części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 06 4.2TDI ] Wymiana oleju silnikowego - jaka ilość

armani85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 31 lip 2011, 14:45
Lokalizacja: ślask

Post autor: armani85 » 17 lis 2014, 10:28


wafelo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 124
Rejestracja: 13 lut 2012, 11:33
Lokalizacja: Kielce

olej wymiana

Post autor: wafelo » 23 cze 2015, 15:58

Ostatnio wymieniałem olej sposobem wyciągania go rurką od góry i wyssało ok 9,5L
Czy lepiej go spuszczać korkiem czy wysysać ? Mechanik tłumaczył że przy spuszczaniu korkiem spadnie całość. Czy przy spuszczaniu korkiem należy na nim zmieniać jakąś uszczelkę ?

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 23 cze 2015, 16:00

Tak o ring na śrubie spustowej.
9.6L oleju

wafelo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 124
Rejestracja: 13 lut 2012, 11:33
Lokalizacja: Kielce

olej wymiana

Post autor: wafelo » 23 cze 2015, 16:10

Czyli podobnie jak przy wysysaniu od góry.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 23 cze 2015, 18:16

Wydaje mi sie, że był już taki temat na forum i wyszło na to, że korkiem spustowym nie spływa całość. Zresztą w internecie też piszą podobnie. Silnik ma 11.5l oleju a przy wymianie spuszcza się 9.6l. Czyli DW alitry zostają starego mniej więcej.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gość

Post autor: Gość » 23 cze 2015, 19:46

Częśc zostanie w silniku zapewne w głowicach częśc w misce bo korki jakos sa dziwnie wyżej umiejscawiane,jak jest opcja to można sobie podnieśc auto z przodu lub tyłu jak pasuje by więcej do korka zleciało. Ja w swojej wymieniałem przed zlotem i ok litra w silniku zostało starego.

Awatar użytkownika
pawelec
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 191
Rejestracja: 03 lip 2013, 21:47
Lokalizacja: München/Geretsried/Łódź

Post autor: pawelec » 24 cze 2015, 20:46

A zadam pytanie odnośnie wymiany... jest jakaś specjalna procedura czy po prostu wymieniam jak w każdym aucie i potem wyskoczy inspekcja (kontrolka oleju) i ja usuwam podpinajac kompa ?

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 24 cze 2015, 22:14

wymieniasz jak w każdym aucie... (ja zalewam 2 x MOTUL SPECIFIC 504 00/507 00 5W30 5L) na koniec VCDS i kasowanie/ustawienie serwisu -- AMEN

ps: nie zaszkodzisz jak przed wymianą użyjesz jakiegoś środka czyszczącego np. "Motul ENGINE CLEAN"

ernesto

Post autor: ernesto » 25 cze 2015, 18:41

wafelo pisze:Ostatnio wymieniałem olej sposobem wyciągania go rurką od góry i wyssało ok 9,5L
Dobry sposób :) Następnym razem przetestuję. Jakiej średnicy rurkę zastosowałeś i długość ?
drago_o pisze:Wydaje mi sie, że był już taki temat na forum i wyszło na to, że korkiem spustowym nie spływa całość. Zresztą w internecie też piszą podobnie. Silnik ma 11.5l oleju a przy wymianie spuszcza się 9.6l.
Nie wiem jak w D3 ale w D2 ABZ miska olejowa ma wybrzuszenie przy korku spustowym. To też nie zejdzie wszystko na dół. Wiadomo całości nigdy się nie spuści. Zawsze coś zostanie tego oleju w chłodniczce, hydraulice, zaworkach, kanałach gdzie bezwładnościowo olej nie spłynie itd ;) Co innego pusty układ zalewany pierwszy raz w życiu w fabryce. Można to zauważyć np podczas demontażu dekli pokrywy zaworów, zawsze tam coś oleju jest. Tam kropla, tu kropla i litra się uzbiera. A motor sporawy więc i zakamarków ma dużo ;)
Ta informacja jest tylko informacją producenta. Ma ona na celu określenie pojemności całego układu smarowania. Natomiast podczas wymiany zawsze trzeba lać tyle ile zleci.

Awatar użytkownika
3voQ
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 13 cze 2015, 13:19
Lokalizacja: LDZ

Post autor: 3voQ » 30 wrz 2015, 19:59

a jak wygląda zmiana rodzaju oleju względem przebiegu? - mój pierwszy dizel (czterocylindrowych nie liczę) i tak duży przebieg w tak krótkim czasie.. od wymiany do wymiany póki co nic nie ubywa (przebieg 313k, `09 pierwsza rejestracja, co 6-10k wymiana oleju - Audi cały czas lało full syntetyk)

Gość

Post autor: Gość » 30 wrz 2015, 20:00

Masz lac taki jaki przewiduje producent tylko nie castrola :)

Awatar użytkownika
3voQ
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 13 cze 2015, 13:19
Lokalizacja: LDZ

Post autor: 3voQ » 30 wrz 2015, 20:06

czyli nie kombinujemy póki co.. auto w 90% na autostradach latało więc w sumie zużycie silnika i ASB dużo mniejsze niż typowa eksploatacja po mieście ale tak sobie głośno myślałem.

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 30 wrz 2015, 21:50

3voQ pisze: w sumie zużycie silnika i ASB dużo mniejsze niż typowa eksploatacja po mieście ale tak sobie głośno myślałem.
czy ja wiem, w mieście to nie kręce na czerwone pole :P za to na autostradzie często wykorzystuje każdą dostępną habetę spod maski :)

Awatar użytkownika
3voQ
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 13 cze 2015, 13:19
Lokalizacja: LDZ

Post autor: 3voQ » 01 paź 2015, 19:52

mkbewe pisze:
3voQ pisze: w sumie zużycie silnika i ASB dużo mniejsze niż typowa eksploatacja po mieście ale tak sobie głośno myślałem.
czy ja wiem, w mieście to nie kręce na czerwone pole :P za to na autostradzie często wykorzystuje każdą dostępną habetę spod maski :)
no widzisz kij ma zawsze dwa końce - z jednej strony nie ruszamy na autostradzie, nie obciążając ASB, tylko jedziemy w miarę jednostajnie - piszę w miarę bo dwa pasy na polskiej autostradzie i jazda z dwójką z przodu wymaga regularnego reagowania na tych znanych nam dobrze połykaczy autostrad, którzy jadą o połowę mniej ale muszą wyprzedzić i mają w d...e innych kierowców i ponownego napędzania tej bądź co bądź nie lekkiej budy; druga strona medalu jest taka, że wskazówka obrotomierza na czerwonym polu nie jest rzadkim gościem co znaczący wpływa na trwałość ASB

TommyA8L
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 264
Rejestracja: 10 paź 2016, 21:34
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: TommyA8L » 01 wrz 2018, 15:13

labas pisze:
wafelo pisze:Dziękuje ;-)

Zalecany olej 5W 30 czy inny?
Co jaki czas należy wymieniać olej w tym silniku ?
Jeśli masz DPF to każdy olej z normą 504/507, ja leję Motul.
Wymieniasz co 15 tyś.
Zawsze mozna Long Life potraktowac doslownie;)
Long Life

[ Dodano: 2018-09-01, 15:13 ]
Odswiezajac temat: gosciu zaleca wymiane dodatkowo samego filtra oleju (bo w sumie to pare zlotych tylko) pomiedzy wymianami oleju:
Wymiana filtra

Ciekawe. Co myslicie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl