części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?

lukasz88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 250
Rejestracja: 26 wrz 2014, 10:16
Lokalizacja: michałowo

Post autor: lukasz88 » 13 paź 2015, 06:58

Nadol pisze:Powiedzcie mi czy prawa głowica kiedy stoję przodem do auta to jest ta, w ktorej łatwiej wymienić nastawnik?
Nie prawa głowica to jest ta która jest z lewej strony gdy stoisz przodem do auta i to w niej właśnie łatwiej jest wymienić nastawnik.
łukasz88

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 13 paź 2015, 07:30

No chyba odwrotnie. Od strony kierowcy jest lepsze dojscie

lukasz88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 250
Rejestracja: 26 wrz 2014, 10:16
Lokalizacja: michałowo

Post autor: lukasz88 » 13 paź 2015, 09:10

To tylko pozory odkręcenie czapek(pokryw) jest z obu stron niemal takie samo ale wymiana samego już napinacze jest łatwiejsza dlatego że jest dłuższy łańcuch o jedno ogniwo na prawej głowicy i jest łatwiej wstawić nastawnik.
łukasz88

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 13 paź 2015, 12:46

No to chyba kupiłem złe łańcuchy bo oba takie same. I pierwsze słyszę że jeden jes dłuższy. Można kupić jedno ogniwo dłuższy?

lukasz88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 250
Rejestracja: 26 wrz 2014, 10:16
Lokalizacja: michałowo

Post autor: lukasz88 » 13 paź 2015, 12:58

aha sorki może źle się wyraziłem nie wiem czy na całej długości się różnią tylko chodziło mi że na prawej głowicy ustawia się na 16 ogniwach między wałkami a na lewej na 15 ogniwach i temu jest łatwiej. Aha i jeszcze jedno jak już kupiłeś łańcuchy tzn. że rozrząd zrzucasz tak?? to już chyba nie ma znaczenia na której głowicy łatwiej jest z wymianą
łukasz88

Nadol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 09 lut 2015, 12:56
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Nadol » 13 paź 2015, 15:21

Powiem tak, z jednej strony głowica z napinaczem była robiona wcześniej przez poprzedniego właściciela i nie ma tam żadnych dźwięków, dźwięki pochodzą z prawej głowicy czyli tej od kierowcy. Wyrzuca mi blad dotyczący niskich wartości na bloku 2 czyli prawdopodobnie na drugiej głowicy jest cos z nastawnikiem no i to by sie zgadzało. Co do oleju to pomyślałem, ze wleje półsyntetyczny taki na jakim jeździła przez 5 lat, zalałem 10w40 jest ciszej, ale dalej przy schodzeniu z obrotów słychać jakby łańcuszek, występuje to przy około 900-1200 obrotów. Planuje zmienić nastawnik plus do tego ponowna wymiana oleju i Ew czyszczenie odmy. Najpierw zdejmę pokrywę i zobaczę jak wyglada łańcuch czy jest luźny i zobaczę ślizgi moze uda sie zrobic same ślizgi. Co do logow dynamicznych to wiem jak je robić, ale nie wiem jak zapisać. Sprawdzałem dzis bloki 90 92 i 93 czy dobrze sprawdzałem? Jakie sa dopuszczalne wartości? Na banku drugim w którymś bloku dokładnie nie pamietam stoi na -11 lub 11 nie pamietam, ale sam fakt, ze stoi bez względu na obroty. Tak ma byc czy to definitywnie cos z nastawnikiem? Dodam ze jeździłem swoją poprzednia d3 i powiem, ze mocy ma troche wiecej z dołu.
Dołączam film z pracy silnika:

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 13 paź 2015, 15:48

musisz zrobic logi dynamiczne bo tak nie masz czego obserwowac podczas jazdy bo nic nie zobaczysz . gr tak jak napisales i rob log i dynamiczne , zdejmiesz pokrywy wymienisz slizg i nic to nie pomoze .... robota na darmo
bądź sobą, wariatów też lubią

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 13 paź 2015, 15:52

Tak będę rozbierał wszystko. Wymieniam nastawniki z łańcuchami. Ale ściągnąłem lewą pokrywę(strona kierowcy) żeby zobaczyć jak to wszystko tam wygląda i po ustawieniu na znaki też jest 16 oczek.

Nadol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 09 lut 2015, 12:56
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Nadol » 13 paź 2015, 16:48

Ok juz przeczytałem jak zrobic logi dynamiczne, czyli ja robiłem statyczne. Jutro postaram sie to zrobic i wtedy bedzie wiadomo czy to nastawnik czy tez nie. Czy zle mowię? Jeśli to nastawnik to jak można to wyrwać najtaniej po rabatach i czy ktos ma rabaty w aso?

Gość

Post autor: Gość » 13 paź 2015, 17:03

Olej w silnikach nastawnikowych powinien byc minimum 5W40 i powtarzam że byle nie castrol. 10W40 jest dobry może na lato.

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 13 paź 2015, 20:17

Nadol - Chciałoby Ci się pofatygować i nagrać start silnika z rana jak jest zimny ? Żeby było słychać to zgrzytanie przy odpalaniu , porównał bym czy jest podobnie jak u mnie.

Nadol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 09 lut 2015, 12:56
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Nadol » 13 paź 2015, 20:19

090 - http://vaglog.pl/log_235788.html
090 - http://vaglog.pl/log_235789.html proba druga
092 - http://vaglog.pl/log_235790.html
093 - http://vaglog.pl/log_235791.html


Pierwszy raz robilem logi i nie wiem czy dobrze to zrobilem. Jak mozecie to sprawdzcie jak to wyglada.

edit: mogę nagrać jak pracuje rano, ale to juz jutro.

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 13 paź 2015, 20:53

Ok. Ale chyba troche mi się pomyliło bo myślałem, że zgrzytnie Ci przy odpalaniu zimnego a widzę, że coś stuka nawet jak dłużej pochodzi.

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 13 paź 2015, 20:58

mozliwe ze juz slizgu nie ma i trze o czapke albo jedzie po łapie nastawnika , ale jak dodasz gazu nie cichnie to ?

jutro zrob jeszcze logi dynamiczne w 1 odczycie grupy 93,90
2 bieg zapiety na tipie i podłoga do odciecia i przejscia na bieg 3 zrob tak z 2x ale pamietaj o bezpieczenstwie wiec najlepiej autostrada

tj moj log
http://vaglog.pl/log_230934.html
bądź sobą, wariatów też lubią

Nadol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 09 lut 2015, 12:56
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Nadol » 13 paź 2015, 21:15

Jak zrobic w pierwszym odczycie ? nie rozumiem. A jak te logi co zrobilem wygladaja? Da sie cos zdiagnozować? Tak, jak dodam gazu to cichnie, zazwyczaj dzwiek slychac przy schodzenia z obrotow, jestem raczej przekonany, ze z glowicy od strony kierowcy, moze wystarczy wymienic slizg?

edit: Z drugiej strony dzwiek slyszalny jest bardziej z dolu auta, jak podniose maske nie slysze az tak bardzo tego.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2015, 21:19 przez Nadol, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl