- napinacze zawsze są w takiej samej pozycji spoczynkowej a dwa że nie zawsze są znaki na łańcuchachFOSS pisze:Jak auto ma pracować poprawnie kiedy kąty pomiędzy wałkami będą inne niż to wynika z założeń konstrukcyjnych producenta?
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?
- ManiekJames
- Super Klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 04 maja 2014, 20:59
- Lokalizacja: Kalisz
Widzę że tu może ktoś mi potwierdzi - podpowie conieco
bo mam małe stuki na wolnych obrotach - ale nie zawsze i to raczej rzadziej.
Ale jak zacznie sobie stukać - to sobie stuka aż gdzieś nie ruszę.
Dziś udało mi się nagrać to -...
Jak słychać - dźwięk stukania zmienia się co jakiś czas i słabnie/znika/pojawia się - a autko nie ruszane sobie na wolnych pracuje
Rano standard - odpalam i prawie zawsze zastuka - to już obadane na Zlocie i wiemy że to Nastawnik mam do wymiany prawy/pasażera/bank1 !!
CZY PONIŻSZE stukanie też jest od tego nastawnika (dźwięk ewidentnie dochodzi z tej właśnie głowicy z tył)
FILMIK:
Ps: muszę sprawdzić ciśnienie oleju !!!!!!!!!! <jezyk>
bo mam małe stuki na wolnych obrotach - ale nie zawsze i to raczej rzadziej.
Ale jak zacznie sobie stukać - to sobie stuka aż gdzieś nie ruszę.
Dziś udało mi się nagrać to -...
Jak słychać - dźwięk stukania zmienia się co jakiś czas i słabnie/znika/pojawia się - a autko nie ruszane sobie na wolnych pracuje
Rano standard - odpalam i prawie zawsze zastuka - to już obadane na Zlocie i wiemy że to Nastawnik mam do wymiany prawy/pasażera/bank1 !!
CZY PONIŻSZE stukanie też jest od tego nastawnika (dźwięk ewidentnie dochodzi z tej właśnie głowicy z tył)
FILMIK:
Ps: muszę sprawdzić ciśnienie oleju !!!!!!!!!! <jezyk>
Pozdrawiam !!
- ManiekJames
- Super Klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 04 maja 2014, 20:59
- Lokalizacja: Kalisz
Apophis, no właśnie stuka nie zawsze - czasami wróce do garażu i cisza, czasami - jak na filmiku ... i sobie tak stuka i znika nagle potem pocichu się pojawia - a jak przegazuję to znów CISZA i pukanie nie powraca do ponownego wyjazdu
Chyba nie dowiem sie co to puki nie sprawdzę ciśnienia oleju i nie zrobie nastawnika
Chyba nie dowiem sie co to puki nie sprawdzę ciśnienia oleju i nie zrobie nastawnika
Pozdrawiam !!
No weź.... albo się nie rozumiemy albo nie wiesz o czym mowapepi pisze:- napinacze zawsze są w takiej samej pozycji spoczynkowej a dwa że nie zawsze są znaki na łańcuchachFOSS pisze:Jak auto ma pracować poprawnie kiedy kąty pomiędzy wałkami będą inne niż to wynika z założeń konstrukcyjnych producenta?
Pozycja napinacza/nastawnika w stanie spoczynku nie ma tu kompletnie nic do rzeczy.
Wałki mocowane są w pozycji stałej (odległość pomiędzy ich osiami obrotów się nie zmienia) a kąt pomiędzy nimi jest ściśle określony.
ELSA określa jasno jak zakładać łańcuch na każdej z głowic i to właśnie ilość ogniw ustala kąt pomiędzy wałkami.
Łańcuch nie ma żadnych znaków, znaki są na wałkach i żeby poprawnie to ustawić masz policzyć ogniwa.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- ManiekJames
- Super Klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 04 maja 2014, 20:59
- Lokalizacja: Kalisz
Gunner, może kiedyś przed pracą znajde chwilkę natchnienia i nagram bo zapewne z roztargnienia i zaspania mogę zapomnieć
ernesto, ... no i dołek mam lekko smutny
....Mowa o tych małych kapturkach co to w manualu wymiany Nastawnika u Marcina kazał wyciskać z nich olej i rozprężyć ?????
Bo jeśli to one - to zakupił bym kilka do wymiany przy nastawniku - bo i tak je się wyciąga po zdjęciu wałka (oby na tym wałku był jakiś w razie co - bo jak na drugim to lipa i rozrząd do zdjęcia )
Dobrze powyższe wypocinki rozumiem ??
ps: a może to być wina słabego ciśnienia oleju ????????
preston81, tak masz racje !!
i ... ?
ernesto, ... no i dołek mam lekko smutny
....Mowa o tych małych kapturkach co to w manualu wymiany Nastawnika u Marcina kazał wyciskać z nich olej i rozprężyć ?????
Bo jeśli to one - to zakupił bym kilka do wymiany przy nastawniku - bo i tak je się wyciąga po zdjęciu wałka (oby na tym wałku był jakiś w razie co - bo jak na drugim to lipa i rozrząd do zdjęcia )
Dobrze powyższe wypocinki rozumiem ??
ps: a może to być wina słabego ciśnienia oleju ????????
preston81, tak masz racje !!
i ... ?
Ostatnio zmieniony 16 paź 2015, 08:24 przez ManiekJames, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam !!
Maniek jeśli pytasz o stukanie popychaczy, może być wina słabego ciśnienia, lub też wina oleju.
Zużyty popychać może nie trzymać już oleju przez co nie kasuje luzu zaworowego i powstaje stukanie.
To też nie są elementy wieczne i mają też prawo się popsuć niestety.
Był tu kiedyś przypadek na forum, że koledze auto nie chciało odpalić. Silnik kręcił ale tak jak by nie miał kompresji. Okazało się, że dolaniu oleju auto odpaliło. Hydraulika przestała pracować a razem z nią zawory.
Jedni zalecają też przejście na gęstszy olej.
Zużyty popychać może nie trzymać już oleju przez co nie kasuje luzu zaworowego i powstaje stukanie.
To też nie są elementy wieczne i mają też prawo się popsuć niestety.
Był tu kiedyś przypadek na forum, że koledze auto nie chciało odpalić. Silnik kręcił ale tak jak by nie miał kompresji. Okazało się, że dolaniu oleju auto odpaliło. Hydraulika przestała pracować a razem z nią zawory.
Jedni zalecają też przejście na gęstszy olej.