[D2 96 4.2PB/LPG ] Ciezko odpala i nie rowna praca ABZ
[D2 96 4.2PB/LPG ] Ciezko odpala i nie rowna praca ABZ
hej, wiem ze temat rzeka i na forum jest pelno ale moze komus pomoze moj przypadek.
od poczatku, kupilem A8 juz z tym problem poprzedni wlasciciel probowal wygrac ale bez skutecznie. na zimnym odpalala tylko po odlaczeniu czujnika temp kilka sek. popracuje i gasnie kilka razy az zlapie temp i pracuje. na cieplym prawie rowno(malo kto zauwaza ze dziwnie pracuje na rozgrzanym) ale na zimnym telepie. Jak rano odpali to szary dym i czuc paliwo jak wypala sie z katow ale to spowodowane jest odlaczonym czujnikiem i jest za bogata dawka.
podlaczylem kompa(uzywam autocom), masa bledow glownie sporadycznych np.wypadnia zaplonu, po skasowaniu poprawilo sie ale problem powracal jak bumerang
instalacje gazowa zostala sprawdzona, wtryski trzymaja i wyrabiaja mimo ze jest jeszcze tylko jeden parownik(jedyne do czego bylo mozna bylo przyczepic to ze na gazie mogl sie wkrecac do 8-9tys obr)
poprzedni wl wymienil czujnik halla ten w skrzyni tyle ze z inna wtyczka i do tego pasywny a nie aktywny
wymienilem go na inny tyle ze aktywny oraz tego samego dnia dlubalem przy wezach pod przepustnica. jest tam jeden krociec w litere "L" wciskany ktory byl zapchany, nie wiem zbytnio do czego on jest podejrzewam ze do modolow zaplonu ale na 100% nie wiem
auto nastepnego dnia auto odpalilo bez rzadnych patentow za 2-3razem nie krecac dlugo tyle ze dalej telepie i jak chce dodac gazu to dlawi sie poki sie nie rozgrzeje
podlaczam kompa i pokazal sie blad staly elektryczny na jednej z sond a wczesniej byl sporadyczny na niej , wymienie ja dopiero w nastepnym miesiacu mam nadzieje ze jej przejdzie
od poczatku, kupilem A8 juz z tym problem poprzedni wlasciciel probowal wygrac ale bez skutecznie. na zimnym odpalala tylko po odlaczeniu czujnika temp kilka sek. popracuje i gasnie kilka razy az zlapie temp i pracuje. na cieplym prawie rowno(malo kto zauwaza ze dziwnie pracuje na rozgrzanym) ale na zimnym telepie. Jak rano odpali to szary dym i czuc paliwo jak wypala sie z katow ale to spowodowane jest odlaczonym czujnikiem i jest za bogata dawka.
podlaczylem kompa(uzywam autocom), masa bledow glownie sporadycznych np.wypadnia zaplonu, po skasowaniu poprawilo sie ale problem powracal jak bumerang
instalacje gazowa zostala sprawdzona, wtryski trzymaja i wyrabiaja mimo ze jest jeszcze tylko jeden parownik(jedyne do czego bylo mozna bylo przyczepic to ze na gazie mogl sie wkrecac do 8-9tys obr)
poprzedni wl wymienil czujnik halla ten w skrzyni tyle ze z inna wtyczka i do tego pasywny a nie aktywny
wymienilem go na inny tyle ze aktywny oraz tego samego dnia dlubalem przy wezach pod przepustnica. jest tam jeden krociec w litere "L" wciskany ktory byl zapchany, nie wiem zbytnio do czego on jest podejrzewam ze do modolow zaplonu ale na 100% nie wiem
auto nastepnego dnia auto odpalilo bez rzadnych patentow za 2-3razem nie krecac dlugo tyle ze dalej telepie i jak chce dodac gazu to dlawi sie poki sie nie rozgrzeje
podlaczam kompa i pokazal sie blad staly elektryczny na jednej z sond a wczesniej byl sporadyczny na niej , wymienie ja dopiero w nastepnym miesiacu mam nadzieje ze jej przejdzie
Śmiechu, Sprawdź rury od powietrza które łączą przepustnicę z filtrem powietrza , może jest tam gdzieś nieszczelność , A co do odpalania , to obawiam się , że pompa paliwa się kończy .
