części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 99 4.2PB/LPG ] alternator od 2,8 do 4,2

Gość

Post autor: Gość » 28 cze 2015, 11:32

No jak trza to trza ale Erni ja miałem podobnie i sie okazało że tylko szczotki w agonii dawały juz za słaby prąd. Nie zawsze dioda musi być. Nie wiem ile kosztuje dodanie wymiany diod jesli to mało to mozna machnac dla spokoju.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 28 cze 2015, 11:36

ernesto pisze:Diody na mostku prostowniczym to podstawa u ciebie...

yy diody <hmm> jakie diody ... <bezradny>
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 28 cze 2015, 11:37

Diody prostownicze na mostku. Zamieniaja prąd zmienny z alternatora na potrzebny nam prąd stały :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 28 cze 2015, 12:42

<bezradny> h w tej materii jestem zielony jak oryginalny olej do wspomagania <hehehe> najważniejsze ze mój mechanior ogarnia takie rzeczy <faktycznie>
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 28 cze 2015, 12:54

No to pamiętaj. Podstawowy zestaw naprawczy to łożyska,regulator ze szczotkami,komutator a do tego moga byc diody.

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 29 cze 2015, 14:48

Apophis-tak dla scislosci.
W alternatorze nie posiadamy komutatora a pierscienie slizgowe.
Komutator umożliwia przepływ prądu elektrycznego do wirnika synchronicznie z obrotem wirnika przełączając kierunek prądu w uzwojeniach wirnika wraz z jego obrotem.Alternator wymaga ciaglego nieprzelaczanego zasilania w prad wirnika

Gość

Post autor: Gość » 29 cze 2015, 15:21

No gwoli ścisłości ale napisz szarakowi pierścień slizgowy to zaduma sie o co kaman natomiast komutator to to po czym biegaja szczotki czyli kazdy kojarzy :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 30 cze 2015, 20:10

no i jeszcze raz pomierzyłem aku i altka no i wyszło tak:

* na aku przy odpalonym nieobciążonym silniku 13,8 natomiast pod obiążeniem (zapięty D, włączone swiatła i dmuchawa na maxa) pokazało 13,4/13,2 tak wiec nie ma tragedii.

* na altku natomiast tym samym sposobem jak wyżej najpierw 14,2 a pod obciążeniem 13,5.

Wychodzi na to że najprawdopodobniej gdzies na kablach (masa lub cos) problem tkwi <bezradny>
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 30 cze 2015, 22:57

Tak więc jak piszesz tragedii nie ma ale warto by poczyścic kable przy altku,na łączeniach przy podłużnicy i co tam się da dostac w tej okolicy.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 30 cze 2015, 23:14

No chyba będę musiał tak zrobić :) jak narazie wiem ze przynajmniej altek w porządku
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 30 cze 2015, 23:19

Ale jak masz slabe szczotki to tez tak może byc. Miałem identycznie teraz jest ciut lepiej i nieco stabilniej lecz jak zwale wszelkie zimowe obciążenie to potrafi pochłonac cały prąd jaki daje altek,ale nie zawsze. Nie wiem moze to wina regulatora zamiennika za 35zł :)

ernesto

Post autor: ernesto » 01 lip 2015, 06:09

Marcin przeczyść połączenia masowe. Uważaj na tą przy podłużnicy wychodzi z gwintem śruba czasami.
Sprawdź kość plusową na podłużnicy, lubi przegnić i przez nią też mogą być takie skutki.
Możesz jeszcze zrobić jeden myk. Ten sam test przeprowadź lecz plusa weź z kości na podłużnicy. W tym momencie sprawdzisz czy rozrusznik przypadkiem nie robi obciążenia.
By wykluczyć dokładnie przewód plusowy, poprowadź dodatkowy kabel obok auta ( alternator - akumulator )
I zmierz wtedy jakie ma napięcie.

Grzeje Ci się któraś z klem ?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 01 lip 2015, 22:01

ernesto pisze:Grzeje Ci się któraś z klem ?
wiesz co nie sprawdzałem czy sie grzeje, a jaki jest tego objaw. U mnie klemy są troche zasniedziałe.

Musze posprawdzać te kable i kostki wszystkie, poczyscic i wtedy sie zobaczy.
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 01 lip 2015, 22:44

Grzeje sie tzn czy jest wyczuwalnie ciepła ? Jak masz posniedziałe to obowiązkowo poczyśc razem z bolcami na aku i odzyskasz troszke prądu :)

ernesto

Post autor: ernesto » 02 lip 2015, 05:55

martin_rs4 pisze:
ernesto pisze:Grzeje Ci się któraś z klem ?
wiesz co nie sprawdzałem czy sie grzeje, a jaki jest tego objaw. U mnie klemy są troche zasniedziałe.
Klemy to podstawa. Śniedzi nie może być. Wyczyść dobrze i skręć. Na koniec przesmaruj wazeliną. Ciepła klema oznacza problem z odbiorem lub przekazem prądu. Akumulator jest swego rodzaju urządzeniem które ma kumulować to co wyrobi alternator.
Alternator ma wyrabiać na instalację elektryczną i jednocześnie ładować akumulator.
Skoro ładowanie na samym alternatorze masz zbliżone do 14 V a na akumulatorze jest spadek to pozostaje problem ze stykiem lub problem z odbiornikiem. Odbiornikiem czyli akumulatorem. Dobrze by było jak byś podłączył do do ładowania na 12 godzin. I tak co kilka dni. By się wzbudził i wrócił do swoich właściwości. Jeśli akumulator będzie rozładowany w dużym stopniu to też może powodować problem, gdyż ten czas który pokonujesz podczas jazdy nie jest w stanie w 100% go naładować.

U mnie pomimo ładowania tych 14 V i w Ósemce i w Czwórce to od czasu do czasu podpinam prostownik. Właśnie po to by nie dopuścić do rozładowania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl