kiedyś w a6 tez zdjąłem zderzak o krawężnik i od tamtej pory co by sie nie działo parkuje tyłemGrain pisze:Niestety tak, zawsze parkuje tyłem a raz mnie podkusiło żeby stanąć przodem <niewiem>
Co dzisiaj zrobiłem w swojej A8 ??
- rollo_tomasi
- Forum Audi A8
- Posty: 196
- Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
- Lokalizacja: Łódź
Nie pisałem sukcesywnie, więc zreasumuję poczynając od końca. Dzięki temu, sam będę lepiej pamiętał. ;-)
Dziś zleciłem:
- regenerację magla wraz z wymianą amortyzatora/ odbijacza skrętu
- montaż zestawu naprawczego tłoczków hamulca ręcznego
- wymianę tulei wahacza dolnego prawego w zawieszeniu przednim
- wymianę głównego przewodu masowego
Bezpośrednio od Amstaffa auto zabrawszy w lipcu 2013- wymiana uszczelek pod głowicami- z korektą wysokości (Reinz) plus planowanie
Następnie, znów kontrchronologicznie:
- wymiana przetwornicy xenonu
- wymiana spalonych żaróweczek w kratkach nawiewów i żaróweczki oświetlenia kabiny przy gałce szyberdachu
- wymiana wahacza dolnego lewego (Lemforder) w zawieszeniu przednim
- opróżnienie wkładów katalizatorów (luźne wkłady robiły hałas)
- naprawa opuszczania szyby tylnej lewej
- wymiana tarcz (Brembo) i klocków (Ate) w kołach przednich
- wymiana zmachanej radiowej anteny elektrycznie wysuwanej
- wymiana pompy wspomagania (zamiennik)
- wymiana łączników wydechu (4 szt.)
- regeneracja alternatora
- wymiana wisko na nowe Behr
Właśnie robię:
- montaż pakietu "roleta"- boczki plus tył elektryczny
- montaż alarmu nr 2
- obszywanie wnętrza nowiutką skórą licową jakości lotniczej, ze znakami Lufthansa w idento kolorze jak moja, zmęczona tapicerka (w przygotowaniu- własnie drukuję pieniądze ;-))
Znaki Lufthansy wybite są rzecz jasna na spodniej stronie, więc nie staną się motywem dominującym we wnętrzu mojego samochodu. ;-)
Dziś zleciłem:
- regenerację magla wraz z wymianą amortyzatora/ odbijacza skrętu
- montaż zestawu naprawczego tłoczków hamulca ręcznego
- wymianę tulei wahacza dolnego prawego w zawieszeniu przednim
- wymianę głównego przewodu masowego
Bezpośrednio od Amstaffa auto zabrawszy w lipcu 2013- wymiana uszczelek pod głowicami- z korektą wysokości (Reinz) plus planowanie
Następnie, znów kontrchronologicznie:
- wymiana przetwornicy xenonu
- wymiana spalonych żaróweczek w kratkach nawiewów i żaróweczki oświetlenia kabiny przy gałce szyberdachu
- wymiana wahacza dolnego lewego (Lemforder) w zawieszeniu przednim
- opróżnienie wkładów katalizatorów (luźne wkłady robiły hałas)
- naprawa opuszczania szyby tylnej lewej
- wymiana tarcz (Brembo) i klocków (Ate) w kołach przednich
- wymiana zmachanej radiowej anteny elektrycznie wysuwanej
- wymiana pompy wspomagania (zamiennik)
- wymiana łączników wydechu (4 szt.)
- regeneracja alternatora
- wymiana wisko na nowe Behr
Właśnie robię:
- montaż pakietu "roleta"- boczki plus tył elektryczny
- montaż alarmu nr 2
- obszywanie wnętrza nowiutką skórą licową jakości lotniczej, ze znakami Lufthansa w idento kolorze jak moja, zmęczona tapicerka (w przygotowaniu- własnie drukuję pieniądze ;-))
Znaki Lufthansy wybite są rzecz jasna na spodniej stronie, więc nie staną się motywem dominującym we wnętrzu mojego samochodu. ;-)
Ostatnio zmieniony 11 gru 2014, 00:03 przez rollo_tomasi, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomek
Jedyne czego nie rozumiem, to Twoje naprawy w zawieszenia. Inwestujesz grubą kase w wizualne rzeczy, a nie możesz wymienić wszystkich wahaczy na oryginalne lemfordera i mieć spokój na 150tys. km? Wiele ludzi sądzi, że wymiana pojedynczych wahaczy nie ma sensu, bo dostają one bardziej po tyłku mając pozostałą obsadę zmęczoną. Doprowadza do tego, że wymienia się wahacze w kółko.
- rollo_tomasi
- Forum Audi A8
- Posty: 196
- Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
- Lokalizacja: Łódź
Pretorian, antena jest nieoryginalna, z tym, że wcześniej miałem już taką samą na aucie. Kupiłem ją w Feuvert za sto parę zł. Działa już ponad rok.
Lakier, jest coś w tym, co mówisz, ale:
1. Wymagałoby to dużego, jednorazowego nakładu, po którym wątpię, by spokój był aż na 150tkm;
2. Co robić w sytuacji, gdy część wahaczy jest dwu, trzy letnia i trzyma jak cholera, a nagle w jednym obrywa się tuleja gumowa? Wymieniać wszystkie? Praktykuję to trochę inaczej, może trochę dlatego, że mierzę siły na zamiary.
Lakier, jest coś w tym, co mówisz, ale:
1. Wymagałoby to dużego, jednorazowego nakładu, po którym wątpię, by spokój był aż na 150tkm;
2. Co robić w sytuacji, gdy część wahaczy jest dwu, trzy letnia i trzyma jak cholera, a nagle w jednym obrywa się tuleja gumowa? Wymieniać wszystkie? Praktykuję to trochę inaczej, może trochę dlatego, że mierzę siły na zamiary.
Tomek
Ja co roku wymieniam z przodu górne proste wahacze. Obecne również do wymiany (odzywają się już na przejeździe przez tory kolejowe), obecne Lemforder. Więcej od 4 lat nic nie robiłem w zawieszeniu i jest ok. Jak bym miał za każdym razem robić całą zawiechę to już druga S8 z 98r bym sobie kupił.Lakier pisze:Inwestujesz grubą kase w wizualne rzeczy, a nie możesz wymienić wszystkich wahaczy na oryginalne lemfordera i mieć spokój na 150tys. km? Wiele ludzi sądzi, że wymiana pojedynczych wahaczy nie ma sensu
I często tak bywa. Nic nie słychać a dopiero jak się solidnie pociąga na szarpakach albo na kanale to widać jakie spustoszenia.AMSTAFF pisze:W d3 nie musi wcale byc slyszalne pukanie, a zawieszenie może byc juz smietnikiem...
[ Dodano: 2014-12-13, 17:48 ]
Dziś wymieniony przełącznik świateł stopu (40 złociszy - zakup w "AGABET" Białystok) - latem skubany działał dobrze a zimą czasami dostawał głupawki, co objawiało się kontrolkami na tablicy wskaźników (ABS+ESP) i błędem "526 (0x020E) :6B Przełącznik świateł hamowania Przerwa w obwodzie Lamp OFF w module 4E0910517B. Paskudne dojście. Mimo zdjęcia osłony pod kierownicą niezbędny był demontaż kanału doprowadzającego ciepłe powietrze.
A przy okazji wymieniona syrena alarmowa (chyba stara dostała wilgoci) - uszkodzenie objawiało się błędem: 1134(0x046E):64 Syrena układu alarmowego Brak sygnału/komunikacji Lamp OFF - w module 4E0910289A).
Bądź dobry jak chleb.
Dzisiaj postanowiłem, że wymienię olej w ASB wraz z filtrem Trochę byłem zdziwiony, jak wygląda taki przepracowany olej. Jutro dodatkowo przegląd mechatroniki ASB a następnie zalanie nowym olejem wraz z filtrem. Co interesujące mój stary filtr, który był zainstalowany oryginalnie w ASB różni się wysokością komina olejowego o jakieś 5 mm od nowego, co powoduje, że muszę w związku z tym dolać ok 0,5 L oleju dodatkowo.