Rodzajów uszkodzenia jest kilka, odnośnia pęknięcia głowicy bać uszczelki pod głowicą:
- płyn dostaje się do komory spalania
- płyn dostaje się do oleju
- płyn wydostaje się na zewnątrz
- olej dostaje się do komory spalania
- olej wydostaje się na zewnątrz
- uszkodzenie między cylindrami
Jeśli drastycznie ubywa Ci płynu, a nie zauważyłeś podejrzanego przybywania oleju lub niepokojących wycieków to polecam sprawdzenie płynu na obecność CO2 w układzie.
Widzę, że instalacji lpg nie masz w profilu więc wykluczam uszkodzony reduktor.
Co do chmury podczas odpalania to bywa z tym różnie, ale chmura powinna się pojawiać wraz ze wzrostem temperatury w układzie wydechowym. Wtedy nadmierna ilość wilgoci, wody odparowuje i powstaje biały dym. Co przy normalnych autach jest mało widoczne to przy autach takich jak nasze gdzie pracuje 8 garczków ta chmura już jest spora.
Tu masz bardzo pokrewny temat
http://www.a8team.pl/d2-01-42pb-lpg-dym ... ?highlight