części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 15 paź 2015, 19:27

co masz w 90 93 ?
FOSS pisze:Jak auto ma pracować poprawnie kiedy kąty pomiędzy wałkami będą inne niż to wynika z założeń konstrukcyjnych producenta?
- napinacze zawsze są w takiej samej pozycji spoczynkowej a dwa że nie zawsze są znaki na łańcuchach <bezradny>

Nadol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 09 lut 2015, 12:56
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Nadol » 15 paź 2015, 21:01

Wstawiałem troche wcześniej linki do logow, ktore chyba troche słabo zrobiłem, zrobie znow za kilka dni, bo nie mam laptopa z vcds.

Awatar użytkownika
ManiekJames
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 340
Rejestracja: 04 maja 2014, 20:59
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: ManiekJames » 15 paź 2015, 21:51

Widzę że tu może ktoś mi potwierdzi - podpowie conieco ;)
bo mam małe stuki na wolnych obrotach - ale nie zawsze i to raczej rzadziej.
Ale jak zacznie sobie stukać - to sobie stuka aż gdzieś nie ruszę.

Dziś udało mi się nagrać to -...

Jak słychać - dźwięk stukania zmienia się co jakiś czas i słabnie/znika/pojawia się - a autko nie ruszane sobie na wolnych pracuje :)
Rano standard - odpalam i prawie zawsze zastuka - to już obadane na Zlocie i wiemy że to Nastawnik mam do wymiany prawy/pasażera/bank1 !!

CZY PONIŻSZE stukanie też jest od tego nastawnika (dźwięk ewidentnie dochodzi z tej właśnie głowicy z tył)

FILMIK:


Ps: muszę sprawdzić ciśnienie oleju !!!!!!!!!! <jezyk>
Pozdrawiam !!

Gość

Post autor: Gość » 15 paź 2015, 21:55

ManiekJames, Puka jak jakiś popychacz a nie zdemolowany nastawnik. Sprawdzałes osprzet? Nie brzmi to ciekawie....

Awatar użytkownika
ManiekJames
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 340
Rejestracja: 04 maja 2014, 20:59
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: ManiekJames » 15 paź 2015, 21:59

Apophis, no właśnie stuka nie zawsze - czasami wróce do garażu i cisza, czasami - jak na filmiku ... i sobie tak stuka i znika nagle potem pocichu się pojawia - a jak przegazuję to znów CISZA i pukanie nie powraca do ponownego wyjazdu :P

Chyba nie dowiem sie co to puki nie sprawdzę ciśnienia oleju i nie zrobie nastawnika :)
Pozdrawiam !!

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 15 paź 2015, 22:06

hydraulika

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 15 paź 2015, 22:10

Maniek - a nagrałbyś jaki jest dźwięk przy porannym odpalaniu ? Bym był bardzo wdzięczny <okok>

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 15 paź 2015, 22:28



efekt jest taki a odgłos przypomina terkotanie łańcucha dość głośne

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 15 paź 2015, 22:31

pepi pisze:
FOSS pisze:Jak auto ma pracować poprawnie kiedy kąty pomiędzy wałkami będą inne niż to wynika z założeń konstrukcyjnych producenta?
- napinacze zawsze są w takiej samej pozycji spoczynkowej a dwa że nie zawsze są znaki na łańcuchach <bezradny>
No weź.... albo się nie rozumiemy albo nie wiesz o czym mowa <faktycznie>

Pozycja napinacza/nastawnika w stanie spoczynku nie ma tu kompletnie nic do rzeczy.
Wałki mocowane są w pozycji stałej (odległość pomiędzy ich osiami obrotów się nie zmienia) a kąt pomiędzy nimi jest ściśle określony.
ELSA określa jasno jak zakładać łańcuch na każdej z głowic i to właśnie ilość ogniw ustala kąt pomiędzy wałkami.
Łańcuch nie ma żadnych znaków, znaki są na wałkach i żeby poprawnie to ustawić masz policzyć ogniwa.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ernesto

Post autor: ernesto » 15 paź 2015, 23:22

ManiekJames, popychacze hydrauliczne jak dla mnie. Nie trzymają dobrze i robią puk puk.

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 15 paź 2015, 23:33

ManiekJames pisze:CZY PONIŻSZE stukanie też jest od tego nastawnika (dźwięk ewidentnie dochodzi z tej właśnie głowicy z tył)

Maniek założe się że jak dodasz gazu to sie wyciszy mam rację ?
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
ManiekJames
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 340
Rejestracja: 04 maja 2014, 20:59
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: ManiekJames » 15 paź 2015, 23:38

Gunner, może kiedyś przed pracą znajde chwilkę natchnienia i nagram :) bo zapewne z roztargnienia i zaspania mogę zapomnieć :P

ernesto, :( ... no i dołek mam lekko smutny :P
....Mowa o tych małych kapturkach co to w manualu wymiany Nastawnika u Marcina kazał wyciskać z nich olej i rozprężyć ?????

Bo jeśli to one - to zakupił bym kilka do wymiany przy nastawniku - bo i tak je się wyciąga po zdjęciu wałka (oby na tym wałku był jakiś w razie co - bo jak na drugim to lipa i rozrząd do zdjęcia :P )

Dobrze powyższe wypocinki rozumiem ??

ps: a może to być wina słabego ciśnienia oleju ????????

preston81, tak masz racje !!
i ... ?
Ostatnio zmieniony 16 paź 2015, 08:24 przez ManiekJames, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam !!

Nadol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 09 lut 2015, 12:56
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Nadol » 16 paź 2015, 07:57

Sprawdziłby ktos moje logi? Wklejałem 2 strony wcześniej. Juz nie wiem co robić z tym trykotaniem i błędem na vagu.
Powtórzę, ze trykot mam na lewej głowicy, a blad na prawej na banku 1. Z prawej nic nie słyszę zeby dziwnie pracowało.

ernesto

Post autor: ernesto » 16 paź 2015, 08:22

Maniek jeśli pytasz o stukanie popychaczy, może być wina słabego ciśnienia, lub też wina oleju.
Zużyty popychać może nie trzymać już oleju przez co nie kasuje luzu zaworowego i powstaje stukanie.
To też nie są elementy wieczne i mają też prawo się popsuć niestety.
Był tu kiedyś przypadek na forum, że koledze auto nie chciało odpalić. Silnik kręcił ale tak jak by nie miał kompresji. Okazało się, że dolaniu oleju auto odpaliło. Hydraulika przestała pracować a razem z nią zawory.
Jedni zalecają też przejście na gęstszy olej.

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 16 paź 2015, 10:08

ManiekJames pisze:preston81, tak masz racje !!
i ... ?
i nie słuchaj bzdur o ciśnieniu oleju miałem tak samo :) wymien już ten cholerny nastawnik i będziesz miał spokuj
bądź sobą, wariatów też lubią

Zablokowany

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl