obadam, dobrze jest widoczna, czy trzeba coś rozkręcać?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 19 lis 2014, 21:11

oo no wlasnie ta podpore. mozesz wymacac reka bez zzdejmowania kola, tylko podnies sobie troche auto na lewarku :D jest dobrze widoczna rozkrecac nie trzeba...no chyba ze zlamana bedzie to wtedy masz jedna nakretke u gory pod maska - pod tymi platikowymi oslonami a druga nakretka jest na dole tej podpory...

klucz plaski - oczkowy 18 i grzzechotka z nasadka 18
to nie jest zwykły napęd...to

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 19 lis 2014, 21:15

OK dzięki. jutro to oblookam, dam znać. pozdro

Gość

Post autor: Gość » 19 lis 2014, 21:15

Ta podpora rozpada sie w rękach.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 19 lis 2014, 21:20

Skoro jest tak słaba, to może rzeczywiście to być to...oby...

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 19 lis 2014, 21:27

zazwyczaj peka na tych dwoch zeberkach...u mnie to na pewno stukalo, ale czy powodowalo bicie przy hamowaniu... <niewiem>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Myski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 75
Rejestracja: 11 lut 2012, 23:46
Lokalizacja: Warszawa/mazowieckie

Post autor: Myski » 20 lis 2014, 15:27

"Dodam jeszcze, że przy hamowaniu z mniejszych prędkości występuje takie "pulsacyjne hamowanie", które mam wrażenie ze wzrostem prędkości zmienia się w stukanie..."

Jesli cos wyczuwasz cyklicznie przy hamowaniu to cos ewidentnie Ci bije jesli tarcze sprawdziles to pozostaje piasta. Mialem podobny problem i bylo to łozysko

pozdrawiam,
Michal

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 20 lis 2014, 18:48

martin_rs4 pisze:okazalo sie ze wlasnie ten wspornik kolumny mcphersona jest zlamany
Dziś sprawdzałem i siedzą jak należy, brak uszkodzeń.

Ale co nieco dziś się wyjaśniło. Otóż wybrałem się do wielkiego znachora od hamulców :) Powiedziałem o wszystkim, co boli mój układ hamulcowy i gość bez oglądania czegokolwiek stwierdził, że jeśli drgania nie przenoszą się na pedał hamulca i kierownicę to tarcze z całą pewnością można wykluczyć. Zaczął od wyważania kół i na warsztat poszło od razu prawe przednie, od którego wg mnie powstawały te bicia. Szczerze to od razu wylazło, że to nie opona tylko jedno wielkie jajo <jezu> (w tamtym sezonie kupowane jako nówki <jezu> ). Do tego wyważenie na wszystkich 4 było totalnie skopane (2 tygodnie temu wymieniane były opony i oczywiście wyważane <jezu> ).
Gość to jajo tymczasowo wrzucił na tył i dokładnie wyważył wszystkie jeszcze raz. Jakież było moje zdziwienie, że po tej operacji przód od razu stał się o wiele stabilniejszy i co najważniejsze bicie jakby ustało. Celowo piszę "jakby" bo testowane było na razie tylko do 120/h, bardzo nie miałem dziś drogi żeby mocniej się rozpędzać, a więc do szczęścia to jeszcze trzeba poczekać. Owszem czuć dalej jakieś drgawki, ale ewidentnie wychodzą teraz z tylnego prawego koła,właśnie tam gdzie tymczasowo poszła ta słaba.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 20 lis 2014, 20:33

no to fajnie ze juz prawie sie z tym uporales <okioki> i to jest wlasnie to co pisalem, ze tyle moze byc roznychdziwnych przyczyn bicia przy hamowaniu, ze zanim sie dojdzie do tego to nie majac odpowiedniej wiedzy, czlowiek wyda kase, zszarga sobie nerwy aby na koncu sie dowiedziec ze to jakas pierdola byla :) :D

a propos co to za oponki, ze nawet sezonu nie podolaly ?
to nie jest zwykły napęd...to

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 20 lis 2014, 21:24

To niestety tylko nankang, made in taiwan :( najprawdopodobniej je przyhamowałem, raz ostro musiałem się ratować, żeby w goście nie walnąć i było mega awaryjne hamowanie. Ale nie sądziłem, że po jednym takim hamowaniu opona będzie do niczego. I czemu tylko jedna...
Ja się jeszcze nie cieszę, bo już nie raz bywały poprawy i okazywało się, że radość była przedwczesna, ale coś w tym musi być, skoro jest dość widoczna poprawa. Chociaż oprócz opony coś jeszcze będzie na rzeczy pewnie,bo nie sądze, aby to stukanie było spowodowane tylko oponą.
Jutro zrobię troche lepszego testa :)
Apropos, jak sądzicie, czy do 2 opon 245/45 podejdą 2 o innym nieznacznie rozmiarze, tj. 255/40 np. Gdyby hulały ze sobą to kolega ma 2 takie w dobrej cenie. Czy do pary 245/45 tylko i wyłącznie takie same?

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 20 lis 2014, 22:22

no też mam te nakangi, tragedia, miały dobre opinie a wyszło jak zawsze. Jeden sezon pojezdziły i wywalam bo sie poząbkowały i strasznie je słychac

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 20 lis 2014, 22:28

uszek, Pierwszy i ostatni raz skorzystałem z oferty dalekiego wschodu :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 20 lis 2014, 22:38

uszek pisze:no też mam te nakangi, tragedia, miały dobre opinie a wyszło jak zawsze. Jeden sezon pojezdziły i wywalam bo sie poząbkowały i strasznie je słychac
beyer28 pisze:uszek, Pierwszy i ostatni raz skorzystałem z oferty dalekiego wschodu :)
no i dobrze ze sie spytalem, bo tez mi te opony chodzily po glowie, ale juz chyba wole dolozyc o kupic Kumho albo Nokiany... :)
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
bazzzyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 486
Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V6 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Niunia
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bazzzyl » 20 lis 2014, 23:31

Ja bym do quattro nie dawał opon o różnej szerokości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl