części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Co dzisiaj zrobiłem w swojej A8 ??

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
Motostacja

Post autor: Motostacja » 10 gru 2014, 17:36

Grain pisze:Niestety tak, zawsze parkuje tyłem a raz mnie podkusiło żeby stanąć przodem <niewiem>
kiedyś w a6 tez zdjąłem zderzak o krawężnik i od tamtej pory co by sie nie działo parkuje tyłem

Awatar użytkownika
rollo_tomasi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 196
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rollo_tomasi » 10 gru 2014, 21:25

Nie pisałem sukcesywnie, więc zreasumuję poczynając od końca. Dzięki temu, sam będę lepiej pamiętał. ;-)
Dziś zleciłem:
- regenerację magla wraz z wymianą amortyzatora/ odbijacza skrętu
- montaż zestawu naprawczego tłoczków hamulca ręcznego
- wymianę tulei wahacza dolnego prawego w zawieszeniu przednim
- wymianę głównego przewodu masowego

Bezpośrednio od Amstaffa auto zabrawszy w lipcu 2013- wymiana uszczelek pod głowicami- z korektą wysokości (Reinz) plus planowanie

Następnie, znów kontrchronologicznie:
- wymiana przetwornicy xenonu
- wymiana spalonych żaróweczek w kratkach nawiewów i żaróweczki oświetlenia kabiny przy gałce szyberdachu
- wymiana wahacza dolnego lewego (Lemforder) w zawieszeniu przednim
- opróżnienie wkładów katalizatorów (luźne wkłady robiły hałas)
- naprawa opuszczania szyby tylnej lewej
- wymiana tarcz (Brembo) i klocków (Ate) w kołach przednich
- wymiana zmachanej radiowej anteny elektrycznie wysuwanej
- wymiana pompy wspomagania (zamiennik)
- wymiana łączników wydechu (4 szt.)
- regeneracja alternatora
- wymiana wisko na nowe Behr

Właśnie robię:
- montaż pakietu "roleta"- boczki plus tył elektryczny
- montaż alarmu nr 2
- obszywanie wnętrza nowiutką skórą licową jakości lotniczej, ze znakami Lufthansa w idento kolorze jak moja, zmęczona tapicerka (w przygotowaniu- własnie drukuję pieniądze ;-))

Znaki Lufthansy wybite są rzecz jasna na spodniej stronie, więc nie staną się motywem dominującym we wnętrzu mojego samochodu. ;-)
Ostatnio zmieniony 11 gru 2014, 00:03 przez rollo_tomasi, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomek

Awatar użytkownika
Pretorian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:01
Lokalizacja: Hoeven

Post autor: Pretorian » 10 gru 2014, 21:42

rollo tomasi powiedz gdzie dostałes antene wysuwaną? Moja tez by sie przydało wymienić.

Lakier

Post autor: Lakier » 10 gru 2014, 22:06

Jedyne czego nie rozumiem, to Twoje naprawy w zawieszenia. Inwestujesz grubą kase w wizualne rzeczy, a nie możesz wymienić wszystkich wahaczy na oryginalne lemfordera i mieć spokój na 150tys. km? Wiele ludzi sądzi, że wymiana pojedynczych wahaczy nie ma sensu, bo dostają one bardziej po tyłku mając pozostałą obsadę zmęczoną. Doprowadza do tego, że wymienia się wahacze w kółko.

Awatar użytkownika
rollo_tomasi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 196
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rollo_tomasi » 11 gru 2014, 00:01

Pretorian, antena jest nieoryginalna, z tym, że wcześniej miałem już taką samą na aucie. Kupiłem ją w Feuvert za sto parę zł. Działa już ponad rok.
Lakier, jest coś w tym, co mówisz, ale:
1. Wymagałoby to dużego, jednorazowego nakładu, po którym wątpię, by spokój był aż na 150tkm;
2. Co robić w sytuacji, gdy część wahaczy jest dwu, trzy letnia i trzyma jak cholera, a nagle w jednym obrywa się tuleja gumowa? Wymieniać wszystkie? Praktykuję to trochę inaczej, może trochę dlatego, że mierzę siły na zamiary.
Tomek

