-raczej nie onak44761 pisze:a raczej spręzyny w środku,
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?
raczej, raczejpepi pisze:-raczej nie onak44761 pisze:a raczej spręzyny w środku,
![;)](https://a8team.pl/images/smilies/oczko.gif)
1. walniety zaworek zwrotny w napinaczu (a dokladnie sprezynka ktora trzyma kulke
![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
2. sprezynka ktora siedzi w tloku jest juz na tyle wyrobiona, ze nie jest wstanie napiac owego tloka z prowadnica lancucha, przez co stuka.
3. przetkany ktorys kanalik w napinaczu od syfu i cisnienie slabe.
4. zapieczony tlok napinacza, przez co stoi lub ciezko chodzi...
i teraz tutaj kilka szeczegolow dotyczaych wymiany owej sprezynki w tloku napinacza, za co moim zadaniem jak i kolegi k44761 odpowiada ona za odpowiednie napiecie (przynajmniej w czasie rozruchu bo potem to juz cisnienie oleju robi swoje)
* napinacz wyjety z lewej glowicy...
* tu na czerwono zaznaczylem otwor, ktorego nie ma w napinaczu glowicy prawej <niewiem>
* tu mamy zaznaczony tloczek wewnetrzny, ktory jest wypychany poprzez cisnienie oleju, naciskajac dodatkowo na sprezynke, ktora nastepnie wypycha tlok z prowadnica lancucha
![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Obok jest ten nieszczesny zawolek kulkowy ktory tez z czasem lubi sie popsuc (a dokladnie sprezynka, ktora go trzyma)
* tu dla przykladu ten tloczek wew. jest schowany (generalnie jak nie ma oleju to lata sobie wte i wewte
* a tu juz tlok z prowadnica lanucha (slizgi pozdejmowalem na zapas bo byly ok
![:D](https://a8team.pl/images/smilies/rotfl.gif)
* i oto ta nieszczesna sprezynka ktora sie znajduje wlasnie w tym tloku prowadnicy (dodatkowo jest tam jeszcze taki maly plastikowy odbój, ale mi zginal
![:P](https://a8team.pl/images/smilies/dokuczacz.gif)
...a teraz ta sprezynka o ktorej caly czas mowa:
* tu mamy obie oryginalne i juz widac ze nie sa rownej dlugosci (tam moze 1/2mm ale jednak
![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
maja one dlugosc ok 33,5mm po wyciagnieciu z napinacza, wiec ja zlecilem zrobic mi sprezynke zachowujac jej wszystkie proporcje (m.in. sprezystosc) tylko ze 4 mm dluzsza i w sumie dostalem sprezynke o dl. 38mm.
Ja sie podjalem tego experymentu i jak narazie dziala i nie stuka
![<amasz>](https://a8team.pl/images/smilies/cwaniak.gif)
Przy produkcji nowej sprezynki bez takich danych niestety trzeba trafic z dlugoscia, bo jak damy za krotka to bedzie dalej stukac, jak za dluga to slizgi sie w moment zdaja
![:/](https://a8team.pl/images/smilies/uoeee.gif)
![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
hehe i jak .. "zatkało kakało" <tjaa>
![:P](https://a8team.pl/images/smilies/dokuczacz.gif)
to nie jest zwykły napęd...to
yyypepi pisze:a tak na prawdę skostniałe gumki w napinaczu
![<hmm>](https://a8team.pl/images/smilies/mysli.gif)
ja nie dalem mocnej / mocniejszej sprezyny niz byla... sprezystosc jest dokladnie taka sama (jest taka sama ilosc zwoju, srednica drutu itp... ), tylko sama sprezyna jest wyciagnieta o te 4mmpepi pisze: też byli tacy co dawali mocne sprężyny w napinacze
i się im to pourywało
to nie jest zwykły napęd...to
no to jak narazie zabezpiecza bo od czwartku nic mi nie stuknelo jeszcze lub tego po prostu juz nie slyszepepi pisze:ona tylko mechanicznie ma to zabezpieczać na wypadek braku oleju w napinaczu
![:P](https://a8team.pl/images/smilies/dokuczacz.gif)
to nie jest zwykły napęd...to
ale sa orginalypreston81 pisze:oryginalne? pamiętam kupowales tutaj na forum od kogos po malym przebiegu 2szt i na oryginaly to one nie wyglądałyuszek pisze:Niby nie ale robiłem rozrząd i doszedłem do wniosku ze nie będę się bawił z nimi znow za rok, wymieniłem na orginalne
Wiem jak wyglada orginal, mialem swoje stare orginaly i te po małym przebiegu, a w bagażniku mam chińczyki, które ściągnąłem w czasie zmiany rozrządu.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2015, 13:48 przez uszek, łącznie zmieniany 1 raz.