części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Klimatyzacja wariuje, błędne temp w trybie Auto

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 20 paź 2015, 13:58

paweldzwo pisze:Jeżeli chodzi o mnie to tak jak pisałem na szybę mam tak jakby trzy nawiewy, środkiem tą właściwą kratką idzie chłodne aczkolwiek pod siatką wieje z lewej i z prawej gorące, nie wiem czy tam są jakieś nawiewy standardowo czy jakaś klapa jest nie do końca się zamyka i idzie na tą szybę jakieś lewe powietrze... nie mam pojęcia bo nie ma porównania z innym D3
Nawiew środkowy pod szybą ma oddzielny kanał regulacyjny, to tzw. klapa odmrażania i tam może być inne powietrze niż w innych strefach.

Nawiew środkowy przy ekranie MMI ma zupełnie oddzielne klapy mieszające gdzie teoretycznie, w pewnym zakresie, można ustawiać inną temperaturę powietrza niż we wszystkich strefach. Prawy i lewy są razem połączone.

Wszystkie pozostałe nawiewy temperaturowo podzielone są tylko na lewą i prawą stronę stąd też 2 nagrzewnice i 2 elektrozawory na podszybiu.
Stąd też te gorące powietrze wszędzie dookoła oprócz nawiewów środkowych przy MMI i ewentualnie pod szybą.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ernesto

Post autor: ernesto » 20 paź 2015, 14:14

Tu jest bardzo dużo informacji, schematy itp http://www.a8team.pl/d3-03-37mpi-lpg-ni ... t14869.htm

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 20 paź 2015, 15:04

FOSS pisze: Nawiew środkowy pod szybą ma oddzielny kanał regulacyjny, to tzw. klapa odmrażania i tam może być inne powietrze niż w innych strefach.

Nawiew środkowy przy ekranie MMI ma zupełnie oddzielne klapy mieszające gdzie teoretycznie, w pewnym zakresie, można ustawiać inną temperaturę powietrza niż we wszystkich strefach. Prawy i lewy są razem połączone.

Wszystkie pozostałe nawiewy temperaturowo podzielone są tylko na lewą i prawą stronę stąd też 2 nagrzewnice i 2 elektrozawory na podszybiu.
Stąd też te gorące powietrze wszędzie dookoła oprócz nawiewów środkowych przy MMI i ewentualnie pod szybą.
Możesz Foss postawić jakąś diagnozę? Co może być przyczyną takiego stanu że środkiem i na szybę leci zimne( w ustawieniach dodatkowe ustawienie temperatury dla środkowego nawiewu ustawiłem na maxa na gorące ale to nic nie zmieniło) ?Z ima tuż tuż i chciałbym to ogarnąć...

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 20 paź 2015, 16:07

paweldzwo pisze:Możesz Foss postawić jakąś diagnozę? Co może być przyczyną takiego stanu że środkiem i na szybę leci zimne( w ustawieniach dodatkowe ustawienie temperatury dla środkowego nawiewu ustawiłem na maxa na gorące ale to nic nie zmieniło) ?Z ima tuż tuż i chciałbym to ogarnąć...
Nie wiem, trzeba szukać... może klapy źle chodzą a może nagrzewnice zakamienione <hmm>
Nie wiem też czy mogę się w tym temacie wypowiadać jako znawca - wprawdzie zrobiłem takich klimatroników kilka włącznie ze swoim D3 i wszystko pięknie działa ale jest jeden wyjątkowy egzemplarz co jakoś nie bardzo wiadomo o co w nim chodzi :/


Swoją dokładnie rok temu rozebrałem na części pierwsze bo jak przyszły przymrozki to się okazało, że coś jest nie tak. Wymieniłem nagrzewnice, wszystkie silniczki i czujniki temperatury - poskładałem, zrobiłem adaptację i wszystko wróciło do normy i do dzisiaj jest super.
Tak to wyglądało w trakcie roboty <faktycznie>

Obrazek
Jakby ktoś nie zakumał to tam tu jest właśnie kierownica, zegary, deska rozdzielcza i cały środkowy tunel ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 20 paź 2015, 17:18

Widziałem już te zdjęcia z innej perspektywy w innym poście, i przyznam że wcześniej planowałem demontaż deski ale jak wczoraj zobaczyłem te zdjęciach to naszła mnie taka refleksja że chyba jeszcze to przemyślę.... <boisie>

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 21 paź 2015, 22:08

Witam!

Demontaz deski...A zgubiles tam cos? :) Moim zdaniem to juz ostateczna ostatecznosc.Najpierw trzeba wszystko po kolei sprawdzic.Jak zlapie chwile wolnego to poszukam gdzies rozpisanych zlacz do klimatronika,sprawdze czujniki tempertury i wtedy bede cos mogl powiedziec.

Stefan.

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 21 paź 2015, 23:21

Moim skromnym staniem będzie to problem z którąś z klap, ewentualnie zaworami na podszybiu lub nagrzewnicami... ale to tylko moje przypuszczenia, chciałem zrobić test klap zobaczyć czy i jak chodzą ale nie mogę znaleźć info jak to zrobić.

W przyszłym tygodniu magik od aut ma mi zerknąć na te zawory na podszybiu, jak coś ustalę w tej kwestii dam znać,prosiłbym o info w sprawie testu klap.

U mnie był zapisany błąd silniczka V71, po skasowaniu nie wraca, nie wiem czy to może mieć coś wspólnego

kor
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 21 wrz 2014, 21:28
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: kor » 23 paź 2015, 08:44

Hello,

napiszę tylko, że latam autem już trochę więcej i działa jak należy (po zabiegu przeczyszczenia cylinderków/elektrozaworów na podszybiu..). Sprawdźcie to, gdzieś wcześniej wklejałem link z a6 forum..

pozdrawiam
Jan

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 23 paź 2015, 22:32

Tylko że ty miałeś trochę inny problem u Ciebie na włączonej klimie grzało cały czas tak?

kor
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 21 wrz 2014, 21:28
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: kor » 24 paź 2015, 22:25

No na włączonej, na eko też, ale to wszystko i tak 'losowo', chociaż ostatnio nagminnie :) dziś znów jeździłem i spokój, napiszę (oby nie) gdy problem wróci..

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 24 lut 2016, 23:02

Znalazłem chwilę czasu i wziąłem się za wstępną diagnozę problemu z ogrzewaniem, po testowaniu pracy klap, zauważyłem że

- V71stoi w miejscu, po rozebraniu faktycznie silniczek słychać a klapy stoją w miejscu, przyczyna? Coś pęka,jakiś trybik, jest jakaś reguła co się dzieje najczęściej z klapami?

- V68 pracuje w zakresie od 89 do 159 , przy czym większość pracuje od około 30 do ponad 200, fakt nie wyrzuca błędu tak jak w przypadku V71 ale z tego co czytałem to inny fakt że nie przy A8 mający problem z v68 właśnie uskarżali się na częste grzanie na maxa lub nie grzanie w ogóle, czy faktycznie to może być przyczyną czy on takie wartości to jego nominalny zakres pracy bo nigdzie nie mogę znaleźć o tym informacji

- v102 zakres od 73 do 179 czy wartości poprawne czy jednak nie?

Po całym teście wyrzuca mi jeszcze jeden z błędów który mnie najbardziej interesuje to 00066 po prawej stronie ogrzewania tylnej wnęki na nogi (Z43)- przerywany obwód 012 - usterka elektryczna, jak sobie z tym poradzić, identyczny dotyczy strony lewej.

Z góry dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 25 lut 2016, 00:35

paweldzwo pisze:- V71stoi w miejscu, po rozebraniu faktycznie silniczek słychać a klapy stoją w miejscu, przyczyna? Coś pęka,jakiś trybik, jest jakaś reguła co się dzieje najczęściej z klapami?
Jak zdiagnozowałeś, że silniczek pracuje a klapy stoją?... Co rozebrałeś?...
Pytam ponieważ akurat ten silniczek jest tak schowany, że do jego wymiany lub też nawet samej oceny metodą "organoleptyczną" trzeba targać deskę rozdzielczą.

Tam jest silniczek + cięgno
Najczęściej padają silniczki... same w sobie bądź po prostu połączenie elektryczne na kostce czy samej wiązce.
Mogło też spaść samo cięgno chociaż to raczej rzadki jest przypadek.
paweldzwo pisze:- V68 pracuje w zakresie od 89 do 159 , przy czym większość pracuje od około 30 do ponad 200, fakt nie wyrzuca błędu tak jak w przypadku V71 ale z tego co czytałem to inny fakt że nie przy A8 mający problem z v68 właśnie uskarżali się na częste grzanie na maxa lub nie grzanie w ogóle, czy faktycznie to może być przyczyną czy on takie wartości to jego nominalny zakres pracy bo nigdzie nie mogę znaleźć o tym informacji
Usterka tej klapy ma istotny wpływ na poprawne ustawienie temperatury bo ... jest to właśnie klapa od temperatury.
paweldzwo pisze:- v102 zakres od 73 do 179 czy wartości poprawne czy jednak nie?
To następna klapa od temperatury.
Czy wartości są poprawne (zakres) to nie pamiętam ale to akurat możesz podejrzeć przecież na VCDS - w trakcie robienia testów on podaje zakres w jakim powinna się dana klapa poruszać.
No chyba, że nie robisz typowo testów albo nie wiesz jak te bloki w trakcie testów czytać.
paweldzwo pisze:Po całym teście wyrzuca mi jeszcze jeden z błędów który mnie najbardziej interesuje to 00066 po prawej stronie ogrzewania tylnej wnęki na nogi (Z43)- przerywany obwód 012 - usterka elektryczna, jak sobie z tym poradzić, identyczny dotyczy strony lewej.
Z42 oraz Z43 - typowe błędy i typowe usterki dla D3, wiele samochodów ma ten problem

Co można zrobić?...
- Jeżeli uszkodzone są moduły grzewcze same w sobie to pozostaje tylko je wymienić... na nowe bądź używane sprawne. Innej metody naprawczej nie znam a wierz mi, ten temat starałem się poznać trochę głębiej.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 25 lut 2016, 02:11

FOSS pisze:-

Jak zdiagnozowałeś, że silniczek pracuje a klapy stoją?... Co rozebrałeś?...
Pytam ponieważ akurat ten silniczek jest tak schowany, że do jego wymiany lub też nawet samej oceny metodą "organoleptyczną" trzeba targać deskę rozdzielczą.

Tam jest silniczek + cięgno
Najczęściej padają silniczki... same w sobie bądź po prostu połączenie elektryczne na kostce czy samej wiązce.
Mogło też spaść samo cięgno chociaż to raczej rzadki jest przypadek.
Foss V71 to ten na podszybiu, rozebrałem podszybie, wyjąłem filtr kabinowy i silniczek słychać a klapy stoją w miejscu

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 25 lut 2016, 02:17

FOSS pisze:Czy wartości są poprawne (zakres) to nie pamiętam ale to akurat możesz podejrzeć przecież na VCDS - w trakcie robienia testów on podaje zakres w jakim powinna się dana klapa poruszać.
No chyba, że nie robisz typowo testów albo nie wiesz jak te bloki w trakcie testów czytać.
Miałem wrażenie że w blokach pozycja 1 to pozycja aktualna , druga to pozycja do jakiej powinien dojść a 3 i 4 to maksymalne jakie zostały uzyskane,a z twojej wypowiedzi jeśli dobrze rozumiem to 3 i 4 wskazują maksymalną i minimalną wartość jaką osiąga klapa... Nie rozumiem tylko wartości w klapie V71 której błąd wyrzuca, mianowicie np na pozycji 1 wartość 79, 2 wartość 84, a pozycja 3 i 4 wartość 79, w innych na pozycji 3 i 4 jest jakiś przedział od... do... a tutaj są dwie wartości stałe, dlaczego...?

Czy mółbyś mi podać jakiś numer tych grzałek jeśli znasz oczywiście, żebym mógł ogarnąć ile taka przyjemność kosztuje.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 25 lut 2016, 02:32

paweldzwo pisze:Foss V71 to ten na podszybiu, rozebrałem podszybie, wyjąłem filtr kabinowy i silniczek słychać a klapy stoją w miejscu
Przepraszam, nie wiem czemu, może dlatego że późno już a ja robię coś innego ale masz oczywiście rację - V71 to ten pierwszy który znajduje się pod filtrem i do niego jest w miarę normalny dostęp. Pomyliłem z V107 do którego dostępu praktycznie nie ma wcale :/
Ostatnio zmieniony 25 lut 2016, 02:50 przez FOSS, łącznie zmieniany 3 razy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl