części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 00 4.2PB/LPG ] Pasek rozrządu

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

[D2 00 4.2PB/LPG ] Pasek rozrządu

Post autor: beyer28 » 28 maja 2015, 20:41

Witam. Proszę Was o ocenę mojego paska rozrządu, mam wrażenie, że jest zbyt luźny. Rozrząd 20tys temu wymieniany. Do poprawy? Jak myślicie?

Luźna jest górna część paska, dolna napięta. Przy lekkim przekręceniu wałem wszystko napięte wzorowo.
Półtora roku temu było sprawdzane i wtedy było to samo

ernesto

Post autor: ernesto » 28 maja 2015, 21:18

Mario u mnie to samo. Śmigam i tankuje gaz :) bez problemowo. Prawdopodobnie jest to efekt napinania się głowicy ( sprężania ) po zgaszeniu motoru. Ciekawostka jest taka że po zdjęciu paska nagle ucieka prawa głowica ( 1,2,3,4 ) ona napręża na pasek który się napina w dolnej części a w górnej luzuje.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 28 maja 2015, 21:49

ernesto, Sporo czytałem, że silniki V tak mają, ale dla człowieka "laikowatego" jak ja :] luz wydaje się spory. Dzięki Erni za odp

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 28 maja 2015, 21:50

kolego beyer28 - jest źle, w przypadku polifta pasek ma byc zawsze napiety. Napinacz jest hydrauliczny i ma działanie jednostronne. Ten luz gdzies sie gubi a przy zmiennych fazach rozrzadu ma to znaczenie.

kolego ernesto - w przypadku prelifta pasek moze byc luzny w niektórych pozycjach ustawienia silnika. Tu napinacz jest sprezynowy i ma działanie dwustronne.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 28 maja 2015, 21:59

szeryfisch pisze:kolego beyer28 - jest źle, w przypadku polifta pasek ma byc zawsze napiety.
To napisz coś więcej, co może to powodować. Szczerze to przeczytałem trochę na ten temat i powiem Ci, że raz piszesz tak, a raz inaczej. Żeby nie być gołosłownym:
http://www.a8team.pl/viewtopic.php?t=72 ... sc&start=0
Rozwiń to trochę skoro jesteś mechanikiem

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 28 maja 2015, 22:13

Gdyby coś z napinaczem było nie teges to dół też by był luźny, a jest dobrze napięty <hmm> i wystarczy lekko ruszyć wałem i wszystko napina się dobrze

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 28 maja 2015, 22:58

Czlowiek uczy sie cale zycie i dopiero później stwierdziłem ze kazdy polift ma zawsze napiety rozrzad. Napinasz wstepnie pasek rolką mimosrodową, reszte robi napinacz hydrauliczny na drugiej rolce. Zeby go cofnac trzeba naprawde duzej dzwigni - pasek nie jest w stanie tego zrobic. Ten napinacz działa jednokierunkowo tzn wysuwa sie sam z siebie, natomiast wcisnąc go jest ciezko. Kompensuje wyciagniecie paska...
Post który wykopałes jest z 2012r, wtedy porównywałem to do ABZ w kórym pasek moze byc luźny. Po kilkudziesieciu rozrzadach w AQF, AQH itp wiem ze ma byc zawsze napiety.
W twoim przypadku luz jest niewskazany z racji zmiennych faz rozrzadu, poza tym tak wielki luz (widoczny na filmie) na pewno nie bedzie dobrze wybrany bo napinacz nie ma takiego skoku. Owszem jak ruszysz wałem to sie góra napnie, ale nadmiar paska gdzies pozostanie. Całe szczescie ze na wale jest tak ciasno ze pasek nie moze zeskoczyc, inaczej juz zdejmowałbys głowice.
Gdyby to bylo moje auto to juz dawno bym tam zajrzał.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

ernesto

Post autor: ernesto » 29 maja 2015, 06:13

szeryfisch pisze:Czlowiek uczy sie cale zycie ...
...kolego ernesto - w przypadku prelifta pasek moze byc luzny w niektórych pozycjach ustawienia silnika.
;) Dzięki Ci Paweł za dodatkowe korepetycję <okok>

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 29 maja 2015, 06:18

szeryfisch pisze:Czlowiek uczy sie cale zycie i dopiero później stwierdziłem ze kazdy polift ma zawsze napiety rozrzad. Napinasz wstepnie pasek rolką mimosrodową, reszte robi napinacz hydrauliczny na drugiej rolce. Zeby go cofnac trzeba naprawde duzej dzwigni - pasek nie jest w stanie tego zrobic. Ten napinacz działa jednokierunkowo tzn wysuwa sie sam z siebie, natomiast wcisnąc go jest ciezko. Kompensuje wyciagniecie paska...
Post który wykopałes jest z 2012r, wtedy porównywałem to do ABZ w kórym pasek moze byc luźny. Po kilkudziesieciu rozrzadach w AQF, AQH itp wiem ze ma byc zawsze napiety.
W twoim przypadku luz jest niewskazany z racji zmiennych faz rozrzadu, poza tym tak wielki luz (widoczny na filmie) na pewno nie bedzie dobrze wybrany bo napinacz nie ma takiego skoku. Owszem jak ruszysz wałem to sie góra napnie, ale nadmiar paska gdzies pozostanie. Całe szczescie ze na wale jest tak ciasno ze pasek nie moze zeskoczyc, inaczej juz zdejmowałbys głowice.
Gdyby to bylo moje auto to juz dawno bym tam zajrzał.
-nie zgadzam się z tym

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 29 maja 2015, 08:24

pepi, Twoja wypowiedź jak zwykle wyczerpująca :D
Ostatnio zmieniony 29 maja 2015, 09:04 przez CINEK, łącznie zmieniany 1 raz.
to nie jest zwykły napęd...to

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 29 maja 2015, 08:47

szeryfisch, ok, dzięki za rozjaśnienie tematu.po to pytam, bo mi też nie podoba siętaki luz na pasku, ale żeby po 20 tys od wymiany <boisie> myślisz, że to napinacz nawalil ?
pepi, myślisz, że ten luz to norma?

Gość

Post autor: Gość » 29 maja 2015, 13:18

pepi pisze:-nie zgadzam się z tym
Pepi prosiłem już.
Piszemy tak :

Nie zgadzam sie z tym, ponieważ.....(i tu twoje rozwinięcie bla bla bla) :)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Re: Pasek rozrządu

Post autor: FOSS » 29 maja 2015, 16:31

beyer28 pisze:Witam. Proszę Was o ocenę mojego paska rozrządu, mam wrażenie, że jest zbyt luźny.
Tak jak jest teraz to zdecydowanie za luźno.
Kiedyś zaglądałem na ten twój pasek, już nie pamiętam kiedy to było ale wtedy tak nie latał.

Albo padł napinacz hydrauliczny albo rolka napinająca była słabo dokręcona i się poluzowała - obstawiam raczej to pierwsze i to już nie pierwszy przypadek będzie.

Mam wrażenie, że ostatnio jakość części zamiennych się pogorszyła....
jak kupuję części w zamiennikach to tylko dobrej jakości..... napinacze NTN to takie co idą w oryginale a już w kilku rozrządach padły po kilku miesiącach użytkowania <onie>
Pompy wody też padają..... jakaś masakra <boisie>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 29 maja 2015, 21:40

dobra chcieliście to macie bo ja zaganiany jestem i nie mam kiedy a po nocach szukam baby i nie zaglądam tu więc tak
Nie luzujecie kuł nie napinacie tak jak powinno to jak ma być ok ?
Po to się luzuje koła aby pasek tak samo naciągnąć .
Pompy i rolki i tłumiki -bo to nie jest napinacz tylko tłumik drgań !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Napina się rolką
Pasek się luzuje ale to z winy charakterystyki silnika jedna strona cylindrów walczy z drugą

Pompy padają tak jak wszystko ale ja nie zauważyłem aż takiego spadku formy jak ktoś przesadzi z napinaniem to ma jak ma sam mam pompę za 70 pln i działa pasek za 60 pln
tłumik drgań za 88 pln

Gość

Post autor: Gość » 29 maja 2015, 22:04

Pepi ja nie luzowałem u siebie i nie mam takiego luzu mimo posiadania ABZta.

A co do szukania baby to nic na siłe napaleńcu bo bedzie pan niezadowolony :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl