bzdura - to żaden tryb sportowy.... DSP jest to możliwość uczenia się stylu jazdy kierowcy (jest to robione przez dostosowanie adaptacji skrzyni)danishow pisze:Dynamische Schalt Programm - tryb sportowy, co oznacza szybsza zmiane biegow.dariuszmuzyka pisze:DSP
[D2 ALL ] Zmiana kodowania w skrzyni
danishow pisze:Pojeździłem kilka dni i muszę stwierdzić, że jestem pozytywnie zaskoczony. Na początku ASB trochę chyba nie wiedziała co się dzieję, ale to szybko ustało. Podobnie jak wyżej reakcja na gaz jest bardziej precyzyjna, zmiana biegów szybsza i do przewidzenia. Wcześniej występowało lekkie szarpnięcie przy zrzucaniu z drugiego na pierwszy bieg, teraz tego nie ma <hura>
danishow jakie obecnie zostawiłeś kodowanie ?
Powiedz mi jak np jedziesz spokojnie to podczas dojeżdżania do skrzyżowania lub zatrzymywania się powolnego skrzynka wcześniej redukuje czy dołazi do granic wolnych obrotów i dopiero zrzuca biegi ?
Fakt, sportowy to nieodpowiednie stwierdzenie. Bardziej pasuje tutaj "dynamiczny".panton pisze:to żaden tryb sportowy
Jak mierzyłem zawory w skrzyni ustawiłem 00000, a z zrzucaniem biegów jest różnie. Jak hamuje gwałtownie to zrzuca przy wyższych obrotach a jak pomału dojeżdżam do np. świateł do tak jak wspomniałeś ...w okolicach 1000 obr/min.
Z tym kodowaniem to lipa jest. Przedliftowe 5HP24 mają możliwość zakodowania tylko i wyłącznie trybu samouczenia (albo ze sie uczy albo nie). Moja skrzynia (DTD) przyjmuje kodowanie na sport ale wywala błąd na fisie i w ECU skrzyni pojawia się błąd niewłaściwego kodowania i skrzynia leci w trybie awaryjnym.
Trzeba przy kodowaniu uważać. Pamiętam że kodowanie przyjmowała skrzynia chyba tylko wtedy kiedy miałem naciśnięty pedał hamulca w pozycji drążka P i na wyłączonym silniku i włączonym zapłonie (nie pamiętam dokładnie warunków ale dość długo kombinowałem bo nie chciała przyjmować kodowania tak od razu i myslalem ze cos jest zepsute)
Trzeba przy kodowaniu uważać. Pamiętam że kodowanie przyjmowała skrzynia chyba tylko wtedy kiedy miałem naciśnięty pedał hamulca w pozycji drążka P i na wyłączonym silniku i włączonym zapłonie (nie pamiętam dokładnie warunków ale dość długo kombinowałem bo nie chciała przyjmować kodowania tak od razu i myslalem ze cos jest zepsute)
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Witam
Sorki że trochę odkopuje temat, ale bardzo mnie wciągnęło to kodowanie. Przeczytałem większość tematów z tym związanych i wychodzi na to że są różne wersje kodowania.
Mam 5hp24 1999r i standardowo mam kodowanie 00001. Chciałbym zmienić według schematu tej strony podanej poprzednio: http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... ssion.html
Mam tylko obawy czy w razie "nie wypału" -jeśli skrzynia by weszła w tryb awaryjny czy mogę wrócić potem do standardowego ustawienia?
Sorki że trochę odkopuje temat, ale bardzo mnie wciągnęło to kodowanie. Przeczytałem większość tematów z tym związanych i wychodzi na to że są różne wersje kodowania.
Mam 5hp24 1999r i standardowo mam kodowanie 00001. Chciałbym zmienić według schematu tej strony podanej poprzednio: http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... ssion.html
Mam tylko obawy czy w razie "nie wypału" -jeśli skrzynia by weszła w tryb awaryjny czy mogę wrócić potem do standardowego ustawienia?
Super dzięki za odpowiedź. Pytam bo jestem za granicą i wolał bym nie ciągać auta do serwisów w razie czego, a korci mnie by trochę po testować te ustawienia.danishow pisze:Kodowanie możesz w każdej chwili zmienićvanos2012 pisze:jeśli skrzynia by weszła w tryb awaryjny czy mogę wrócić potem do standardowego ustawienia?
Danishow-Pisałeś że zakodowałeś u siebie na 01101. Czyli patrząc na to co karol208 podał:
* Dsp zostawiłeś włączone czyli skrzynia nadal się uczy
Włączyłeś opcje:
*1 = New Strategy (Automatic Up/Down Shift before RPM Limit & Down Shift at Kick-Down) oraz
*1 = Tiptronic Buttons (shifter +/- switch) and/or Paddles installed.
Z tego co rozumię masz teraz tryb sportowy z uczeniem się oraz aktywne przyciski na kierownicy w trybie D??
[ Dodano: 2017-11-05, 19:35 ]
Lajosz77- Według tej stony z opisem 00011 to tryb sportowy bez uczenia się a 00012 to tryb normalny też bez uczenia się.Lajosz77 pisze:v mnie najlepiej chodzi na 00011 lvb 00012 czyli przy tym kodowaniv dsp jest wylaczone skrzynia sie nie vczy i moje pytanie czy nie ma to kodowanie szkodliwych skvtkow dla skrzyni jakie sa wasze spostrzerzenia i opinie na ten temat
Zauważyłeś różnicę u siebie w tych ustawieniach i którą wybrałeś?
To według schematu chyba to dotyczy tej opcji:CINEK pisze:kurde Pany tak nakręcacie na zmianę tego kodowania, że jutro chyba też coś pomodze z tym. Wiem że chciałem zmienić kodowanie aby tip załączał się mimo lewarka na D, ale kodowanie nie wchodziło
a o ile dobrze pamiętam to też ma same zera
0?xxx: Tiptronic Installation
0 = Tiptronic Buttons/Paddles not installed
1 = Tiptronic Buttons (shifter +/- switch) and/or Paddles installed
ALE na innym forum gdzieś ktoś napisał że to działa tylko w skrzyniach z PRNDS a w PRND432 nie, wiec również u mnie z tym lipa.
W każdym razie na dniach pobawię się trochę i przetestuje wszystkie możliwości. Chciałbym ustawić coś pomiędzy sportem a eko, bo sam sport to trochę lipa jak ma mi ciągle na wysokich obrotach trzymać.
no ja mam właśnie PRND432 więc może dlatego nie przyjmuje innego kodowania choć moja asb i tak działa nie co inaczej niż inne 5hp24. Ja mogę na TIP używać kick down'a i bez problemu porafi zrzucić mi 2 biegi i trzymając go cały czas również zmienić na wyższyvanos2012 pisze:ALE na innym forum gdzieś ktoś napisał że to działa tylko w skrzyniach z PRNDS a w PRND432 nie
i weź bądź tu mądry
to nie jest zwykły napęd...to
CINEK pisze:Też mi działa kickdown na Tip, i tak właśnie ma być. Jak nie redukuje to znaczy że przycisk pod pedałem umarł lub trzeba go zaadoptować. U mnie tak było po zakupie auta, był padnięty dopiero jak wymieniłem to teraz działa jak należy.vanos2012 pisze:
Ja mogę na TIP używać kick down'a i bez problemu porafi zrzucić mi 2 biegi i trzymając go cały czas również zmienić na wyższy
i weź bądź tu mądry