![]() |
![]() |
![]() |
[D3 08 4.2TDI ] Gwizd turbin
-
- Forum Audi A8
- Posty: 118
- Rejestracja: 02 kwie 2012, 21:59
- Lokalizacja: wroclaw
[D3 08 4.2TDI ] Gwizd turbin
Witam,
Pytanie do posiadaczy tego silnika.
Podczas przyspieszania w zakresie 2- 3,5 tys. obrotów przy otwartcych szybach słychać dość wyraznie prace turbin (gwizd) ale tylko podczas przyśpieszania . Gdy szyby zamknięte dzwięk praktycznie niesłyszalny. Znajomi z serwisu pogwarancyjnego audi mówią że tak ma być ale to troche irytujące dlatego chce się upewnić.
Na postoju przy depnięciu tego dzwieku praktycznie nie ma . Podczas stabilnej jazdy również cisza nawet z dużymi prędkościami.
Pytanie do posiadaczy tego silnika.
Podczas przyspieszania w zakresie 2- 3,5 tys. obrotów przy otwartcych szybach słychać dość wyraznie prace turbin (gwizd) ale tylko podczas przyśpieszania . Gdy szyby zamknięte dzwięk praktycznie niesłyszalny. Znajomi z serwisu pogwarancyjnego audi mówią że tak ma być ale to troche irytujące dlatego chce się upewnić.
Na postoju przy depnięciu tego dzwieku praktycznie nie ma . Podczas stabilnej jazdy również cisza nawet z dużymi prędkościami.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2015, 21:47 przez ralf, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 692
- Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
- Lokalizacja: Mazowieckie
-
- Forum Audi A8
- Posty: 118
- Rejestracja: 02 kwie 2012, 21:59
- Lokalizacja: wroclaw
Miałem wcześniej 3.0 tdi i tego nie było.aro51 pisze:![]()
![]()
jak Cie to irytuje to kup benzyne bez turbo. Swist to normalna sprawa tylko podczas przyspieszania wytwarza sie duze cisnienie doladowania.
Tutaj otwarte okna i mogę z dokładnościa .......... kiedy się turbo załącza .
Ok ale aż tak to w tym silniku słychać ??
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Forum Audi A8
- Posty: 118
- Rejestracja: 02 kwie 2012, 21:59
- Lokalizacja: wroclaw
ernesto pisze:Nieszczelność najprawdopodobniej. Trzeba przepatrzeć wszelkie połączenia: turbo, intecoler, filtr. Nie odczuwasz spadku mocy ?
No wlasnie nie. Mam czasami wrażenie że jakby czasami plynniej przyspieszal .... tylko tyle, że może wrażenie
Na postoju nie ma żadnego gwizdu jak i przy jezdzie np z 3 tys obrotow autostrada.
Gdyby nieszczelność to chyba byłaby również na postoju przy deptaniu do 4 tys
To z dwóch turbin identyczny gwizd dlatego pytam tych co mają taki silnik bo łapy tam włożyć to masakra. Silnik wyjazd .....
- k44761
- Super Klubowicz
- Posty: 501
- Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
- Lokalizacja: Lubin
Jakby mial nieszczelnośc zaraz miałby problemy z filtrami cząstek stałych.
tak jak napisał Maciek jakikolwiek świst to zbliżające się problemy.
sprawdź ciśnienie doładowania w obydwu sterownikach silnika (engine i engine II )
grupy 11. logi zamieść tutaj na forum, pomyśłimy.
tak jak napisał Maciek jakikolwiek świst to zbliżające się problemy.
sprawdź ciśnienie doładowania w obydwu sterownikach silnika (engine i engine II )
grupy 11. logi zamieść tutaj na forum, pomyśłimy.
Elektronika samochodowa.
- drago_o
- Super Klubowicz
- Posty: 8087
- Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
- Lokalizacja: Częstochowa
Jedno, że w 4.0 nie słychać żadnego świstu.
Drugie, że turbina ma zmienną geometrie łopatek więc nie powinna się "załączać" a pracować dość płynnie
Trzecie, że może poprzedni właściciel przy nim grzebał i powybebeszał co nieco? Przy przelocie wydechu, głos specjalnie się nie zmienia ale świst turbiny się mocno uwydatnia
Drugie, że turbina ma zmienną geometrie łopatek więc nie powinna się "załączać" a pracować dość płynnie

Trzecie, że może poprzedni właściciel przy nim grzebał i powybebeszał co nieco? Przy przelocie wydechu, głos specjalnie się nie zmienia ale świst turbiny się mocno uwydatnia

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Forum Audi A8
- Posty: 118
- Rejestracja: 02 kwie 2012, 21:59
- Lokalizacja: wroclaw
Turbiny ładują równo i bez zastrzeżeń .Sprawdzone pod obciążeniem podczas jazdy. Pogwizduje lewa od pasażera.
Diagnozy dwie.
1. Zle zregenerowana turbina przez poprzedniego właściciela (na chińskich częściach) - widać że jest nowa lub zregenerowana
2. Wałek turbiny .
Mam jezdzić i mieć w du.... jak się posypie to się naprawi.
Pozdrawiam
Diagnozy dwie.
1. Zle zregenerowana turbina przez poprzedniego właściciela (na chińskich częściach) - widać że jest nowa lub zregenerowana
2. Wałek turbiny .
Mam jezdzić i mieć w du.... jak się posypie to się naprawi.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A8
- Posty: 118
- Rejestracja: 02 kwie 2012, 21:59
- Lokalizacja: wroclaw
Apophis pisze:No chyba nie wiesz czym sie może skończyc posypanie sie turbiny![]()
Silnik troszke kosztuje
Trochę chyba na wyrost. Turbina wcześniej czy pózniej każda się sypie. Oczywiście zdarzają się przypadki kiedy turbo narobiło syfu w silniku jednak w większości kończy się na regeneracji turbiny.
Tutaj na 90% zostały wsadzone tandetne części i gwiżdzą łopatki lub wirnik. W regenerowanych często objaw gwizdania występuje . Fakt to świadczy o nienajlepszej regeneracji , ale tak to na tym rynku bywa. To informacje od ludzi którzy się tym zajmują .
Dalej nie rozumiesz. Niedawno szeryfish wmontował na prosbe klienta tandetny nastawnik i świeżo zrobiona głowica bedzie do roboty.
Jak masz tandetne cześci to masz oprocz naturalnego zuzycia co najmniej dwie opcje.
Że się rozsypie i poleci w silnik-może to sie stac nagle.
Że w trasie pierdyknie i zassa ci olej i dalej już wiesz.
Ja bym po prostu nie ryzykował
Mi juz raz przez turbo padł silnik ale stało sie jeszcze cos innego. W trasie turbinka sie rozklekotała tak(brak wcześniejszych objawów) że wessała olej w silnik,nie dostał samozapłonu ale po kilku km miska była sucha.... jechałem nocą i nie widziałem za soba zasłony dymnej..
Jak masz tandetne cześci to masz oprocz naturalnego zuzycia co najmniej dwie opcje.
Że się rozsypie i poleci w silnik-może to sie stac nagle.
Że w trasie pierdyknie i zassa ci olej i dalej już wiesz.
Ja bym po prostu nie ryzykował

-
- Forum Audi A8
- Posty: 118
- Rejestracja: 02 kwie 2012, 21:59
- Lokalizacja: wroclaw
Sam już nie wiem co chwilę mam sprzeczne opinie. Gdyby nie to że przy tym demontażu to prawie silnik trzeba wyciągnąć to z miejsca to robię . Może coś z nastawnikiem ? bo turbina wygląda jak nowa czyli albo regenerowana albo nowa ?
Kontroluje olej cały czas i nic. Od Max po 5 tys km może z 300 g ubyło .To chyba normalne .
Kontroluje olej cały czas i nic. Od Max po 5 tys km może z 300 g ubyło .To chyba normalne .
- drago_o
- Super Klubowicz
- Posty: 8087
- Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
- Lokalizacja: Częstochowa
Nie tak dawno był temat o D4 4.2TDI jak korba wyszla bokiem kiedy turbina padla i zaczęła pompowac olej. Silnik do wymiany. Każda nawet drobnowdta w tak skomplikowanych konstrukcjach może w prosty sposób urosnac do miana katastrofy i wymiany silnika lub sprzedaży auta. Lepiej zrobić odrazu. A jak ktoś powiedział Ci takie głupoty to zapytaj czy później weźmie za to odpowiedzialność i wymienić Ci motor...
Naprawiając odrazu w miarę możliwości.
Naprawiając odrazu w miarę możliwości.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG