![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 00 4.2PB/LPG ] Pasek rozrządu
beyer28 pisze:Info po zdjęciu mordy: jedyne co rzuciło się w oczy to zardzewiała rolka, ta po prawej stronie, pod pompą wody i oczywiście pasek do wymiany.Diagnoza: źle ustawiony rozrząd przez poprzedniego właściciela i jego majstra/kowala
ech... mówiłem o tym już dawno... rozrząd robiony gdzieś tam na Mazurach i widać niestety skąd różnica w ceniebeyer28 pisze:... jakiś mądry nie poluzował kół i ustawił pasek na pałę![]()

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Oczywiście, ten nowy zawsze jest wyraźnie czarniejszy.majkaistefan pisze:Czyzby paski az tak sie roznily?
A jak wiadomo czarne wyszczupla więc rolki trzeba zawsze luzować co by się zmieścił

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
aaaaaa, no z zębami to u mnie w miarę w porządku..... tzn. pomimo wielu ekstremalnych rzeczy jakie robiłem na tą chwilę mam wszystkie swojeApophis pisze:Stefanowi chyba chodziło o ilośc zębów![]()


* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Zazdroszczę,ale nie wqrzaj Stefana bo ta sytuacja sie może zmienićFOSS pisze:tzn. pomimo wielu ekstremalnych rzeczy jakie robiłem na tą chwilę mam wszystkie swoje

Stefan.
Ja tam fachura nie jestem,fakt że paski sie z wiekiem nieco rozciągna ale nie za wiele bo taka juz ich konstrukcja musi być. na chłopski rozum jak policze se ząbki i identycznie wsadze pasek to nie powinno sie nic różnić o ile poprzednio juz był dany rozrzad dobrze ustawiony. Tak tez zwykle robie w swoich autach i w A8 i problemu nie ma. Ale może nowsze silniki maja jakies tricki o ktorych nie wiem to sie nie upre przy swoim

Witam!
No niestety chetnych do podpowiedzi brak...
Stefan.
No niestety chetnych do podpowiedzi brak...
- na "zdrowy chlopski rozum" tak wlasnie powinno byc. Ale czy napewno?Apophis pisze: paski sie z wiekiem nieco rozciągna ale nie za wiele bo taka juz ich konstrukcja musi być. na chłopski rozum jak policze se ząbki i identycznie wsadze pasek to nie powinno sie nic różnić o ile poprzednio juz był dany rozrzad dobrze ustawiony.
Stefan.
Prawda, porównywałem stary pasek i nowy Conti, różnica pół centymetra dosłownie.Apophis pisze:
Ja tam fachura nie jestem,fakt że paski sie z wiekiem nieco rozciągna ale nie za wiele bo taka juz ich konstrukcja musi być.
Rozrząd ustawiony na nowo i dalej luz jest...ale tym razem już bardzo mały


Przy okazji wymienione rolka mała Rouville i ta pod pompą wody Rouville oraz oczywiście nowy pasek Conti
Robocizna 300zł, części 370, spokój na następne 60 tys - bezcenne

Dziękuje za wszystkie sugestie, gdyby nie Wy dalej tkił bym w tej słodkiej, destrukcyjnej niewiedzy

-
- Super Klubowicz
- Posty: 372
- Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
- Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Kontynując ten temat-u mnie po wymianie rozrządu jakies 3-4 tyś temu mam rownież czasami luźny pasek. Rozrząd składałem osobiscie na blokadach wraz z luzowaniem kół itp...
Po przeanalizowaniu sprawy przyczyna może byc tylko źle naciągnieta rolka(ta z dwoma otworami)Według mnie- innej opcji nie ma
Z tym że wegług ELSY napiecie tej rolki ma wynosić 6nm. Czyli bardzo mało
Kręciłem też wałem ręcznie i faktycznie jeśli zatrzymałem się w niektórych miejscach jedne koło w głowicy czasami sie delikatnie cofało i pasek robił sie luźny-tak że "jakis tam" luz nieunikniony. Tylko pytanie jaki luz jest dopuszczalny???
Po przeanalizowaniu sprawy przyczyna może byc tylko źle naciągnieta rolka(ta z dwoma otworami)Według mnie- innej opcji nie ma



Z tym że wegług ELSY napiecie tej rolki ma wynosić 6nm. Czyli bardzo mało


Kręciłem też wałem ręcznie i faktycznie jeśli zatrzymałem się w niektórych miejscach jedne koło w głowicy czasami sie delikatnie cofało i pasek robił sie luźny-tak że "jakis tam" luz nieunikniony. Tylko pytanie jaki luz jest dopuszczalny???