Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 preFL ALL ] Stukanie, trzaski w kolumnie kierowniczej

lysek46
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 18 lut 2013, 20:52
Lokalizacja: Brzeg/opolskie

[D2 preFL ALL ] Stukanie, trzaski w kolumnie kierowniczej

Post autor: lysek46 » 20 lut 2015, 15:16

Witam. Zakładam nowy temat, bo nie znalazłem niczego podobnego. Zauważyłem u siebie dziwne stukanie z okolic kolumny kierowniczej. Zazwyczaj po porannym rozruchu i przejechaniu kilku km kiedy wjeżdżam na powiedzmy kostkę brukową coś stuka mi przy kierownicy. Nie jest to żaden plastik w kabinie tylko gdzieś dalej, tak przynajmniej słychać to w środku auta. Innym objawem kiedy czasem (nie zawsze) kręcę kierownicą w miejscu słychać jakby dziwne przeskakiwanie (chrobotanie) w przekładni kierowniczej. Nie wiem czy jest to ze sobą powiązane. Myślałem że to coś w zawieszeniu ale ostatnio byłem na szarpakach i nic nie wyszło, całe zawieszenie sztywne. Może ktoś miał podobne objawy.
Audi a6 c4 2.6 --> Audi a6 c5 2.8 quattro -- Audi a8 d2 4.2 quattro

Gość

Post autor: Gość » 20 lut 2015, 15:45

Może to być objaw konczącej się przekładni kierowniczej.

lysek46
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 18 lut 2013, 20:52
Lokalizacja: Brzeg/opolskie

Post autor: lysek46 » 20 lut 2015, 15:54

To trochę dziwne bo wspomaganie działa prawidłowo. A jest może na to jakiś patent, żeby sprawdzić czy na pewno jest to maglownica?
Audi a6 c4 2.6 --> Audi a6 c5 2.8 quattro -- Audi a8 d2 4.2 quattro

Gość

Post autor: Gość » 20 lut 2015, 16:01

Wykluczasz wszystko inne w zawieszeniu. Wspomaganie może być a magiel juz sie psuć.
Jak napisałem wyklucz absolutnie wszystko w zawieszeniu i bedziesz wiedział.

kociol878
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 09 lip 2014, 22:02
Lokalizacja: Leśna

Post autor: kociol878 » 22 mar 2015, 12:54

Nie chcę zakładać nowego tematu a mam podobny problem. Zawieszenie ok ale od czasu do czasu coś stuknie. Najbardziej to słychać na postoju machając szybko kierownicą:

Krzyżaki kolumny ok. Czy mieliście podobne odgłosy jak maglownica padała?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 22 mar 2015, 16:04

kociol878 pisze:Czy mieliście podobne odgłosy jak maglownica padała?
nie chce Cie martwic ale na 85% magiel do wymiany. ja mam u siebie dokladnie to samo. Bylem w w serwisie gdzie magle robia od ponad 20lat i powiedzieli mi ze jest tak duzy luz na zebach ze zadna regeneracja nie pomoze, tylko drugi magiel.

Ale zamin sie to potwierdzi, wez auto na podnosnik i potargaj troche kolo lewgo / prawo do siebie i zobacz w jakim stanie jest drazek kierowniczy. Moze byc, ze to wlasnie on ma luz (to te 15% ;) ... )

A nie stuka Ci jak jedziesz wolno np. przez tory, albo dziury? jak kolo pracuje gora / dol ?
to nie jest zwykły napęd...to

kociol878
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 09 lip 2014, 22:02
Lokalizacja: Leśna

Post autor: kociol878 » 22 mar 2015, 17:09

Drążki ok. Byłem ostatnio na szarpakach sprawdzałem wszystko. Stuka zazwyczaj jak przejadę przez tory lub czasami jak w jakąś dziurę wjadę ale nie zawsze. Zaczęło to się dziać jakiś miesiąc temu. Codziennie przejeżdżam przez tory jadąc do pracy wiec jest to trochę irytujące.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 22 mar 2015, 19:22

kociol878 pisze:Codziennie przejeżdżam przez tory jadąc do pracy wiec jest to trochę irytujące.
ja mam dokładnie tak samo :D dzień w dzień przez przejazd i stuka...ale tylko i wyłącznie jak jade wolno an dziurach albo nierównosciach, bo przy szybszej jeździe to nie występuje. Niestety dla mnie że tego nie można już zregenerować, ale już załatwiłem sobie drugą maglownice i w piątek będe wymieniał....
to nie jest zwykły napęd...to

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 22 mar 2015, 20:36

martin_rs4, a servo Ci działa na tej starej maglownicy?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 22 mar 2015, 23:00

Przerywa. Wymieniłem przekaźnik i olej zASO zalałem i było pięknie, ale teraz jakoś znów czasami przerywa. Ten magiel to już do niczego się nie nadaje <niewiem>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 27 mar 2015, 10:38

Najlepiej kupić sprawdzony magiel z rozbiórki , bo te po regeneracji nie zawsze spełniają nasze oczekiwania. Brat w Reno robił reg... i dostał druga a swą zostawił i nie wiele to pomógł ,oczywiście było lepiej ale nie tego oczekiwaliśmy.Mój były szef też wymieniał magiel to mechanik sam się zdziwił że chyba przysłali niezregenerowany wymontowali i odesłali , :/ przysłali następny i też zachowywał się inaczej niż sprawny magiel . :/

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 30 mar 2015, 20:07

ehhh takiego obrotu sprawy sie nie spodziewałem...

okazuje sie że moja "stara" maglownica nie ma żadnych luzów i oprócz zacinającego się zaworka servo jest w pełni sprawna :/ otóż owe stuki metaliczne jakie słyszałem w kabinie po najechaniu na jakąs nierównosc, tory itp (jadąc tylko wolno) okzują sie na 95% poluzowaną osłoną termiczną pod maglownicą, lub za silnikiem <onie>

czysty przypadek, bo dzis sprawdzałem czy sruby zabezpieczające jakie kupiłem nie będą za długie i jak chciałem zakręcic kołem to sie zblokowało i w tym momencie usłyszałem ten ku.wa dzięk :/ no to heja za to koło, lewo / prawo i normalnie napierda.a bo inczej juz nie mogę tego nazwać <niegadam>

w życiu bym nie powiedział że to osłona, bo w kabinie było ewidentnie słychać jakby luźna ruba, bądź tuleja...
mylałem że sie pod ziemie zapadne, bo niedosc ze kupiłem drugi magiel (co w sumie było i dobrą deyzją bo dużo nie dałem ale działa mi teraz perfekcyjnie) to najgorsze było to wyciąganie i wkładanie... ;(

ale nie ma tego złego .... dla potomnych...sprawdzajcie po prostu wszystko bo może się okazać że pierdoła którą w 99% nikt by nie podejrzewał lub o niej pomyslał, może zasiać takie zamieszanie, które pociągnie po portfelu i nerwach... <tjaa>
to nie jest zwykły napęd...to

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 30 mar 2015, 20:11

martin_rs4, dzięki za sugestię, też mam takie stuki ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl