Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 00 4.2PB/LPG ] Czyszczenie wtrysków lpg, czy tylko wym

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

[D2 00 4.2PB/LPG ] Czyszczenie wtrysków lpg, czy tylko wym

Post autor: beyer28 » 03 gru 2014, 20:02

Panowie jak zapatrujecie się na czyszczenie wtrysków lpg? Gra warta świeczki,czy szkoda zachodu i nowe wtryski od razu? na czym polega to czyszczenie?do zrobienia samemu, czy lepiej zlecić fachowcom?Ewentualnie jakie wtryski polecacie do staga? Instalacja 2letnia i pasowałoby tam zajrzeć :)

Dymian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 337
Rejestracja: 21 mar 2011, 11:24
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Dymian » 03 gru 2014, 20:55

w 2 lata ile km zrobiłeś? Jak nie zrobiłeś minimum 100kkm to nie powinno się nic, aż takiego dziać aby były do wymiany.
No i jakie masz? Bo w zależności od marki są różne sposoby. Przykładowo keihiny itp są "nierozbieralne" i wysyła się je do odpowiednich firm, jak valteki to kąpiel w izopropanolu w takim urządzeniu jak wanienka ultradźwiękowa dobrze im zrobi.

Z kolei w brc jest opcja czyszczenia wtryskiwaczy- nalewa się np. izopropanolu i uruchamia opcję czyszczenia danego wtryskiwacza programowo.

Mi valtek typ 34 (warto o nim poczytać- bo to nie takie zło) wytrzymał w V6 coś koło 130kkm- więc nie jest źle.

michalek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 60
Rejestracja: 15 maja 2010, 09:50
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: michalek » 03 gru 2014, 20:57

Pewnie komuś to sie nie spodoba znając życie ale niestety nie posiadam specjalistycznych urządzeń do czyszczenia takich wtrysków. Jak miałem jeszcze d2 był to jakies 5 at temu :) i tez miałem pewien problem z autem wiec łapałem się po kolei wszystkiego co mogło pomocna mój problem. Jedną rzecz którą własnie robiłem to było czyszczenie wtrysków gazowych i powiem szczerze pomogło. Zwykłe Wd40 pomogło. Wpuszczałem je do listwy wtryskowej i paliłem samochód aż to przepalił i tak parę razy to powtarzałem. Też sam tego nie wymyśliłem tylko znalazłem ten sposób na elektroda pl. Spróbuj u mnie pomogło.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 03 gru 2014, 21:20

Dymian, Szczerze to dopiero 30tys zrobiłem i pewnie bym się ich nie czepiał, ale jak zimno na zewnątrz to zaraz po przełączeniu na lpg trochę telepie dopóki nie złapie 90stopni. Jakiś czas temu byłem w stagu na regulacji, przedstawiłem sprawę i powiedzieli, że wtryski zasyfione i pasowałoby wyczyścić. Wtryski hana.
michalek, No właśnie też słyszałem o różnych ciekawych pomysłach na czyszczenie wtrysków-wd40, a nawet denaturat :) a jakie miałeś objawy u siebie?

michalek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 60
Rejestracja: 15 maja 2010, 09:50
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: michalek » 03 gru 2014, 21:25

tez telepało na wolnych i nie chciał się dobrze wkręcać w obroty. Ale z tym dynksem albo jakimś innym alkoholem to można by było na sam koniec wpuścić, jak juz wd40 rozpuści brud.

ernesto

Post autor: ernesto » 03 gru 2014, 21:26

beyer28 pisze:Dymian, jak zimno na zewnątrz to zaraz po przełączeniu na lpg trochę telepie dopóki nie złapie 90stopni. Jakiś czas temu byłem w stagu na regulacji, przedstawiłem sprawę i powiedzieli, że wtryski zasyfione i pasowałoby wyczyścić.
Miałem to samo jak kilka razy jeździłem tak że gaz się skończył. Tankowanie i małej ilości paliwa i znowu do końca. Na momencie zapchało mi filterki i problemy z instalacją przy niskiej temperaturze roboczej silnika.
Wymiana filterków i czyszczenie listwy w/w sposobem pomogła ;)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 03 gru 2014, 21:27

A ja znów słyszałem ze takie czyszczenie w myjce ultradzwiekowej nie jest trwale i zdecydowalem się kupić nowe wtryskii brc... za jedna listwę chcieli ponad 500zl to za tą kwotę miałem już 3 nowe wtryski :)

Natomiast co do valteków czerwonych, tych zwykłych to zestaw naprawczy kosztuje ok. 80zł + zegar do ustawiania skoku tłoczka + max 1h roboty i wszystko jak nowe... :D
to nie jest zwykły napęd...to

ernesto

Post autor: ernesto » 03 gru 2014, 21:31

martin_rs4 pisze:Natomiast co do valteków czerwonych, tych zwykłych to zestaw naprawczy kosztuje ok. 80zł + zegar do ustawiania skoku tłoczka + max 1h roboty i wszystko jak nowe... :D
Ahhh te Waldemary wiecznie młode :D Ja mam Regi czarne i szczerze jestem z nich zadowolony. Teraz przed zimą jeszcze je przeczyszczę a na wiosnę zapodam nowy zestaw.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 03 gru 2014, 21:49

ernesto pisze:Ahhh te Waldemary wiecznie młode
Hehe erni bo taka prawda...generalnie do A8 bym ich nie założył ale miałem w A4 i spisywały się rewelacyjnie, poza tym tylko ze trzeba było je co 10kkm kalibrować. Ale jak wspomniałem to max 1h roboty w międzyczasie popijając pifko. :D
to nie jest zwykły napęd...to

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 03 gru 2014, 22:03

Filterki jakiś czas temu wymieniałem, było tylko trochę lepiej, ale teraz znów to samo. Czepiam się tych wtrysków, bo co innego może to powodować <niewiem>
ernesto, Jak je czyścisz u siebie?
martin_rs4, Jakie masz wtryski u siebie?jak się sprawują

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 03 gru 2014, 22:07

beyer28 pisze:martin_rs4, Jakie masz wtryski u siebie?jak się sprawują
Ja mam żółte BRC i jestem zadowolony. Są drogie ale i jakościowo bardzo dobre a dbając o filterki itp mogą przjechac min. 100kkm bez żadnych problemów...
to nie jest zwykły napęd...to

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 03 gru 2014, 22:11

martin_rs4, To ile taka przyjemność kosztuje?Ze Stagiem i KME silver będą współgrały?

ernesto

Post autor: ernesto » 03 gru 2014, 22:21

beyer28 pisze:Filterki jakiś czas temu wymieniałem, było tylko trochę lepiej, ale teraz znów to samo. Czepiam się tych wtrysków, bo co innego może to powodować <niewiem>
ernesto, Jak je czyścisz u siebie?
Filterki wyciągnij i przedmuchaj sprężonym powietrzem chyba że zapodasz nowe.
A listwy to wykręcam, aplikuje WD-40 i pozostawiam na kilkanaście minut. Potem delikatnie przedmuchuje, nie za mocno bo boje się że coś odpadnie. Zakładam i odpalam autko. Pracuje chwilkę i na nowo. Na początek dziwnie pracuje z uwagi na to że WD jest w listwach.
Czynność powtarzam 2-3 razy i jak na razie jest ok. Ciekaw jestem jak długo.
Zastanawiałem się nad zestawem naprawczym ale chyba lepiej będzie wymienić listwy niż je regenerować.
Mi taka czynność pomogła na jakiś czas, ale sam jestem sobie winien zasyfiając listwy syfem ze zbiornika z resztkami gazu.
Jeszcze muszę na przyszłość odkręcić miedź od reduktora, skierować w kosmos i zapodać + na zawór. Może w jakimś stopniu pozbędę się syfu ze zbiornika. Ale to już inna kwestia choć powiązana z tematem.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 03 gru 2014, 22:41

beyer28 pisze:martin_rs4, To ile taka przyjemność kosztuje?Ze Stagiem i KME silver będą współgrały?
205zl / szt. I czytałem kiedyś na LPG forum, ze ktoś aplikował, np pod sterownik brać wtryski hana, wiec myślę że może i te podejdą pod inne granty <niewiem> ale to juz wyższa szkolą jazdy.
to nie jest zwykły napęd...to

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 03 gru 2014, 22:46

ernesto, Dzięki za instruktaż. Warto by było spróbować, żeby zobaczyć, czy to w ogóle wtryski. Tylko u mnie nie na listwie są, wszystko schowane pod osłoną silnika. Z tym syfem w zbiorniku też może coś na rzeczy być, ja zawsze wyjeżdżam gaz do końca i dopiero tank.
Panowie, a ogólnie jakie wtryski polecacie, a jakich lepiej się nie czepiać?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl