![]() |
![]() |
![]() |
[D2 00 4.2PB/LPG ] Pasek rozrządu
Dziękuje za wskazówki, gwiazdki za pomoc już do Was pofrunęły
Rozrząd do poprawy, wiadomo. Powiedzcie, teraz co by nie było do wymiany to morda do zwalenia i demontaż wszystkiego?czy powiedzmy jeżeli byłby to napinacz to dałoby to jakoś wymienić bez rozpinania i tego całego demontażu przodu?
I najważniejsze, czy teraz wymieniać co wadliwe, czy cały rozrząd do wymiany, jak myślicie?
20tys na tym zrobione

I najważniejsze, czy teraz wymieniać co wadliwe, czy cały rozrząd do wymiany, jak myślicie?
20tys na tym zrobione
Jeżeli to tylko napinacz to i tak cały przód do zrzucenia - napinacz jest pod łapą wspornika momentu obrotowego i raczej nie widzę możliwości jego demontażu bez ruszania przodu.beyer28 pisze:Powiedzcie, teraz co by nie było do wymiany to morda do zwalenia i demontaż wszystkiego?czy powiedzmy jeżeli byłby to napinacz to dałoby to jakoś wymienić bez rozpinania i tego całego demontażu przodu?
I najważniejsze, czy teraz wymieniać co wadliwe, czy cały rozrząd do wymiany, jak myślicie?
20tys na tym zrobione
Poza tym, po założeniu nowego napinacza sprawdziłbym ustawienie rozrządu - jakby nie dało się założyć blokad to ja, mając to wszystko na wierzchu, luzowałbym kółka i ustawiał rozrząd na nowo na blokadach.
Wiem, w oczach niektórych zboczony jestem ale na szczęście inni uważają to za istotną zaletę

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Przecież to standardowa procedura przy wymianie rozrząduFOSS pisze:Poza tym, po założeniu nowego napinacza sprawdziłbym ustawienie rozrządu - jakby nie dało się założyć blokad to ja, mając to wszystko na wierzchu, luzowałbym kółka i ustawiał rozrząd na nowo na blokadach.
Wiem, w oczach niektórych zboczony jestem ale na szczęście inni uważają to za istotną zaletę

Wiesz, ja jednak tego nie kumamszeryfisch pisze:Mozna to zrobic bez sciagania ryja. Tzn zderzak trzeba zdjac, wzmocnienie odkrecic i odsunac do przodu o jakies 10cm. Wtedy bedzie dostep. Słaby bo słaby ale da rade.

Przecież ja do rozrządu nie każę nikomu rozpinać wszystkich chłodnic.... wspomaganie, klimatyzacja, wszystko po stronie kierowcy pozostaje podpięte.
Ale jeżeli zdejmujesz zderzak i puszczasz okular (obudowę chłodnic) luzem aby to odsunąć na 10cm żeby mieć ten "słaby dostęp" to już lepiej wykonać kilka krótkich i łatwych operacji więcej, spuścić płyn chłodzący, rozpiąć chłodnicę wody po stronie pasażera i całym okularem z chłodnicami i wiatrakami odjechać w przód i na stronę kierowcy zdecydowanie dalej niż te 10cm. Wtedy cały rozrząd i dostęp do wszystkiego masz jak na dłoni.
Tym bardziej, że aby usunąć łapę wspornika momentu obrotowego dostęp do jednej ze śrub utrudnia wiskoza.
Po co się kaleczyć o obudowę wiatraków i visco i męczyć w ograniczonej przestrzeni ze śrubkami i poprawnym napinaniem paska?
Czas który stracę na demontażu chłodnic i wiskozy odzyskuję z nawiązką przy dalszej robocie przy wszystkich śrubach i rolkach, przy napinaniu rozrządu a tym bardziej przy luzowaniu górnych kółek rozrządu i ustawianiu rozrządu na blokadach

Ale jak kto woli, każdy robi jak mu wygodniej

Wierz mi Krzychu, widziałem tych rozrządów już trochę i z przykrością stwierdzam, że z tych co sprawdzałem w 90% nie dało rady poprawnie założyć blokad a to raczej o czymś świadczy.krzychu22.p1i pisze:Przecież to standardowa procedura przy wymianie rozrząduJeśli fachura robi rozrząd i nie luzuje kół to powinien dostać czymś ciężkim co akurat jest pod ręką, bo później są cyrki jak wyżej albo rozjechane kąty..
Jest wiele osób składających to na oko, palec czy flamaster - robią szybko i tanio i zawsze trafią klienta bo po prostu CCC czyli Cena Czyni Cuda.
Nie dalej jak wczoraj był w mnie jeden kolega D2-ką - w blokach pomiarowych rozrząd był odczytywany na +2 i -10. Jakiś czas temu robił go podobnież człowiek co zna się trochę na temacie ale po odczytach raczej wątpię aby dało się tu założyć blokady....... ale mogę się mylić.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Czyli zgodnie z przewidywaniami, robota wiadoma
Tylko teraz wymieniać wszystko, czy tylko co nawaliło, jak myślicie? Najlepsze jest to, że ja w takim stanie rzeczy jeżdżę już długi czas, 1,5roku temu gdy sprawdzany był rozrząd luz na pasku był tylko trochę mniejszy. Co najciekawsze ja te osłony zdjąłem przez przypadek, przy okazji demontażu wiatraka klimy, bo siadł i wymieniam na nowy. Zdjąłem bo lepszy był dostęp do wiatraka.
Przejebane delikatnie, bo nałożyło się to z masą innych rzeczy, które robię aktualnie w aucie.
Wymiana wiatraka, wymiana oleju w skrzyni, odświerzanie/malowanie zderzaków, maski i błotnika i do tego jeszcze rozrząd na nowo
Ale cóż, życie, kochane a8. Najgorsze jest to, że zbliża się długi weekend i raczej nie ma opcji żeby zrobić to do czwartku
Jak myślicie, czy jak zrobię delikatnie 200km jeszcze na tym pasku to da radę, czy lepiej nie kusić losu i nie wyruszać w żadne trasy? Zresztą o co ja pytam, przecież to nigdy nic nie wiadomo. Dziękuję za opinię i pozdrawiam 

Przejebane delikatnie, bo nałożyło się to z masą innych rzeczy, które robię aktualnie w aucie.
Wymiana wiatraka, wymiana oleju w skrzyni, odświerzanie/malowanie zderzaków, maski i błotnika i do tego jeszcze rozrząd na nowo
Ale cóż, życie, kochane a8. Najgorsze jest to, że zbliża się długi weekend i raczej nie ma opcji żeby zrobić to do czwartku


O widzisz, znalazłeś i przy okazji wyjaśniło się kiedy to oglądałem na żywo - luty 2014.kryhawrc pisze:Czytając ten temat z tego forum wydeje się być to w normie
Ostatnio nie było okazji spotkać się z kolegą Beyer28 więc tak jak inni oceniam to tylko z filmu i wydaje mi się, że po pierwsze jest inaczej niż rok temu a po drugie, że nie jest dobrze.
Wg. mnie pasek może mieć trochę luzu, zależy jak się silnik zatrzyma, ale na filmie tego luzu zdaje się być zdecydowanie więcej niż trochę.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Z tymi rolkami to w ogóle komedia jest - nawet w ASO nie wiedzą który silnik ma dwie a który jednąpepi pisze:nie od któregoś numeru motoru są dwie
wcześniej była jedna

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-