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Sprawdziłeś mam nadzieje, że guma siedzi idealnie na przepustnicy bo lubi nie dochodzić dołem.Śmiechu pisze:dolot do przepustynicy sprawdzony,
Jaki przewód ? Gdzie ? Z której strony ?Śmiechu pisze: jest tam jeden krociec w litere "L" wciskany ktory byl zapchany, nie wiem zbytnio do czego on jest
Sond nie ruszaj na razie.
Ogarnij auto. Sonda wykrywa głupoty bo silnik i jego sterowanie ma problem.
Na listwie wtryskowej masz regulator ciśnienia. Na nim jest wężyk podciśnieniowy który idzie do przepustnicy po jej prawej stronie.
Zobacz czy nie ma tam paliwa. Ewidentnie auto ma problem z podlewaniem najwyraźniej lub brakiem paliwa w danym momencie.
Sonda do odpalania nie ma nic. Ona się tylko rozgrzewa używając grzałki by nabrać właściwą temperaturę roboczą.
Moim zdaniem, pełne logowanie. Wklejaj jakie błędy wychodzą, zrób test dynamiczny przepływomierza, sprawdź ten przewód na listwie wtryskowej, sprawdź jeszcze raz tą gumę na przepustnicy, wyczyść przepustnicę, sprawdź VAG-iem jak widzi ECU położenie przepustnicy ( jej kąt otwarcie, czy kąt jest płynny podczas dodania gazu czy skacze ) TPS ma ogromne znaczenie bo jeśli nie będzie widział zakresu pracy na niskich obrotach to auto będzie dostawało powietrza a nie dostanie paliwa.
Wyczyść silniczek krokowy jest na górze przepustnicy.
To na początek.
Ernesto
Sonda ma bardzo duze znaczenie przy odpalaniu.A dokladniej to co jest w korektach zapisane gdy auto gasiles bo na takich korektach jakie ma zapisane dlugoterminowych odpala.
Ale wpierw tak jak napsales -szczelnosc,pewnosc wszystkch polaczen,plus wartosci cisnienia paliwa i logi badz przynajmniej odczyt wszystkich wartosci przy odpalaniu
Sonda ma bardzo duze znaczenie przy odpalaniu.A dokladniej to co jest w korektach zapisane gdy auto gasiles bo na takich korektach jakie ma zapisane dlugoterminowych odpala.
Ale wpierw tak jak napsales -szczelnosc,pewnosc wszystkch polaczen,plus wartosci cisnienia paliwa i logi badz przynajmniej odczyt wszystkich wartosci przy odpalaniu
Nie bylbym taki pewien, ze to nie pompa. U mnie sie skonczyla pompa i mechanik mi wymienial na nowa. Zrobil pewien babol poniewaz nie trafil wezykiem lub zle zacisnal opaske od jakiegos wezyka od pompy (w srodku baku) i paliwo splywalo z powrotem do baku nie bylo cisnienia. Auto mi nie odpalalo za pierwszym strzalem, wiec se mysle zaleje do pelna moze to pomoze, ale i tak bylo to samo (tez myslalem ze to moze byz zawor cisnienia). Dopiero po mojej interwencji, wyslalem mechanikowi caly schemat montazu pompy, wiec niestety mechanik musial jeszcze raz przejzyc montaz pompy w baku, ale byl na tyle uczciwy i przyznal sie do bledu (twierdzil ze nigdy nie mial takich problemow z montazem pompy). Sprawdz moze montaz pompy moze tam jest problem i nie odpala ci od razu. Ja bym na twoim miejscu odpalil najpierw awaryjnie na LPG i wtedy wiadomo byloby czy to wina lezy po stronie paliwa.Śmiechu pisze:dolot do przepustynicy sprawdzony,
pompe paliwa wymienil poprzedni wlasciciel, na pelnym baku to samo bylo wiec legendarny oring mozna odrzucic
sonde wymienie( 1 od kierowcy). jeszcze chodzi mi po glowie zawor cisnienia paliwa
wieczorem podjade na warsztat i spisze bledy
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
SenatorS8, dobrze pisze Miałem problemy z SAI i wymiana wszystkich sond pomogła a jak wiadomo system ten działa tylko w pierwszych 20-30s po uruchomieniu zimnego silnika. Więc coś musiało wychwycić wiekszą ilość tlenu w spalinach. Z tym, że mam fl 4 sondami co ni jak ma się do tematu.
Śmiechu, podpinałeś kompa i sprawdziłeś parametry silnika? Temp, przepływke i korekty?
Śmiechu, podpinałeś kompa i sprawdziłeś parametry silnika? Temp, przepływke i korekty?
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno