![]() |
![]() |
![]() |
[D2 00 4.2PB/LPG ] Pasek rozrządu
[D2 00 4.2PB/LPG ] Pasek rozrządu
Witam. Proszę Was o ocenę mojego paska rozrządu, mam wrażenie, że jest zbyt luźny. Rozrząd 20tys temu wymieniany. Do poprawy? Jak myślicie?
Luźna jest górna część paska, dolna napięta. Przy lekkim przekręceniu wałem wszystko napięte wzorowo.
Półtora roku temu było sprawdzane i wtedy było to samo
Luźna jest górna część paska, dolna napięta. Przy lekkim przekręceniu wałem wszystko napięte wzorowo.
Półtora roku temu było sprawdzane i wtedy było to samo
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
kolego beyer28 - jest źle, w przypadku polifta pasek ma byc zawsze napiety. Napinacz jest hydrauliczny i ma działanie jednostronne. Ten luz gdzies sie gubi a przy zmiennych fazach rozrzadu ma to znaczenie.
kolego ernesto - w przypadku prelifta pasek moze byc luzny w niektórych pozycjach ustawienia silnika. Tu napinacz jest sprezynowy i ma działanie dwustronne.
kolego ernesto - w przypadku prelifta pasek moze byc luzny w niektórych pozycjach ustawienia silnika. Tu napinacz jest sprezynowy i ma działanie dwustronne.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
To napisz coś więcej, co może to powodować. Szczerze to przeczytałem trochę na ten temat i powiem Ci, że raz piszesz tak, a raz inaczej. Żeby nie być gołosłownym:szeryfisch pisze:kolego beyer28 - jest źle, w przypadku polifta pasek ma byc zawsze napiety.
http://www.a8team.pl/viewtopic.php?t=72 ... sc&start=0
Rozwiń to trochę skoro jesteś mechanikiem
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Czlowiek uczy sie cale zycie i dopiero później stwierdziłem ze kazdy polift ma zawsze napiety rozrzad. Napinasz wstepnie pasek rolką mimosrodową, reszte robi napinacz hydrauliczny na drugiej rolce. Zeby go cofnac trzeba naprawde duzej dzwigni - pasek nie jest w stanie tego zrobic. Ten napinacz działa jednokierunkowo tzn wysuwa sie sam z siebie, natomiast wcisnąc go jest ciezko. Kompensuje wyciagniecie paska...
Post który wykopałes jest z 2012r, wtedy porównywałem to do ABZ w kórym pasek moze byc luźny. Po kilkudziesieciu rozrzadach w AQF, AQH itp wiem ze ma byc zawsze napiety.
W twoim przypadku luz jest niewskazany z racji zmiennych faz rozrzadu, poza tym tak wielki luz (widoczny na filmie) na pewno nie bedzie dobrze wybrany bo napinacz nie ma takiego skoku. Owszem jak ruszysz wałem to sie góra napnie, ale nadmiar paska gdzies pozostanie. Całe szczescie ze na wale jest tak ciasno ze pasek nie moze zeskoczyc, inaczej juz zdejmowałbys głowice.
Gdyby to bylo moje auto to juz dawno bym tam zajrzał.
Post który wykopałes jest z 2012r, wtedy porównywałem to do ABZ w kórym pasek moze byc luźny. Po kilkudziesieciu rozrzadach w AQF, AQH itp wiem ze ma byc zawsze napiety.
W twoim przypadku luz jest niewskazany z racji zmiennych faz rozrzadu, poza tym tak wielki luz (widoczny na filmie) na pewno nie bedzie dobrze wybrany bo napinacz nie ma takiego skoku. Owszem jak ruszysz wałem to sie góra napnie, ale nadmiar paska gdzies pozostanie. Całe szczescie ze na wale jest tak ciasno ze pasek nie moze zeskoczyc, inaczej juz zdejmowałbys głowice.
Gdyby to bylo moje auto to juz dawno bym tam zajrzał.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
-nie zgadzam się z tymszeryfisch pisze:Czlowiek uczy sie cale zycie i dopiero później stwierdziłem ze kazdy polift ma zawsze napiety rozrzad. Napinasz wstepnie pasek rolką mimosrodową, reszte robi napinacz hydrauliczny na drugiej rolce. Zeby go cofnac trzeba naprawde duzej dzwigni - pasek nie jest w stanie tego zrobic. Ten napinacz działa jednokierunkowo tzn wysuwa sie sam z siebie, natomiast wcisnąc go jest ciezko. Kompensuje wyciagniecie paska...
Post który wykopałes jest z 2012r, wtedy porównywałem to do ABZ w kórym pasek moze byc luźny. Po kilkudziesieciu rozrzadach w AQF, AQH itp wiem ze ma byc zawsze napiety.
W twoim przypadku luz jest niewskazany z racji zmiennych faz rozrzadu, poza tym tak wielki luz (widoczny na filmie) na pewno nie bedzie dobrze wybrany bo napinacz nie ma takiego skoku. Owszem jak ruszysz wałem to sie góra napnie, ale nadmiar paska gdzies pozostanie. Całe szczescie ze na wale jest tak ciasno ze pasek nie moze zeskoczyc, inaczej juz zdejmowałbys głowice.
Gdyby to bylo moje auto to juz dawno bym tam zajrzał.
Re: Pasek rozrządu
Tak jak jest teraz to zdecydowanie za luźno.beyer28 pisze:Witam. Proszę Was o ocenę mojego paska rozrządu, mam wrażenie, że jest zbyt luźny.
Kiedyś zaglądałem na ten twój pasek, już nie pamiętam kiedy to było ale wtedy tak nie latał.
Albo padł napinacz hydrauliczny albo rolka napinająca była słabo dokręcona i się poluzowała - obstawiam raczej to pierwsze i to już nie pierwszy przypadek będzie.
Mam wrażenie, że ostatnio jakość części zamiennych się pogorszyła....
jak kupuję części w zamiennikach to tylko dobrej jakości..... napinacze NTN to takie co idą w oryginale a już w kilku rozrządach padły po kilku miesiącach użytkowania

Pompy wody też padają..... jakaś masakra

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
dobra chcieliście to macie bo ja zaganiany jestem i nie mam kiedy a po nocach szukam baby i nie zaglądam tu więc tak
Nie luzujecie kuł nie napinacie tak jak powinno to jak ma być ok ?
Po to się luzuje koła aby pasek tak samo naciągnąć .
Pompy i rolki i tłumiki -bo to nie jest napinacz tylko tłumik drgań !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Napina się rolką
Pasek się luzuje ale to z winy charakterystyki silnika jedna strona cylindrów walczy z drugą
Pompy padają tak jak wszystko ale ja nie zauważyłem aż takiego spadku formy jak ktoś przesadzi z napinaniem to ma jak ma sam mam pompę za 70 pln i działa pasek za 60 pln
tłumik drgań za 88 pln
Nie luzujecie kuł nie napinacie tak jak powinno to jak ma być ok ?
Po to się luzuje koła aby pasek tak samo naciągnąć .
Pompy i rolki i tłumiki -bo to nie jest napinacz tylko tłumik drgań !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Napina się rolką
Pasek się luzuje ale to z winy charakterystyki silnika jedna strona cylindrów walczy z drugą
Pompy padają tak jak wszystko ale ja nie zauważyłem aż takiego spadku formy jak ktoś przesadzi z napinaniem to ma jak ma sam mam pompę za 70 pln i działa pasek za 60 pln
tłumik drgań za 88 pln