Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Niedzialaja klima mimo nabicia

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 04 cze 2015, 13:05

Marcin2013, sprzęgło jest ale gumowe.
Potrafi się zerwać jak sprężarka się zatnie . Oczywiście masz rację że się nie załącza tylko powinna się kręcić nonstop. To taki pomysł grupy Vag na szybsze dowalenie sprężarki.

Brak czynnika klimy powoduje zatarcie sprężarki.

Motostacja

Post autor: Motostacja » 05 cze 2015, 16:38

Panowie ! na przyszłośc zaminniki nie pasują do a8 , byłem w sklepie po nr dobrali czujnik hell ale jest inny inny wentyl gwint długość

z wstępnych ustaleń pasują tylko oryginalne , niby jeden znajomy ma mi na jutro rano coś ogarnąć jakis na B.... niby pasujący w cenie 180zl zobaczymy

błąd wywala short to ground czyli zwarcie do masy , jutro jak sie uda podmienię czujnik i zobaczę co z tego wyjdzie

cena czujnika w ASO cos koło 270zl ze zniżkami pewno do 220 można zejść

na allegro niby oryginały dostac mozna za 140zł

Motostacja

Post autor: Motostacja » 08 cze 2015, 15:03

klima działa , winny był czujnik dzieki pomocy klegi FOSS zamontowałem uzywany sprawny czujnik i klima ruszyła ,

z moich informacji zamienników nie ma tylko ori z allegro w cenie 140zł albo aso 280zł

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 09 cze 2015, 19:58

Tak wracając do tematu dzisiaj w ASO się ze mną klucil i twierdzi ze w sprężarce jest sprzęgło.

A co do zacierania się to nie czynnik smaruje sprężarkę tylko pompuje się olej razem z czynnikiem do układu.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gość

Post autor: Gość » 09 cze 2015, 20:48

drago_o pisze:Tak wracając do tematu dzisiaj w ASO się ze mną klucil i twierdzi ze w sprężarce jest sprzęgło.
Ciekawe....
drago_o pisze:A co do zacierania się to nie czynnik smaruje sprężarkę tylko pompuje się olej razem z czynnikiem do układu.
To prawda.

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 09 cze 2015, 21:54

drago_o pisze:Tak wracając do tematu dzisiaj w ASO się ze mną klucil i twierdzi ze w sprężarce jest sprzęgło.

Potocznie w ASO nazywaja to "sprzeglo".Wszyscy wiemy jak dziala sprzeglo a to co jest zamontowane w sprezarce klimy nawet kolo niego nie lezalo.W momencie zatarcia sprezarki "to cos" sie roz......la czyli teoretycznie wysprzegla co zapobiega zerwaniu paska.Poprostu ASO nie moze znalezc zamiennika slowa "sprzeglo"wiec tak juz zostanie <brawo>
Ostatnio zmieniony 09 cze 2015, 21:57 przez leon0376, łącznie zmieniany 1 raz.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

Gość

Post autor: Gość » 09 cze 2015, 21:56

Więc to jest zabezpieczenie a nie sprzegło.

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 09 cze 2015, 22:00

Dokladnie tak <chura>
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 09 cze 2015, 22:39

Twierdza wzaparte, ze klimatronik odłącza nim sprężarkę po wychodzeniu auta i sprężarką nigdy nie działa w żadnym aucie VW i audi cały czas.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 10 cze 2015, 06:54

Noi wiadomo dlaczego wiekszosc z nas robi wszystko samemu i omija ASO szerokim kolem <boisie>
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 10 cze 2015, 08:49

Nie znam się na tym ale to co piszecie o D3 jest niedorzeczne.
Kompresor klimatyzacji w D3 nie pracuje cały czas a tylko wtedy kiedy klimatyzacja jest włączona oraz spełnione są warunki dodatkowe do tego żeby poprawnie pracowała czyli temperatura zewnętrzna powyżej 3-5°C, odpowiednie ciśnienie czynnika w układzie oraz sprawne wentylatory.

Jego działanie można podejrzeć w programie diagnostycznym albo po prostu w gorący dzień poprzez włączenie trybu pracy ECON.

W serwisówce można znaleźć pozycję 4E0260810 która to nazywa się "koło pasowe" i patrząc na cenę 752pln netto raczej nie jest zwykłym aluminiowym kółkiem.
Dla porównania aluminiowe koło pasowe dla pompy wspomagania które wielkościowo jest podobne ale sprzęgłem żadnym nie jest kosztuje niecałe 100pln netto.
Co więcej, szukając po tym numerze na zagranicznych stronach opisane jest to jako sprzęgło.
Na polskich stronach również opisywane jest to jako sprzęgło ale należy go szukać po numerze kompresora.


Noi na koniec, tak na logikę, to jak działa tryb ECON jeżeli wg. was kompresor pracuje przez cały czas?
Albo jak wygląda praca układu klimatyzacji w zimę, w temperaturach np. -10°C i niższych?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 10 cze 2015, 09:01

No i tej odpowiedzi szukałem... proste konkretne i na temat. Teraz wiem, że coś tam wiedzą w tym ASO i nie cisną kitu.

A mi sprężarkę zajechał serwis co w zeszłym roku nabijał mi klimę bo wczoraj ściągając czynnik nie było ani grama oleju a układ jest szczelny... Zastanawiam się kto mi kupi nową... <niechce>
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 10 cze 2015, 12:35

FOSS pisze:Nie znam się na tym ale to co piszecie o D3 jest niedorzeczne.
Kompresor klimatyzacji w D3 nie pracuje cały czas a tylko wtedy kiedy klimatyzacja jest włączona oraz spełnione są warunki dodatkowe do tego żeby poprawnie pracowała czyli temperatura zewnętrzna powyżej 3-5°C, odpowiednie ciśnienie czynnika w układzie oraz sprawne wentylatory.

Jego działanie można podejrzeć w programie diagnostycznym albo po prostu w gorący dzień poprzez włączenie trybu pracy ECON.

W serwisówce można znaleźć pozycję 4E0260810 która to nazywa się "koło pasowe" i patrząc na cenę 752pln netto raczej nie jest zwykłym aluminiowym kółkiem.
Dla porównania aluminiowe koło pasowe dla pompy wspomagania które wielkościowo jest podobne ale sprzęgłem żadnym nie jest kosztuje niecałe 100pln netto.
Co więcej, szukając po tym numerze na zagranicznych stronach opisane jest to jako sprzęgło.
Na polskich stronach również opisywane jest to jako sprzęgło ale należy go szukać po numerze kompresora.

Noi na koniec, tak na logikę, to jak działa tryb ECON jeżeli wg. was kompresor pracuje przez cały czas?
Albo jak wygląda praca układu klimatyzacji w zimę, w temperaturach np. -10°C i niższych?

Wyciąg kompresor na stół, zobacz co jest wkole pasowym i co odpowiada za jego rozlaczenie.Podpowiem ze jest to umieszczone z tylu sprezarki i jest to elektrozawor ktory po włączeniu trybu ECON zamyka obiieg i czynnik prestaje krazyc.Zostaje yylko olej ktory w alszym ciagu go smaruje.Kompresor kreci sie caly czas jestem tego pewien bo przerabialem to w praktyce nie w teorii.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 10 cze 2015, 12:51

Jak olej jest w czynniku to jakim cudem zamyka czynnik a olej nie? Jeżdząc na ECON zatarłbym sprężarkę teretycznie z niej nie korzystając... bez sensu...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 10 cze 2015, 12:59

A tak ze do sprezarki wchodzi (zaleznie od modelu) od180 do 250 gram oleju a przy wymianie razem z czynnikiem maszyna odzyskuje nie wiecej niz 20g.To gdzie ten olej? Paruje?
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl