[D2 00 4.2PB ] Problem ze skrzynią biegów....
[D2 00 4.2PB ] Problem ze skrzynią biegów....
Witam
Kupiłem sobie A8 z problemem skrzyniowym Jednak nie jestem do końca przekonany, że padł kosz FWD. Objaw jest taki, że przełączam bieg i od razu wrzeszczy serwis. Tak po za tym nie dzieje się nic. Żadnych szarpnięć, walnięć, chrupnięć po prostu nic. Na Vagu wychodzi jeden standardowy błąd "Incorrect gear ratio". Czasami skrzynia zaskakuje bez problemu i biegi wchodzą idealnie.
Zastanawiam się czy może to nie elektrozawory albo pozycjoner ? Czy się nie łudzić i wywalać skrzynię do remontu?
Kupiłem sobie A8 z problemem skrzyniowym Jednak nie jestem do końca przekonany, że padł kosz FWD. Objaw jest taki, że przełączam bieg i od razu wrzeszczy serwis. Tak po za tym nie dzieje się nic. Żadnych szarpnięć, walnięć, chrupnięć po prostu nic. Na Vagu wychodzi jeden standardowy błąd "Incorrect gear ratio". Czasami skrzynia zaskakuje bez problemu i biegi wchodzą idealnie.
Zastanawiam się czy może to nie elektrozawory albo pozycjoner ? Czy się nie łudzić i wywalać skrzynię do remontu?
Ostatnio zmieniony 07 gru 2014, 20:30 przez Maroonio, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Dane ROSStecha:
17114/P0730/001840 - Gear Ratio Monitoring: Incorrect Gear Ratio
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Possible Causes
Transmission Fluid contaminated
Transmission faulty (Mechanical Problem)
Possible Solutions
Check Transmission Fluid (Color and Contamination)
Replace Transmission Fluid when necessary
Check Transmission Mechanics
Z powyższego wynika, że olej jest zanieczyszczony albo uszkodzenie mechaniczne.
17114 - nieprawidłowe przełożenie, albo brakuje oleju albo uszkodzenie mechaniczne skrzyni, ew uszkodzony kosz forwardu.
17114 - Kontrola biegów / przełożenia skrzyni, błędny współczynnik przełożenia. Komputer sterujący skrzyni biegów poprzez kontrolę biegów sprawdza współczynnik przełożenia przez porównanie liczby obrotów wyjściowych silnika i wyjściowych skrzyni biegów.
Co może być tego przyczyną.
1 - Nieprawidłowy poziom płynu ATF.
2 - Zanieczyszczony płyn ATF.
3 - Hamulec obraca się z poślizgiem [ jest uszkodzony lub zawór
elektromagnetyczny jest zanieczyszczony / uszkodzony].
4 - Uszkodzony czujnik liczby obrotów wejściowych skrzyni biegów (G182).
5 - Uszkodzony czujnik liczby obrotów wyjściowych skrzyni biegów (G195).
6 - Nieprawidłowy lub źle zakodowany komputer sterujący automatycznej
skrzyni biegów (J217).
7 - Uszkodzone sprzęgło hydrokinetyczne.
Sprawdź na początek, poziom zapach i klarowność płynu. Spróbuj też go wymienić może pomoże.
Wątki podobne do Twojego:
- http://www.a8team.pl/d2-98-42pb-lpg-bla ... vt8244.htm
- http://www.a8team.pl/d2-01-42pb-lpg-bla ... t12314.htm
- http://www.a8team.pl/s8-d2-97-tip-5hp24 ... vt3165.htm
- http://www.a8team.pl/d2-98-42pb-lpg-try ... vt4505.htm
- http://www.a8team.pl/a6-02-42-300km-asg ... vt5978.htm
- http://www.a8team.pl/s8-d2-00-skrzynia- ... vt9554.htm
- http://www.a8team.pl/d2-01-42pb-lpg-tip ... 885,15.htm
- http://www.a8team.pl/s8-d2-98-lpg-odczy ... vt5936.htm
- http://www.a8team.pl/d2-all-zamkniete-s ... vt4031.htm
- http://www.a8team.pl/d2-95-42pb-lpg-tip ... 915,15.htm
17114/P0730/001840 - Gear Ratio Monitoring: Incorrect Gear Ratio
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Possible Causes
Transmission Fluid contaminated
Transmission faulty (Mechanical Problem)
Possible Solutions
Check Transmission Fluid (Color and Contamination)
Replace Transmission Fluid when necessary
Check Transmission Mechanics
Z powyższego wynika, że olej jest zanieczyszczony albo uszkodzenie mechaniczne.
17114 - nieprawidłowe przełożenie, albo brakuje oleju albo uszkodzenie mechaniczne skrzyni, ew uszkodzony kosz forwardu.
17114 - Kontrola biegów / przełożenia skrzyni, błędny współczynnik przełożenia. Komputer sterujący skrzyni biegów poprzez kontrolę biegów sprawdza współczynnik przełożenia przez porównanie liczby obrotów wyjściowych silnika i wyjściowych skrzyni biegów.
Co może być tego przyczyną.
1 - Nieprawidłowy poziom płynu ATF.
2 - Zanieczyszczony płyn ATF.
3 - Hamulec obraca się z poślizgiem [ jest uszkodzony lub zawór
elektromagnetyczny jest zanieczyszczony / uszkodzony].
4 - Uszkodzony czujnik liczby obrotów wejściowych skrzyni biegów (G182).
5 - Uszkodzony czujnik liczby obrotów wyjściowych skrzyni biegów (G195).
6 - Nieprawidłowy lub źle zakodowany komputer sterujący automatycznej
skrzyni biegów (J217).
7 - Uszkodzone sprzęgło hydrokinetyczne.
Sprawdź na początek, poziom zapach i klarowność płynu. Spróbuj też go wymienić może pomoże.
Wątki podobne do Twojego:
- http://www.a8team.pl/d2-98-42pb-lpg-bla ... vt8244.htm
- http://www.a8team.pl/d2-01-42pb-lpg-bla ... t12314.htm
- http://www.a8team.pl/s8-d2-97-tip-5hp24 ... vt3165.htm
- http://www.a8team.pl/d2-98-42pb-lpg-try ... vt4505.htm
- http://www.a8team.pl/a6-02-42-300km-asg ... vt5978.htm
- http://www.a8team.pl/s8-d2-00-skrzynia- ... vt9554.htm
- http://www.a8team.pl/d2-01-42pb-lpg-tip ... 885,15.htm
- http://www.a8team.pl/s8-d2-98-lpg-odczy ... vt5936.htm
- http://www.a8team.pl/d2-all-zamkniete-s ... vt4031.htm
- http://www.a8team.pl/d2-95-42pb-lpg-tip ... 915,15.htm
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Gdybym to ja był na Twoim miejscu to darłbym skrzynię. W tamtych tematach był wymieniany olej, filter a nawet konwerter i była lipa.
Ostatnio zmieniony 07 gru 2014, 21:12 przez krzychu22.p1i, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Problem ze skrzynią biegów....
Sprawdź kolego :Maroonio pisze:Witam
Objaw jest taki, że przełączam bieg i od razu wrzeszczy serwis. Tak po za tym nie dzieje się nic. Żadnych szarpnięć, walnięć, chrupnięć po prostu nic. Na Vagu wychodzi jeden standardowy błąd "Incorrect gear ratio". Czasami skrzynia zaskakuje bez problemu i biegi wchodzą idealnie.
1. Kodowanie w sterowniku ASB jakie masz
2. pozycjoner
- rollo_tomasi
- Forum Audi A8
- Posty: 196
- Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
- Lokalizacja: Łódź
powodzenia !! oby sie udało. Mój mechanior był ostatnio na jakimś szkoleniu i ASB chwilowo omawiali...podobno naprawa tych skrzyń jest niczym w porównaniu z jej wyjęciem i włożeniemMaroonio pisze:jednak nie dam za naprawę 7 tyś bo to chore jest, więc sam ją rozbiorę i naprawię
to nie jest zwykły napęd...to
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
200kg waży ten rodzynek potrzeba troszkę siłowni i pomyślunku przy wyciąganiu i wkładaniu aby się nie namęczyć i przepukliny nie dostać Sam robiąc za 7tys to parę gratów wymienisz w niej.martin_rs4 pisze:podobno naprawa tych skrzyń jest niczym w porównaniu z jej wyjęciem i włożeniem
Ja bym regenerował od razu konwerter, paletę zaworów, wymienił na nową pompę oleju, kosz na ten wzmacniany, wszelkie uszczelki, olej, filtr tłok wstecznego. Powinna posłużyć wtedy małpa.
Mnie to będzie czekać w przyszłym roku bo 4 i 5b na małych obrotach buczy już, lock up nie trzyma i podbija co chwila obroty 200-400obr
Re: Problem ze skrzynią biegów....
Kolego, a może to po prostu włącza Ci się komunikat przypominający na chama o inspekcji serwisowej-przeglądzie, a to przecież kompletnie nie dotyczy skrzyni U mnie też to jest, bo tak audi ustawiło żeby na czas przyjeżdżać na service. Jeśli po przejściu z p na r lub d coś takiego wyskakuje z sygnałem dźwiękowym to pewnie toMaroonio pisze:Witam
Kupiłem sobie A8 z problemem skrzyniowym Jednak nie jestem do końca przekonany, że padł kosz FWD. Objaw jest taki, że przełączam bieg i od razu wrzeszczy serwis.