części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 07 mar 2015, 20:52

k44761 pisze:a raczej spręzyny w środku,
-raczej nie ona

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 07 mar 2015, 20:54

Czemu twierdzisz ze nie?
Elektronika samochodowa.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 07 mar 2015, 21:12

....ja zaraz wszystko wytlumacze :)
to nie jest zwykły napęd...to

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 07 mar 2015, 21:21

ktoś mnie prosił o wymiary sprężyny w nastawniku 087p
długość 34 mm, srednica 13,5, grubość drutu 2 mm

to jest chinczyk

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 07 mar 2015, 21:31

dzieki uszek, ja Cie prosilem :)

to ori sprezynka ktora wyjalem tez tyle miala, a nawet mniej...ale te Twoje chinole juz stukaly ?
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 07 mar 2015, 21:39

pepi pisze:
k44761 pisze:a raczej spręzyny w środku,
-raczej nie ona
raczej, raczej ;) a mianowicie jest kilka prostych przyczyn dlaczego napinacz stuka :

1. walniety zaworek zwrotny w napinaczu (a dokladnie sprezynka ktora trzyma kulke :) ) i szybko schodzi z niego olej nie napinajac tloka.
2. sprezynka ktora siedzi w tloku jest juz na tyle wyrobiona, ze nie jest wstanie napiac owego tloka z prowadnica lancucha, przez co stuka.
3. przetkany ktorys kanalik w napinaczu od syfu i cisnienie slabe.
4. zapieczony tlok napinacza, przez co stoi lub ciezko chodzi...

i teraz tutaj kilka szeczegolow dotyczaych wymiany owej sprezynki w tloku napinacza, za co moim zadaniem jak i kolegi k44761 odpowiada ona za odpowiednie napiecie (przynajmniej w czasie rozruchu bo potem to juz cisnienie oleju robi swoje)

* napinacz wyjety z lewej glowicy...

Obrazek

* tu na czerwono zaznaczylem otwor, ktorego nie ma w napinaczu glowicy prawej <niewiem>

Obrazek

* tu mamy zaznaczony tloczek wewnetrzny, ktory jest wypychany poprzez cisnienie oleju, naciskajac dodatkowo na sprezynke, ktora nastepnie wypycha tlok z prowadnica lancucha :)
Obok jest ten nieszczesny zawolek kulkowy ktory tez z czasem lubi sie popsuc (a dokladnie sprezynka, ktora go trzyma)

Obrazek

* tu dla przykladu ten tloczek wew. jest schowany (generalnie jak nie ma oleju to lata sobie wte i wewte

Obrazek

Obrazek

* a tu juz tlok z prowadnica lanucha (slizgi pozdejmowalem na zapas bo byly ok :D )

Obrazek

* i oto ta nieszczesna sprezynka ktora sie znajduje wlasnie w tym tloku prowadnicy (dodatkowo jest tam jeszcze taki maly plastikowy odbój, ale mi zginal :P )

Obrazek

...a teraz ta sprezynka o ktorej caly czas mowa:
* tu mamy obie oryginalne i juz widac ze nie sa rownej dlugosci (tam moze 1/2mm ale jednak :) )

Obrazek

Obrazek

maja one dlugosc ok 33,5mm po wyciagnieciu z napinacza, wiec ja zlecilem zrobic mi sprezynke zachowujac jej wszystkie proporcje (m.in. sprezystosc) tylko ze 4 mm dluzsza i w sumie dostalem sprezynke o dl. 38mm.

Obrazek

Obrazek

Ja sie podjalem tego experymentu i jak narazie dziala i nie stuka <amasz> nie wiem na jak dlugo ale zobaczymy. Chcialbym wiedziec ile ma nowa oryginalna sprezynka z ciekawosci, bo ta mam teraz na 38mm ale moze powinna miec wiecej... <niewiem>
Przy produkcji nowej sprezynki bez takich danych niestety trzeba trafic z dlugoscia, bo jak damy za krotka to bedzie dalej stukac, jak za dluga to slizgi sie w moment zdaja :/ Ja za pare miesiecy jak bede zobil rorzad to wtedy zobacze jak to wyglada :)

hehe i jak .. "zatkało kakało" <tjaa> :P
to nie jest zwykły napęd...to

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 07 mar 2015, 21:41

Bo sprężyna jest po to aby mechanicznie utrzymać tłok aby w wypadku braku oleju to nie zawineło się gdzieś :)
Tak na prawdę to tylko olej i jego ciśnienie zapewnia nam cisze
czyli -nieszczelność mechaniczna tylko wchodzi w grę
a tak na prawdę skostniałe gumki w napinaczu :)
Napisałem za dużo <niewiem>

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 07 mar 2015, 21:44

kiedyś na forum forda też byli tacy co dawali mocne sprężyny w napinacze
i się im to pourywało
Bo co z tego że ty mocniej podpierasz potem dochodzi jeszcze siła oleju ciśnienia
i z czasem ;)

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 07 mar 2015, 21:49

martin_rs4 pisze:ale te Twoje chinole juz stukaly ?
Niby nie ale robiłem rozrząd i doszedłem do wniosku ze nie będę się bawił z nimi znow za rok, wymieniłem na orginalne

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 07 mar 2015, 22:04

Witam!

To wszystko jak wrozenie z fusow.Obserwowal ktos cisnienie oleju przy uruchomieniu?


Stefan.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 07 mar 2015, 22:04

pepi pisze:a tak na prawdę skostniałe gumki w napinaczu :)
yyy <hmm> jakie gumki Ty tam widzales ?
pepi pisze: też byli tacy co dawali mocne sprężyny w napinacze
i się im to pourywało
ja nie dalem mocnej / mocniejszej sprezyny niz byla... sprezystosc jest dokladnie taka sama (jest taka sama ilosc zwoju, srednica drutu itp... ), tylko sama sprezyna jest wyciagnieta o te 4mm
to nie jest zwykły napęd...to

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 08 mar 2015, 07:35

Powtarzam jeszcze raz ze ona tylko mechanicznie ma to zabezpieczać na wypadek braku oleju w napinaczu :)
Sam olej jest od napinania nie ona .
Jak byś bardziej rozebrał napinacz to byś obaczył gumki

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 08 mar 2015, 11:36

pepi pisze:ona tylko mechanicznie ma to zabezpieczać na wypadek braku oleju w napinaczu :)
no to jak narazie zabezpiecza bo od czwartku nic mi nie stuknelo jeszcze lub tego po prostu juz nie slysze :P bo jesli nawet cos stuknie, to albo tak szybko albo cicho ze nie idzie tego uslyszec...
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 08 mar 2015, 12:03

uszek pisze:Niby nie ale robiłem rozrząd i doszedłem do wniosku ze nie będę się bawił z nimi znow za rok, wymieniłem na orginalne
oryginalne? pamiętam kupowales tutaj na forum od kogos po malym przebiegu 2szt i na oryginaly to one nie wyglądały
bądź sobą, wariatów też lubią

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 08 mar 2015, 13:14

preston81 pisze:
uszek pisze:Niby nie ale robiłem rozrząd i doszedłem do wniosku ze nie będę się bawił z nimi znow za rok, wymieniłem na orginalne
oryginalne? pamiętam kupowales tutaj na forum od kogos po malym przebiegu 2szt i na oryginaly to one nie wyglądały
ale sa orginaly
Wiem jak wyglada orginal, mialem swoje stare orginaly i te po małym przebiegu, a w bagażniku mam chińczyki, które ściągnąłem w czasie zmiany rozrządu.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2015, 13:48 przez uszek, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl