części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 19 sty 2015, 20:28

Witam. Chciałem Was podpytać o pewną rzecz. Oczywiście odnośnie 1s stukania nastawnika po dłuższym postoju. Dotyczy mnie ten problem, ale już nie raz wspominałem i wnikałem w tym temacie, bardzo długo z tym już jeżdżę (2 lata). Ostatnio jednak zauważyłem dość znaczącą zależność. Otóż jak mam oleju tak do pół bagnety problem występuje, ale gdy tylko doleję tak na ponad 3/4 miarki nie ma żadnego problemu. Nic nie stuka nawet po długim postoju na sporych mrozach <niewiem> W jakimś stopniu wyklucza to nastawnik, bo problem chyba tkwi gdzieś indziej. Ktoś coś podsunie, co warto sprawdzić.pozdro

ernesto

Post autor: ernesto » 19 sty 2015, 20:45

beyer28 pisze:Otóż jak mam oleju tak do pół bagnety problem występuje, ale gdy tylko doleję tak na ponad 3/4 miarki nie ma żadnego problemu. Nic nie stuka nawet po długim postoju na sporych mrozach <niewiem>
Więcej oleju i szybciej trafia w kanały ?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 19 sty 2015, 20:50

raczej nie bo pompa i tak jest zanurzona w nim :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 19 sty 2015, 20:52

Może się cos odetkało ? <niewiem> albo olej bardziej gęsty bo mroźno i nie stuka...
to nie jest zwykły napęd...to

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 19 sty 2015, 20:54

Właśnie, czemu ten olej nie dochodzi na czas... żeby od startu "nasmarować" :) górę. Czyżby słabe ciśnienie oleju...

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 19 sty 2015, 20:56

Może też być...a sprawdzałeś jakie masz ciśnienie?
to nie jest zwykły napęd...to

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 19 sty 2015, 20:58

Logicznie mniej oleju to dłuższa droga do góry, ale co spowalnia tą drogę ku górze :) bo teoretycznie cały zakres na bagnecie powinien z tym dawać sobie radę. Może pompa już słaba...

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 19 sty 2015, 21:00

A może być że za worek zwrotny w nastawniku się zawiesza i raz puszcza olej a raz trzyma ...
to nie jest zwykły napęd...to

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 19 sty 2015, 21:09

martin_rs4, niby tak, ale tu nie ma mowy o losowości, bo naprawdę jak mam choćby 1mm powyżej 3/4 bagnetu to nie ma mowy o stukaniu. Po tyg postoju przy -13 zero odzewu, gdzie wcześniej bez wnikliwej kontroli stanu oil to było powszechnym zjawiskiem, ciśnienia nie sprawdzałem

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 19 sty 2015, 21:16

To ja chyba u siebie tez z ciekawości doleję i zobacze jak bedzie ;) może przypadkiem odkryłeś złoty środek na tą powszechną dolegliwość :D
Ostatnio zmieniony 19 sty 2015, 21:17 przez CINEK, łącznie zmieniany 1 raz.
to nie jest zwykły napęd...to

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 19 sty 2015, 21:16

panowie pompa ciągnie bez smok a on jest na dole w misie :)
a tam zawsze jest olej

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 19 sty 2015, 21:28

martin_rs4, Wiesz Marcin, złoty środek to pewnie nie będzie, bo coś musi być na rzeczy, ale dobrze jest wiedzieć co zrobić żeby tego cholerstwa nie słyszeć ;)
pepi, a nie jest tak, że smok w momencie rozruchu zaciąga większą ilość oleju, tak, aby wszystko powypełniać i na starcie odbiera górze pewną ilość oleju, która potrzebna jest do wypełnienia tych nastawników, a jak jest więcej oleum to dochodzi wszędzie równomiernie. na chłopski rozum wzięte :) :) :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 19 sty 2015, 21:35

A ile dolałeś tego oleju? Tzn. pomiędzy wskaźnikiem połowy a 3/4 na bagnecie?
to nie jest zwykły napęd...to

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 19 sty 2015, 21:41

Powyżej 3/4, ale wystarczy dosłownie milimetr i jest ok

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 20 sty 2015, 07:32

no nie
ilość oleju dla pompy nie ma znaczenia
jeśli zasysa z dołu
chyba że masz dziurę w rurce smoku i zasysa z pewnej wysokości to taki stan może pomagać lub pompa ci się rozkręciła :D
bo tak bywa

Moim zdaniem stuka dlatego że olej wydostaje się z napinacza i zanim dotrze nowy to jest jak jest :)

Zablokowany

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl