
![]() |
![]() |
[D2 00 4.2PB/LPG ] Czyszczenie wtrysków lpg, czy tylko wym
[D2 00 4.2PB/LPG ] Czyszczenie wtrysków lpg, czy tylko wym
Panowie jak zapatrujecie się na czyszczenie wtrysków lpg? Gra warta świeczki,czy szkoda zachodu i nowe wtryski od razu? na czym polega to czyszczenie?do zrobienia samemu, czy lepiej zlecić fachowcom?Ewentualnie jakie wtryski polecacie do staga? Instalacja 2letnia i pasowałoby tam zajrzeć 

w 2 lata ile km zrobiłeś? Jak nie zrobiłeś minimum 100kkm to nie powinno się nic, aż takiego dziać aby były do wymiany.
No i jakie masz? Bo w zależności od marki są różne sposoby. Przykładowo keihiny itp są "nierozbieralne" i wysyła się je do odpowiednich firm, jak valteki to kąpiel w izopropanolu w takim urządzeniu jak wanienka ultradźwiękowa dobrze im zrobi.
Z kolei w brc jest opcja czyszczenia wtryskiwaczy- nalewa się np. izopropanolu i uruchamia opcję czyszczenia danego wtryskiwacza programowo.
Mi valtek typ 34 (warto o nim poczytać- bo to nie takie zło) wytrzymał w V6 coś koło 130kkm- więc nie jest źle.
No i jakie masz? Bo w zależności od marki są różne sposoby. Przykładowo keihiny itp są "nierozbieralne" i wysyła się je do odpowiednich firm, jak valteki to kąpiel w izopropanolu w takim urządzeniu jak wanienka ultradźwiękowa dobrze im zrobi.
Z kolei w brc jest opcja czyszczenia wtryskiwaczy- nalewa się np. izopropanolu i uruchamia opcję czyszczenia danego wtryskiwacza programowo.
Mi valtek typ 34 (warto o nim poczytać- bo to nie takie zło) wytrzymał w V6 coś koło 130kkm- więc nie jest źle.
Pewnie komuś to sie nie spodoba znając życie ale niestety nie posiadam specjalistycznych urządzeń do czyszczenia takich wtrysków. Jak miałem jeszcze d2 był to jakies 5 at temu
i tez miałem pewien problem z autem wiec łapałem się po kolei wszystkiego co mogło pomocna mój problem. Jedną rzecz którą własnie robiłem to było czyszczenie wtrysków gazowych i powiem szczerze pomogło. Zwykłe Wd40 pomogło. Wpuszczałem je do listwy wtryskowej i paliłem samochód aż to przepalił i tak parę razy to powtarzałem. Też sam tego nie wymyśliłem tylko znalazłem ten sposób na elektroda pl. Spróbuj u mnie pomogło.

Dymian, Szczerze to dopiero 30tys zrobiłem i pewnie bym się ich nie czepiał, ale jak zimno na zewnątrz to zaraz po przełączeniu na lpg trochę telepie dopóki nie złapie 90stopni. Jakiś czas temu byłem w stagu na regulacji, przedstawiłem sprawę i powiedzieli, że wtryski zasyfione i pasowałoby wyczyścić. Wtryski hana.
michalek, No właśnie też słyszałem o różnych ciekawych pomysłach na czyszczenie wtrysków-wd40, a nawet denaturat
a jakie miałeś objawy u siebie?
michalek, No właśnie też słyszałem o różnych ciekawych pomysłach na czyszczenie wtrysków-wd40, a nawet denaturat

Miałem to samo jak kilka razy jeździłem tak że gaz się skończył. Tankowanie i małej ilości paliwa i znowu do końca. Na momencie zapchało mi filterki i problemy z instalacją przy niskiej temperaturze roboczej silnika.beyer28 pisze:Dymian, jak zimno na zewnątrz to zaraz po przełączeniu na lpg trochę telepie dopóki nie złapie 90stopni. Jakiś czas temu byłem w stagu na regulacji, przedstawiłem sprawę i powiedzieli, że wtryski zasyfione i pasowałoby wyczyścić.
Wymiana filterków i czyszczenie listwy w/w sposobem pomogła

A ja znów słyszałem ze takie czyszczenie w myjce ultradzwiekowej nie jest trwale i zdecydowalem się kupić nowe wtryskii brc... za jedna listwę chcieli ponad 500zl to za tą kwotę miałem już 3 nowe wtryski
Natomiast co do valteków czerwonych, tych zwykłych to zestaw naprawczy kosztuje ok. 80zł + zegar do ustawiania skoku tłoczka + max 1h roboty i wszystko jak nowe...

Natomiast co do valteków czerwonych, tych zwykłych to zestaw naprawczy kosztuje ok. 80zł + zegar do ustawiania skoku tłoczka + max 1h roboty i wszystko jak nowe...

to nie jest zwykły napęd...to
Ahhh te Waldemary wiecznie młodemartin_rs4 pisze:Natomiast co do valteków czerwonych, tych zwykłych to zestaw naprawczy kosztuje ok. 80zł + zegar do ustawiania skoku tłoczka + max 1h roboty i wszystko jak nowe...

Hehe erni bo taka prawda...generalnie do A8 bym ich nie założył ale miałem w A4 i spisywały się rewelacyjnie, poza tym tylko ze trzeba było je co 10kkm kalibrować. Ale jak wspomniałem to max 1h roboty w międzyczasie popijając pifko.ernesto pisze:Ahhh te Waldemary wiecznie młode

to nie jest zwykły napęd...to
Filterki wyciągnij i przedmuchaj sprężonym powietrzem chyba że zapodasz nowe.beyer28 pisze:Filterki jakiś czas temu wymieniałem, było tylko trochę lepiej, ale teraz znów to samo. Czepiam się tych wtrysków, bo co innego może to powodować <niewiem>
ernesto, Jak je czyścisz u siebie?
A listwy to wykręcam, aplikuje WD-40 i pozostawiam na kilkanaście minut. Potem delikatnie przedmuchuje, nie za mocno bo boje się że coś odpadnie. Zakładam i odpalam autko. Pracuje chwilkę i na nowo. Na początek dziwnie pracuje z uwagi na to że WD jest w listwach.
Czynność powtarzam 2-3 razy i jak na razie jest ok. Ciekaw jestem jak długo.
Zastanawiałem się nad zestawem naprawczym ale chyba lepiej będzie wymienić listwy niż je regenerować.
Mi taka czynność pomogła na jakiś czas, ale sam jestem sobie winien zasyfiając listwy syfem ze zbiornika z resztkami gazu.
Jeszcze muszę na przyszłość odkręcić miedź od reduktora, skierować w kosmos i zapodać + na zawór. Może w jakimś stopniu pozbędę się syfu ze zbiornika. Ale to już inna kwestia choć powiązana z tematem.
205zl / szt. I czytałem kiedyś na LPG forum, ze ktoś aplikował, np pod sterownik brać wtryski hana, wiec myślę że może i te podejdą pod inne granty <niewiem> ale to juz wyższa szkolą jazdy.beyer28 pisze:martin_rs4, To ile taka przyjemność kosztuje?Ze Stagiem i KME silver będą współgrały?
to nie jest zwykły napęd...to
ernesto, Dzięki za instruktaż. Warto by było spróbować, żeby zobaczyć, czy to w ogóle wtryski. Tylko u mnie nie na listwie są, wszystko schowane pod osłoną silnika. Z tym syfem w zbiorniku też może coś na rzeczy być, ja zawsze wyjeżdżam gaz do końca i dopiero tank.
Panowie, a ogólnie jakie wtryski polecacie, a jakich lepiej się nie czepiać?
Panowie, a ogólnie jakie wtryski polecacie, a jakich lepiej się nie czepiać?