części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 08 4.2TDI ] Gwizd turbin

ralf
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 02 kwie 2012, 21:59
Lokalizacja: wroclaw

[D3 08 4.2TDI ] Gwizd turbin

Post autor: ralf » 24 kwie 2015, 21:20

Witam,

Pytanie do posiadaczy tego silnika.

Podczas przyspieszania w zakresie 2- 3,5 tys. obrotów przy otwartcych szybach słychać dość wyraznie prace turbin (gwizd) ale tylko podczas przyśpieszania . Gdy szyby zamknięte dzwięk praktycznie niesłyszalny. Znajomi z serwisu pogwarancyjnego audi mówią że tak ma być ale to troche irytujące dlatego chce się upewnić.

Na postoju przy depnięciu tego dzwieku praktycznie nie ma . Podczas stabilnej jazdy również cisza nawet z dużymi prędkościami.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2015, 21:47 przez ralf, łącznie zmieniany 1 raz.

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 24 kwie 2015, 21:32

:D :D :D jak Cie to irytuje to kup benzyne bez turbo. Swist to normalna sprawa tylko podczas przyspieszania wytwarza sie duze cisnienie doladowania.

ralf
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 02 kwie 2012, 21:59
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: ralf » 24 kwie 2015, 21:43

aro51 pisze::D :D :D jak Cie to irytuje to kup benzyne bez turbo. Swist to normalna sprawa tylko podczas przyspieszania wytwarza sie duze cisnienie doladowania.
Miałem wcześniej 3.0 tdi i tego nie było.

Tutaj otwarte okna i mogę z dokładnościa .......... kiedy się turbo załącza .

Ok ale aż tak to w tym silniku słychać ??

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 24 kwie 2015, 21:48

ralf pisze:Miałem wcześniej 3.0 tdi i tego nie było.
Jeśli masz nowe auto to aktualizuj profil.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Gość

Post autor: Gość » 24 kwie 2015, 22:32

Świstu nie powinno byc słychać. Zwykle zwiastuje zbliżające sie problemy.

ernesto

Post autor: ernesto » 24 kwie 2015, 22:47

Nieszczelność najprawdopodobniej. Trzeba przepatrzeć wszelkie połączenia: turbo, intecoler, filtr. Nie odczuwasz spadku mocy ?

ralf
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 02 kwie 2012, 21:59
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: ralf » 24 kwie 2015, 22:56

ernesto pisze:Nieszczelność najprawdopodobniej. Trzeba przepatrzeć wszelkie połączenia: turbo, intecoler, filtr. Nie odczuwasz spadku mocy ?

No wlasnie nie. Mam czasami wrażenie że jakby czasami plynniej przyspieszal .... tylko tyle, że może wrażenie

Na postoju nie ma żadnego gwizdu jak i przy jezdzie np z 3 tys obrotow autostrada.

Gdyby nieszczelność to chyba byłaby również na postoju przy deptaniu do 4 tys


To z dwóch turbin identyczny gwizd dlatego pytam tych co mają taki silnik bo łapy tam włożyć to masakra. Silnik wyjazd .....

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 25 kwie 2015, 13:16

Jakby mial nieszczelnośc zaraz miałby problemy z filtrami cząstek stałych.
tak jak napisał Maciek jakikolwiek świst to zbliżające się problemy.
sprawdź ciśnienie doładowania w obydwu sterownikach silnika (engine i engine II )
grupy 11. logi zamieść tutaj na forum, pomyśłimy.
Elektronika samochodowa.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 25 kwie 2015, 13:27

Jedno, że w 4.0 nie słychać żadnego świstu.

Drugie, że turbina ma zmienną geometrie łopatek więc nie powinna się "załączać" a pracować dość płynnie :)

Trzecie, że może poprzedni właściciel przy nim grzebał i powybebeszał co nieco? Przy przelocie wydechu, głos specjalnie się nie zmienia ale świst turbiny się mocno uwydatnia :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ralf
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 02 kwie 2012, 21:59
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: ralf » 01 maja 2015, 23:16

Turbiny ładują równo i bez zastrzeżeń .Sprawdzone pod obciążeniem podczas jazdy. Pogwizduje lewa od pasażera.

Diagnozy dwie.

1. Zle zregenerowana turbina przez poprzedniego właściciela (na chińskich częściach) - widać że jest nowa lub zregenerowana

2. Wałek turbiny .

Mam jezdzić i mieć w du.... jak się posypie to się naprawi.

Pozdrawiam

Gość

Post autor: Gość » 01 maja 2015, 23:22

No chyba nie wiesz czym sie może skończyc posypanie sie turbiny :D

Silnik troszke kosztuje :)

ralf
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 02 kwie 2012, 21:59
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: ralf » 02 maja 2015, 01:22

Apophis pisze:No chyba nie wiesz czym sie może skończyc posypanie sie turbiny :D

Silnik troszke kosztuje :)

Trochę chyba na wyrost. Turbina wcześniej czy pózniej każda się sypie. Oczywiście zdarzają się przypadki kiedy turbo narobiło syfu w silniku jednak w większości kończy się na regeneracji turbiny.

Tutaj na 90% zostały wsadzone tandetne części i gwiżdzą łopatki lub wirnik. W regenerowanych często objaw gwizdania występuje . Fakt to świadczy o nienajlepszej regeneracji , ale tak to na tym rynku bywa. To informacje od ludzi którzy się tym zajmują .

Gość

Post autor: Gość » 02 maja 2015, 10:46

Dalej nie rozumiesz. Niedawno szeryfish wmontował na prosbe klienta tandetny nastawnik i świeżo zrobiona głowica bedzie do roboty.

Jak masz tandetne cześci to masz oprocz naturalnego zuzycia co najmniej dwie opcje.
Że się rozsypie i poleci w silnik-może to sie stac nagle.
Że w trasie pierdyknie i zassa ci olej i dalej już wiesz.

Ja bym po prostu nie ryzykował :) Mi juz raz przez turbo padł silnik ale stało sie jeszcze cos innego. W trasie turbinka sie rozklekotała tak(brak wcześniejszych objawów) że wessała olej w silnik,nie dostał samozapłonu ale po kilku km miska była sucha.... jechałem nocą i nie widziałem za soba zasłony dymnej..

ralf
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 02 kwie 2012, 21:59
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: ralf » 02 maja 2015, 11:02

Sam już nie wiem co chwilę mam sprzeczne opinie. Gdyby nie to że przy tym demontażu to prawie silnik trzeba wyciągnąć to z miejsca to robię . Może coś z nastawnikiem ? bo turbina wygląda jak nowa czyli albo regenerowana albo nowa ?

Kontroluje olej cały czas i nic. Od Max po 5 tys km może z 300 g ubyło .To chyba normalne .

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 02 maja 2015, 15:28

Nie tak dawno był temat o D4 4.2TDI jak korba wyszla bokiem kiedy turbina padla i zaczęła pompowac olej. Silnik do wymiany. Każda nawet drobnowdta w tak skomplikowanych konstrukcjach może w prosty sposób urosnac do miana katastrofy i wymiany silnika lub sprzedaży auta. Lepiej zrobić odrazu. A jak ktoś powiedział Ci takie głupoty to zapytaj czy później weźmie za to odpowiedzialność i wymienić Ci motor...

Naprawiając odrazu w miarę możliwości.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl