części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 96 4.2PB/LPG ] Różnice pomp paliwa

guffy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:40
Lokalizacja: Podlasie

[D2 96 4.2PB/LPG ] Różnice pomp paliwa

Post autor: guffy » 28 gru 2014, 22:43

Witam. Mechanik stwierdził u mnie konieczność wymiany pompy paliwa i podał mi numer części 4d0906091C. Problem w tym, że nie wiem czy coś się nie pomylił, ponieważ ten sam model silnika na allegro ma różne pompy. Moje pytanie brzmi: czy w zbiorniku są dwie pompy ? a jeżeli nie to która u mnie będzie dobra ?
Obrazek

taką polecił mi kupić mechanik

Obrazek

a takie ogłaszają się na allegro

Pisałem do ludzi którzy sprzedają używane pompy i piszą że i jedna i druga pasuje. Inni mi pisali że pasuje od każdego silnika benzynowego (2,8; 3,7). Mechanik twierdzi że musi być taka jak podał mi numer i żadna inna...

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 28 gru 2014, 22:55

Pompa paliwa powinna mieć dwa krućce jak na foto

Obrazek

Inna nie będzie działać prawidłowo, tzn z jednym tylko dużym krućcem. W zbiorniku jest tylko jedna pompa w tym białym koszu i ciągnie ona wężykiem z drugiej komory...

A tak z ciekawości to co wg mechanika jest przyczyną wymiany akurat pompy?
to nie jest zwykły napęd...to

guffy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:40
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: guffy » 28 gru 2014, 23:19

Ok. Zamieszczam zdjęcie zbiornika paliwa, czy w kółkach są w/w pompy ?
Obrazek

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 28 gru 2014, 23:42

kolego
pompa to dokladnie to co inni pokazali na zdieciu- z 2 kruccami.
Na twoim zdieciu pompa jest pod pokrywa w gornym kolku.
Dolne kolko przez ciebie zaznaczone to filtr paliwa

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 28 gru 2014, 23:58

guffy, potrzebujesz taką pompę (VDO): http://allegro.pl/pompa-paliwa-vdo-audi ... 08848.html

Nr części 4d0906091C to stary nr wycofany a nowy to4d0298087b i to jest KOMPLETNY kosz z pompą itd.
Mechanik odczytał nr i jest zadowolony z siebie, niech przyzna się do błędu..

Na poniższym zdjęciu pokazane jest jakie klipsy trzeba podważyć aby dostać się do pompy:
Obrazek

guffy pisze:Ok. Zamieszczam zdjęcie zbiornika paliwa, czy w kółkach są w/w pompy ?
Interesuje Ciebie pompa ta od góry czyli z dostępem od strony baku.

Na zdjęciu w czerwonym kółku z napisem "Pompa z pierwszego zdjęcia" to jest FILTR PALIWA i jego też się wymienia z 4 podkładkami z aso w groszowych sprawach (max 5zł całość)


Po wymianie pompy trzeba zalać do baku minimum 5 litrów benzyny aby uzupełnić kosz. Oringi lekko przesmarować wazeliną aby wszystko szło jak po maśle. Przy montażu całości trzymać się wytycznych serwisówki bo inaczej będzie jazda powyżej 1/2 baku.

http://www.a8team.pl/d2-00-42pb-wymiana ... vt3282.htm
http://www.a8team.pl/d2-94-42pb-lpg-wym ... vt1108.htm
Ostatnio zmieniony 29 gru 2014, 10:38 przez krzychu22.p1i, łącznie zmieniany 1 raz.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

guffy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:40
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: guffy » 29 gru 2014, 01:11

Mam nadzieję że mechanik się nie myli, bo nie mam ochoty wywalać 500zł na pompę bez potrzeby. Objawy u mnie są mniej więcej takie: auto słabo paliło lub zapalało od strzała ale natychmiast gasło, a przy ponownej próbie już był problem. Jak załapało to nie można było przegazować bo silnik strzelał z wydechu i gasł.... jak uda się zapalić, to po chwili można ruszyć ale bez wysokich obrotów. Dojeżdżając do skrzyżowania, po odpuszczeniu gazu auto odrazu gaśnie. Gdy silnik trochę się podgrzeje i włącza się gaz to problem znika. Ostatnio na benzynie wcale nie chce zapalić, jedynie awaryjnie na gazie się da....

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 29 gru 2014, 09:38

A Kolega powinien poszperać trochę na forum w tematach, bo jest wywałkowane o pompie wszystko. Może wystarczy dolać paliwa i okaże się że kosz szlak trafił a nie pompę.
A z drugiej strony, to mechanik zdiagnozował, więc niech zamawia pompę i wymienia. a dlaczego Ty masz zamawiać? Aby mógł się później wymigać ze złej diagnozy?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 29 gru 2014, 09:41

guffy pisze:Mam nadzieję że mechanik się nie myli, bo nie mam ochoty wywalać 500zł na pompę bez potrzeby.
oj tam, oj tam :P

a nawiasem mowiac nie musisz przeciez kupic ori pompy za 500zl czy wiecej. Ja wymienielm na popmpe firmy QAP i juz prawie 2 lata smigam bez najmniejszego problemu. Dalem za nia ok. 180zl. ;)

no i na co trzeba zwrocic szczegolna uwage, to aby w baku pompa nie chodzila na sucho, tylko zebys mial przynajniej te 15-20 litrow...bo nawet ten oryginal dlugo nie pochodzi ;)
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 29 gru 2014, 14:17

Objawy które opisujesz mogą świadczyć o uszkodzonej pompie, ale niekoniecznie. Spytaj dla pewności mechanika czy mierzył ciśnienie i wydajność pompy tej co masz czy każe ci kupić "bo kiedyś spotkał się z takimi samymi objawami i wymiana pompy pomogła". Jeśli mierzył pompę czy to robił przed czy za filtrem paliwa. Objawy o których piszesz mogą być np spowodowane zapchanym filtrem paliwa, "rozjechnymi" mapami paliwowymi, uszkodzonym regulatorem cisnienia paliwa ......

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 29 gru 2014, 15:53

Ja miałem podobny problem. Ciśnienie paliwa było tak słabe, że nie potrzebny był manometr aby to stwierdzić, ale paliwo pompowała. Zakupiłem pompę i wyciągnąłem kosz z baku. Okazało się że wąż w koszu, przy zakuciu pękł i musiałem go wymienić. Pompa leży do dziś na półce w garażu (nie jest na sprzedaż :) ). Tak że najlepiej rozbebeszyć wszystko a następnie kupić co trzeba. Pompę dostaniesz w ciągu 24h w każdym sklepie. Ja śmigam czwarty rok na pompie za 170zł, ale na sucho nie chodzi ;)

DANKOOO
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 28
Rejestracja: 23 gru 2014, 13:37
Lokalizacja: Wschowa

Post autor: DANKOOO » 06 sty 2015, 13:15

Tylko nie każda pompa z niby króćcem bedzie popmowała paliwo do końca. Lepiej kupić nową oryginał i mieć spokój (475)zł na allegro, Przerabiałem temat w wielu A8 i bez problemu było zawsze tylko z oryginalną pompą.

A i pompa 2.8 3.7 4.2 94-02 jest taka sama

DANKOOO
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 28
Rejestracja: 23 gru 2014, 13:37
Lokalizacja: Wschowa

Post autor: DANKOOO » 06 sty 2015, 13:24

krzychu22.p1i pisze:
guffy pisze:Gdy silnik trochę się podgrzeje i włącza się gaz to problem znika.
Ewidentnie słabe ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej

* dobrze sprawdzić cisnienie paliwa rano przy odpalaniu manomentrem
-Jesli nie masz spróbuj
1. Przed odpaleniem rano dolej paliwa ok 5l i zobacz jak odpali być może kosz nieszczelny
2. Zmień filtr paliwa
3. Pompa do wymiany

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 06 sty 2015, 14:01

DANKOOO pisze:
krzychu22.p1i pisze:
guffy pisze:Gdy silnik trochę się podgrzeje i włącza się gaz to problem znika.
Ewidentnie słabe ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej

* dobrze sprawdzić cisnienie paliwa rano przy odpalaniu manomentrem
-Jesli nie masz spróbuj
1. Przed odpaleniem rano dolej paliwa ok 5l i zobacz jak odpali być może kosz nieszczelny
2. Zmień filtr paliwa
3. Pompa do wymiany
Jakie powinno być ciśnienie przed odpaleniem?
Four rings to rule them all

bartez83
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 23 kwie 2012, 22:23
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 2001
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Bartek
Lokalizacja: WLKP

Post autor: bartez83 » 06 sty 2015, 23:31

witam.Czy ktoś z kolegów może podać rozmiary tych nieszczęsnych oringów kosza pompy paliwa.I mnie dopadła ta przyjemność.Po rozebraniu okazało się ze zamiast orginału wsadzony był polski zamiennik firmy Automotive Poland ;( Pół baku i auto gasło <niewiem>

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 06 sty 2015, 23:51

Najlepiej kosz w łapę i do sklepu. Jednej nie kupisz (chyba tej na alu-podkładce) pozostaje aso za niezłą sumę.
A teraz poczytaj swój pierwszy post i podziękuj mechanikowi, jeżeli zakupiłeś pompę już.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl