wyprzedziłeś mnie z tym....pepi pisze:w nastawnikach są uszczelki i to one kostnieją i puszczają olej
jeśli jest zalewany olej ok to żywot ich jest ...
dlatego ważne jest aby zalewać gatunkowo najlepszy olej ...
bo nie tylko slizgi nie tylko łańcuch ale i zaworki które trzymaja a raczej powinny trzymac olej
im mniej gęstrzy olej tym lepszy tym szybciej dochodzi do górnych partii głowicy mało tego oleje kiepskiej jakości czyli wasze pseudooszczędności nie trzymaja parametrów niestety już po kilku tysiączkach km tyczy się to również technologi syntetycznej high tech itp jedynym właściwym rozwiazaniem jest zalewanie olejem wpełnisyntetycznym
malotego olej marnej jakości zawiera tylko sladowe ilości substancji myjacych... niestety sprzyja to zapychaniu sie kanalików olejowych ... na co to sie przekłada... nie trzeba tłumaczyć....
wysokiej jakosci wpełnisyntetyczny olej cudów nie zrobi jezeli jakas czesć jest zuzyta to niestety tylko wymiana poratuje lecz jezeli jakas czesc niedomaga wymiana oleju na taki z najwyzszej półki napewno pomoże a minimum to napewno przedłuży okres do wymiany zuzytej czesci
nie jest to lek na całe zło ale dopełniajac wszelkich starań aby zadbać o czystkość komory korbowej oraz głowicy sprawimy że zapewne bedziemy się jeszcze długo cieszyc bezawaryjna jazda naszymi 8kami w pełnym zakresie obrotów
dobry olej pomoże w udrożnieniu kanałów olejowych co wygłuży żywotność naszych nastawników zapewne
pozdrawiam