[D3 06 4.2TDI ] Wymiana oleju silnikowego - jaka ilość
olej wymiana
Ostatnio wymieniałem olej sposobem wyciągania go rurką od góry i wyssało ok 9,5L
Czy lepiej go spuszczać korkiem czy wysysać ? Mechanik tłumaczył że przy spuszczaniu korkiem spadnie całość. Czy przy spuszczaniu korkiem należy na nim zmieniać jakąś uszczelkę ?
Czy lepiej go spuszczać korkiem czy wysysać ? Mechanik tłumaczył że przy spuszczaniu korkiem spadnie całość. Czy przy spuszczaniu korkiem należy na nim zmieniać jakąś uszczelkę ?
olej wymiana
Czyli podobnie jak przy wysysaniu od góry.
Wydaje mi sie, że był już taki temat na forum i wyszło na to, że korkiem spustowym nie spływa całość. Zresztą w internecie też piszą podobnie. Silnik ma 11.5l oleju a przy wymianie spuszcza się 9.6l. Czyli DW alitry zostają starego mniej więcej.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Dobry sposób Następnym razem przetestuję. Jakiej średnicy rurkę zastosowałeś i długość ?wafelo pisze:Ostatnio wymieniałem olej sposobem wyciągania go rurką od góry i wyssało ok 9,5L
Nie wiem jak w D3 ale w D2 ABZ miska olejowa ma wybrzuszenie przy korku spustowym. To też nie zejdzie wszystko na dół. Wiadomo całości nigdy się nie spuści. Zawsze coś zostanie tego oleju w chłodniczce, hydraulice, zaworkach, kanałach gdzie bezwładnościowo olej nie spłynie itd Co innego pusty układ zalewany pierwszy raz w życiu w fabryce. Można to zauważyć np podczas demontażu dekli pokrywy zaworów, zawsze tam coś oleju jest. Tam kropla, tu kropla i litra się uzbiera. A motor sporawy więc i zakamarków ma dużodrago_o pisze:Wydaje mi sie, że był już taki temat na forum i wyszło na to, że korkiem spustowym nie spływa całość. Zresztą w internecie też piszą podobnie. Silnik ma 11.5l oleju a przy wymianie spuszcza się 9.6l.
Ta informacja jest tylko informacją producenta. Ma ona na celu określenie pojemności całego układu smarowania. Natomiast podczas wymiany zawsze trzeba lać tyle ile zleci.
no widzisz kij ma zawsze dwa końce - z jednej strony nie ruszamy na autostradzie, nie obciążając ASB, tylko jedziemy w miarę jednostajnie - piszę w miarę bo dwa pasy na polskiej autostradzie i jazda z dwójką z przodu wymaga regularnego reagowania na tych znanych nam dobrze połykaczy autostrad, którzy jadą o połowę mniej ale muszą wyprzedzić i mają w d...e innych kierowców i ponownego napędzania tej bądź co bądź nie lekkiej budy; druga strona medalu jest taka, że wskazówka obrotomierza na czerwonym polu nie jest rzadkim gościem co znaczący wpływa na trwałość ASBmkbewe pisze:czy ja wiem, w mieście to nie kręce na czerwone pole za to na autostradzie często wykorzystuje każdą dostępną habetę spod maski3voQ pisze: w sumie zużycie silnika i ASB dużo mniejsze niż typowa eksploatacja po mieście ale tak sobie głośno myślałem.
Zawsze mozna Long Life potraktowac doslownie;)labas pisze:Jeśli masz DPF to każdy olej z normą 504/507, ja leję Motul.wafelo pisze:Dziękuje ;-)
Zalecany olej 5W 30 czy inny?
Co jaki czas należy wymieniać olej w tym silniku ?
Wymieniasz co 15 tyś.
Long Life
[ Dodano: 2018-09-01, 15:13 ]
Odswiezajac temat: gosciu zaleca wymiane dodatkowo samego filtra oleju (bo w sumie to pare zlotych tylko) pomiedzy wymianami oleju:
Wymiana filtra
Ciekawe. Co myslicie?