[D2 preFL ALL ] Rezonans w kabinie pomiedzy 1600-1800 obr.
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Takie buczenie może być spowodowane również tym, że przy montażu wału nie został on zamontowany w pierwotnym ułożeniu, tzn. Na flanszach przegubów oraz samych przegubach powinny być oznaczenie serwisowe, w jakim miejscu był zamontowany wał. Dodatkowo na wałku tylnego dyfra jest również małe "nacięcie" / wyżłobienie wg którego również się wał zakłada. Jest to dlatego zrobione, że wałki mają tzw. bicie boczne i jeśli wał jest seryjnie wyważony i zamontowany odpowiednio względem wałków to jest ok. Ale jak wał będzie przekręcony względem tych oznaczeń to może właśnie powodować to buczenie...Młody pisze:Byłem dzisiaj u machaniora i powiedział mi ze to prawdopodobnie podpora wału . Bez pewnosci boje sie tego ruszac zeby jeszcze wiekszego ambarasu nie narobic . Mozliwe to ze podpora tak rezonuje ? Ma mniej-wiecej 2cm luzu góra dól .
Tu z kolei piszesz
To mi raczej wygląda na problem w samej skrzyni <niewiem> jak właśnie np. konwerter, ale pisał es ze skrzynia jest po remoncie....a konwerter był robiony?Młody pisze:Nowe fakty w temacie :
Kiedy przezucam z P na R lub D i trzymam noge na hamulcu znacznie zwiekszaja mi sie wibracje i słychac delikane buczenie
to nie jest zwykły napęd...to
no to wejdź pod auto i sprawdź czy masz wał dobrze zamontowany.Młody pisze:Zrobiliśmy jazdę testową i właściciel zapewniał mnie ze problem nie leży w skrzyni .
poduszka silnika na 90% nie bedzie powodować takich objawów - ja miałem jedna tak rozwaloną że aż sie "posypała" w rekach i nie było żadnego rezonansu - wibracji - nic. Prędzej może być to poducha pod skrzynią, albo poduchy tylnego dyfra (ale tu też wątpliwe).
a może masz nie dokręconą osłone silnika lub nadkole i wibruje
to nie jest zwykły napęd...to
Niekoniecznie. Ja akurat przerabiałem temat z wałem u siebie, ale mi źle wyważyli i dopiero przy pewnym zakresie obrotów było czuć wibracje itp....ale to nie musi być w cale to.... no bo dlaczego Ci buczy, czy też wibruje na postoju przy zmianie biegów?... <niewiem>Młody pisze:A nie uważasz jeżeli to był by wał lub coć z nim związane ze odzywałby się tylko przy pewnej prędkości a nie na każdym biegu właśnie w tym zakresie obrotów?
to nie jest zwykły napęd...to
Ten rezonans jest jest słuchać kiedy jedę na każdym biegu w zakresie obrotów 1600-1800 . Im bardziej depnę gazu w tym zakresie obrotów to jest bardziej slychac . Rownież podczas zmiany biegów gdy obroty spadają jest to delikatnie odczuwalne . Ostatnio rozpędziłem auto na podnośniku lecz bez obciążenia nie slychac tego .