![]() |
![]() |
![]() |
[D2 99 4.2PB/LPG ] alternator od 2,8 do 4,2
-
Gość
-
Gość
-
Gość
-
SenatorS8
- Super Klubowicz

- Posty: 378
- Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
- Lokalizacja: Gdańsk
Apophis-tak dla scislosci.
W alternatorze nie posiadamy komutatora a pierscienie slizgowe.
Komutator umożliwia przepływ prądu elektrycznego do wirnika synchronicznie z obrotem wirnika przełączając kierunek prądu w uzwojeniach wirnika wraz z jego obrotem.Alternator wymaga ciaglego nieprzelaczanego zasilania w prad wirnika
W alternatorze nie posiadamy komutatora a pierscienie slizgowe.
Komutator umożliwia przepływ prądu elektrycznego do wirnika synchronicznie z obrotem wirnika przełączając kierunek prądu w uzwojeniach wirnika wraz z jego obrotem.Alternator wymaga ciaglego nieprzelaczanego zasilania w prad wirnika
-
Gość
- CINEK
- Super Klubowicz

- Posty: 5237
- Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
no i jeszcze raz pomierzyłem aku i altka no i wyszło tak:
* na aku przy odpalonym nieobciążonym silniku 13,8 natomiast pod obiążeniem (zapięty D, włączone swiatła i dmuchawa na maxa) pokazało 13,4/13,2 tak wiec nie ma tragedii.
* na altku natomiast tym samym sposobem jak wyżej najpierw 14,2 a pod obciążeniem 13,5.
Wychodzi na to że najprawdopodobniej gdzies na kablach (masa lub cos) problem tkwi
* na aku przy odpalonym nieobciążonym silniku 13,8 natomiast pod obiążeniem (zapięty D, włączone swiatła i dmuchawa na maxa) pokazało 13,4/13,2 tak wiec nie ma tragedii.
* na altku natomiast tym samym sposobem jak wyżej najpierw 14,2 a pod obciążeniem 13,5.
Wychodzi na to że najprawdopodobniej gdzies na kablach (masa lub cos) problem tkwi
to nie jest zwykły napęd...to
-
Gość
-
Gość
-
ernesto
Marcin przeczyść połączenia masowe. Uważaj na tą przy podłużnicy wychodzi z gwintem śruba czasami.
Sprawdź kość plusową na podłużnicy, lubi przegnić i przez nią też mogą być takie skutki.
Możesz jeszcze zrobić jeden myk. Ten sam test przeprowadź lecz plusa weź z kości na podłużnicy. W tym momencie sprawdzisz czy rozrusznik przypadkiem nie robi obciążenia.
By wykluczyć dokładnie przewód plusowy, poprowadź dodatkowy kabel obok auta ( alternator - akumulator )
I zmierz wtedy jakie ma napięcie.
Grzeje Ci się któraś z klem ?
Sprawdź kość plusową na podłużnicy, lubi przegnić i przez nią też mogą być takie skutki.
Możesz jeszcze zrobić jeden myk. Ten sam test przeprowadź lecz plusa weź z kości na podłużnicy. W tym momencie sprawdzisz czy rozrusznik przypadkiem nie robi obciążenia.
By wykluczyć dokładnie przewód plusowy, poprowadź dodatkowy kabel obok auta ( alternator - akumulator )
I zmierz wtedy jakie ma napięcie.
Grzeje Ci się któraś z klem ?
- CINEK
- Super Klubowicz

- Posty: 5237
- Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
-
Gość
-
ernesto
Klemy to podstawa. Śniedzi nie może być. Wyczyść dobrze i skręć. Na koniec przesmaruj wazeliną. Ciepła klema oznacza problem z odbiorem lub przekazem prądu. Akumulator jest swego rodzaju urządzeniem które ma kumulować to co wyrobi alternator.martin_rs4 pisze:wiesz co nie sprawdzałem czy sie grzeje, a jaki jest tego objaw. U mnie klemy są troche zasniedziałe.ernesto pisze:Grzeje Ci się któraś z klem ?
Alternator ma wyrabiać na instalację elektryczną i jednocześnie ładować akumulator.
Skoro ładowanie na samym alternatorze masz zbliżone do 14 V a na akumulatorze jest spadek to pozostaje problem ze stykiem lub problem z odbiornikiem. Odbiornikiem czyli akumulatorem. Dobrze by było jak byś podłączył do do ładowania na 12 godzin. I tak co kilka dni. By się wzbudził i wrócił do swoich właściwości. Jeśli akumulator będzie rozładowany w dużym stopniu to też może powodować problem, gdyż ten czas który pokonujesz podczas jazdy nie jest w stanie w 100% go naładować.
U mnie pomimo ładowania tych 14 V i w Ósemce i w Czwórce to od czasu do czasu podpinam prostownik. Właśnie po to by nie dopuścić do rozładowania.





