[D2 FL ALL ] 255/40R19 jakie dystanse
Zmierz jakiej szerokości masz pierścień centrujący na piaście i wszystko będzie jasne.danishow pisze:FOSS, no kurka nie masz Pan racji! Mam u siebie z przodu dystanse 10mm i jest pierścień centrujący.
Poniżej jeszcze foto jak u mnie wygląda na 20mm dystansach z tyłu, z przodu jest 10mm i ciut brakuje więc niedługo wpadną 15-tki.
Wydaje mi się, że wszystkie D2 i D3 pierścień centrujący na piaście miały tej samej szerokości ale wystarczy że różne wersje silnikowe czy różne roczniki mają inaczej i wtedy zasady dobierania dystansów będą inne
Poza tym istotny jest jeszcze jeden element - jakie zakładamy koła do jakiego samochodu.
Jeżeli fabryczny pierścień centrujący w D2 i D3 ma średnicę 57,1 i na to zakładamy felgi z takim otworem centrującym to zastosowanie ma to co napisałem powyżej.
Ale może zaistnieć sytuacja, że zakładamy koła np. od D4 gdzie otwór centrujący felgi ma średnicę 66,5mm i wtedy nie ma już problemu j.w.
Masz dystans 7mm z własnym pierścieniem centrującym?ernesto pisze:U mnie jest 7mm na przodzie i felga też się wspiera na dystansie razem z pierścieniem centrującym
Oczywiście otwór w feldze musi mieć taką średnicę by dało się narzucić taki zestaw.
Jaka jest szerokość i średnica pierścienia centrującego na piaście?
Jaka jest średnica otworu centrującego w feldze?... 57,1 tak jak fabryczne czy większe?
Tak jak napisałem powyżej - wystarczy znać dokładne parametry felgi i samochodu.
To prosta matematyka i znając wszystkie parametry uważam, że jestem w stanie każdemu dobrać odpowiednie dystanse do każdego wybranego koła
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Odejmij od tych 12mm grubość tarczy hamulcowej (3-5mm) i co Ci zostanie?FOSS pisze:Po pierwsze fabryczny pierścień centrujący na piaście auta ma szerokość 12mm - jest to wartość stała niezmienna.
Jeszcze raz napiszę, mam u siebie 10mm z pierścieniem centrującym ...piasta ma 57,1mm i felga dokładnie tyle samo.
Mogę się mylić i może w D2 jest inaczej ale w D3 tarcza hamulcowa ma swój pierścień centrujący o większej średnicy..... o tak jak tu na fotodanishow pisze:Odejmij od tych 12mm grubość tarczy hamulcowej (3-5mm) i co Ci zostanie?FOSS pisze:Po pierwsze fabryczny pierścień centrujący na piaście auta ma szerokość 12mm - jest to wartość stała niezmienna.
Biorę jednak pod uwagę fakt, że być może różne wersje silnikowe miały różne piasty.
Np. piasty mogły być inne w zależności od fabrycznie zamawianych kół - do 20" były inne zwrotnice i inne łożyska więc może piasta i pierścień centrujący też były zróżnicowane
A ja, skoro już tak zgłębiamy temat, proponuję aby kilka osób zmierzyło rzetelnie szerokość pierścienia centrującego na swojej piaście i podało ją tutaj wraz z informacją o wersji auta.danishow pisze:Jeszcze raz napiszę, mam u siebie 10mm z pierścieniem centrującym ...piasta ma 57,1mm i felga dokładnie tyle samo.
Przy okazji można spojrzeć na kwestię poruszoną przez ciebie powyżej czyli położenie tarczy hamulcowej na piaście i ewentualnie o ile owa tarcza może zwężać szerokość pierścienia centrującego.
To nie prom kosmiczy - wystarczy wszystko pomierzyć i będzie wiadomo co i jak.
Ja dystans 10mm chciałem zakładać jakieś 6 lat temu na swoje Ex S8 i tam nie było takiej możliwości i już wtedy zgłębiałem te zależności.
Przy okazji dłubania w różnych Audikach postaram się zrobić kilka poglądowych fotek dystansu 10mm na różnych piastach - zobaczymy jaki to diabeł straszny
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Trochę się pofatygowałem i zrobiłem prosty rysunek w Paincie by zobrazować jak to wygląda z tym dystansem. Zwróćcie uwagę w miejsce niebieskiego koła, przy produkcji dystansów (kolor zielony) wykorzystują te minimalne ścięcie na piaście (kolor czarny) ...w tym miejscu ścianka dystansu 10mm ma poniżej 1mm w szerszych dystansach tj. 12mm i więcej jest to trochę inaczej rozwiązane. To czerwone to tarcza hamulcowa.
Poniżej rysunek i foto dystansów które mam u siebie, dokładnie takie same.
Poniżej rysunek i foto dystansów które mam u siebie, dokładnie takie same.
Tak, przecież to napisałem. W Skaryszewie mówiłem Ci że mam taki zestaw przecież. Mogłeś zobaczyć jak to wygląda na żywo.FOSS pisze:Masz dystans 7mm z własnym pierścieniem centrującym?ernesto pisze:U mnie jest 7mm na przodzie i felga też się wspiera na dystansie razem z pierścieniem centrującym
Oczywiście otwór w feldze musi mieć taką średnicę by dało się narzucić taki zestaw.
Prawidłowa.FOSS pisze: Jaka jest szerokość i średnica pierścienia centrującego na piaście?
Nie mam możliwości zrobić pomiarów na obecną chwilę. Ale większa niż piasty. Witać to przecież doskonale na tym zdjęciu:FOSS pisze: Jaka jest średnica otworu centrującego w feldze?
Dla logicznego myślenia to co napisałem. Posiadam dystans z pierścieniem centrującym. To też mogłem sobie pozwolić na założenie felgi o większym otworze.ernesto pisze:U mnie jest 7mm na przodzie i felga też się wspiera na dystansie razem z pierścieniem centrującym
Oczywiście otwór w feldze musi mieć taką średnicę by dało się narzucić taki zestaw.
Dokładnie to widać na zdjęciach wyżej że felga wspiera się na pierścieniu centrującym.
No chyba że się mylę i ktoś naprostuje mój tok widzenia i rozumowania
ernesto, z całym szacunkiem ale widziałem twoje auto tylko w Skaryszewie prawie rok temu a od tamtego naszego spotkania to oglądałem na żywo kilkadziesiąt innych różnej maści klubowych ósemek oraz jakieś inne w różnym stopniu udziwnione klubowe eSy i eReSy z 6-tek i 4-rek więc wybacz ale kompletnie nie pamiętam na jakich dystansach lataszernesto pisze:Tak, przecież to napisałem. W Skaryszewie mówiłem Ci że mam taki zestaw przecież. Mogłeś zobaczyć jak to wygląda na żywo.FOSS pisze:Masz dystans 7mm z własnym pierścieniem centrującym?
Na zdjęciu owszem widać ale nie chciałem mądralować oceniająs foto i zapytałem dla pewności.ernesto pisze:Nie mam możliwości zrobić pomiarów na obecną chwilę. Ale większa niż piasty. Witać to przecież doskonale na tym zdjęciu...FOSS pisze:Jaka jest średnica otworu centrującego w feldze?
W każdym razie sprawa u ciebie jest prosta i w pewnym sensie przykład twojego zestawu kół i dystansów leży trochę na uboczu nasze dyskusyjnej kwestii.
Dlaczego?
A to dlatego, że średnica otworu centrującego twojej felgi jest wyraźnie większa niż średnica pierścienia centrującego na piaście więc niezależnie od szerokości tegoż pierścienia mogłeś spokojnie założyć dystanse z własnym pierścieniem centrującym.
W twoim przypadku dystanse spełniają podwójną rolę - zmieniają fabryczne ET o wartość grubości dystansu oraz zmieniają średnicę fabrycznego pierścienia centrującego piasty na średnicę otworu centrującego felgi.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Akurat dziś przy tym dłubałem to sprawdziłem....
A6C6 4.2V8 FSI 2007 - szerokość pierścienia centrującego to 13mm mierzone od czoła tarczy hamulcowej założonej na piastę
Tu dystansu 10mm z własnym pierścieniem centrującym na średnicę 57,1mm nie ma szansy założyć co pozostaje w zgodzie z wcześniejszą grafiką Daniela.
A6C6 4.2V8 FSI 2007 - szerokość pierścienia centrującego to 13mm mierzone od czoła tarczy hamulcowej założonej na piastę
Tu dystansu 10mm z własnym pierścieniem centrującym na średnicę 57,1mm nie ma szansy założyć co pozostaje w zgodzie z wcześniejszą grafiką Daniela.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Podejmę zakład, a co mi tamdanishow pisze:A ja się założę o skrzynkę piwa, że idzie ...zakład stoi?!
Więc ja twierdzę, że na piastę z pierścieniem centrującym 57,1mm i jego szerokością 13mm mierzoną od czoła tarczy hamulcowej w miejscu styku z piastą nie założysz dystansu o grubości 10mm w własnym pierścieniem centrującym w taki sposób aby go nie zniszczyć oraz tak aby plecami dotykał czoła tarczy hamulcowej (nie można stosować innych dodatkowych dystansów) a na tym dystansie i jego pierścieniu centrującym dało się poprawnie zamontować jakieś oryginalne koło Audi z otworem centrującym 57,1mm.
Jeżeli przegram stawiam skrzynkę browca...... i wypijemy ją razem
Jeżeli wygram Ty stawiasz skrzynkę browca....... i wypijemy ją razem
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Założysz, założysz (patrz foto poniżej) . Na początku sierpnia będę w PL i upomnę się o piwko <jezyk>FOSS pisze:Więc ja twierdzę, że na piastę z pierścieniem centrującym 57,1mm i jego szerokością 13mm mierzoną od czoła tarczy hamulcowej w miejscu styku z piastą nie założysz dystansu o grubości 10mm w własnym pierścieniem centrującym
I jak rozumiem felga dotknie plecami czoła dystansu?... Jeżeli tak to piwko aktualnedanishow pisze:Założysz, założysz (patrz foto poniżej) . Na początku sierpnia będę w PL i upomnę się o piwko <jezyk>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-