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 11 gru 2014, 07:47

Lakier pisze:Inwestujesz grubą kase w wizualne rzeczy, a nie możesz wymienić wszystkich wahaczy na oryginalne lemfordera i mieć spokój na 150tys. km? Wiele ludzi sądzi, że wymiana pojedynczych wahaczy nie ma sensu
Ja co roku wymieniam z przodu górne proste wahacze. Obecne również do wymiany (odzywają się już na przejeździe przez tory kolejowe), obecne Lemforder. Więcej od 4 lat nic nie robiłem w zawieszeniu i jest ok. Jak bym miał za każdym razem robić całą zawiechę to już druga S8 z 98r bym sobie kupił.

Gość

Post autor: Gość » 11 gru 2014, 15:00

rollo_tomasi pisze: by spokój był aż na 150tkm;
Raczej na 50tyś max :)

Lakier

Post autor: Lakier » 11 gru 2014, 17:20

To może D2 mają takie słabe zawieszenie. Znana mi D3 od nowości w polsce, wytrzymała na oryginalnym zawieszeniu 190 tys. i jeszcze nic nie puka, tylko skrzypi jak jest zimno.

AMSTAFF

Post autor: AMSTAFF » 11 gru 2014, 17:38

W d3 nie musi wcale byc slyszalne pukanie, a zawieszenie może byc juz smietnikiem...

Lakier

Post autor: Lakier » 11 gru 2014, 21:51

Co nie zmienia faktu, że oryginalne zawieszenie, założone jak w fabryce, a nie przez Mietka, 150 tys. km bez większego problemu powinno przejechać :)

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 13 gru 2014, 17:41

AMSTAFF pisze:W d3 nie musi wcale byc slyszalne pukanie, a zawieszenie może byc juz smietnikiem...
I często tak bywa. Nic nie słychać a dopiero jak się solidnie pociąga na szarpakach albo na kanale to widać jakie spustoszenia.

[ Dodano: 2014-12-13, 17:48 ]
Dziś wymieniony przełącznik świateł stopu (40 złociszy - zakup w "AGABET" Białystok) - latem skubany działał dobrze a zimą czasami dostawał głupawki, co objawiało się kontrolkami na tablicy wskaźników (ABS+ESP) i błędem "526 (0x020E) :6B Przełącznik świateł hamowania Przerwa w obwodzie Lamp OFF w module 4E0910517B. Paskudne dojście. Mimo zdjęcia osłony pod kierownicą niezbędny był demontaż kanału doprowadzającego ciepłe powietrze.

A przy okazji wymieniona syrena alarmowa (chyba stara dostała wilgoci) - uszkodzenie objawiało się błędem: 1134(0x046E):64 Syrena układu alarmowego Brak sygnału/komunikacji Lamp OFF - w module 4E0910289A).
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
kriss77
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 65
Rejestracja: 19 kwie 2014, 16:09
Lokalizacja: PL

Post autor: kriss77 » 15 gru 2014, 22:46

Dzisiaj postanowiłem, że wymienię olej w ASB wraz z filtrem :D Trochę byłem zdziwiony, jak wygląda taki przepracowany olej. Jutro dodatkowo przegląd mechatroniki ASB a następnie zalanie nowym olejem wraz z filtrem. Co interesujące mój stary filtr, który był zainstalowany oryginalnie w ASB różni się wysokością komina olejowego o jakieś 5 mm od nowego, co powoduje, że muszę w związku z tym dolać ok 0,5 L oleju dodatkowo.

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 16 gru 2014, 11:59

Twoj oryginalny filtr ma dluzszy czy krotszy komin?

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 16 gru 2014, 21:01

kriss77 pisze:(...) Trochę byłem zdziwiony, jak wygląda taki przepracowany olej. (...)
Popatrz popatrz, a powiadają, co by oleju w ASB nie wymieniać <hmm>
Bądź dobry jak chleb.

Gość

Post autor: Gość » 16 gru 2014, 21:18

pebo pisze:Popatrz popatrz, a powiadają, co by oleju w ASB nie wymieniać <hmm>
Kto Kto?? Pod ściane go! :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl