Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D2 00 ] Utrata mocy

Adr88ian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 17 paź 2015, 20:37
Lokalizacja: Warszawa

[S8 D2 00 ] Utrata mocy

Post autor: Adr88ian » 12 lis 2015, 15:24

Witam koledzy.

Wczoraj byłem na hamowni swoją s8 i niesetny okazało się ze mam spory spadek 293 hp <bezradny> . Coś tam kiedyś słyszałem ze te silniki nie trzymają serii ale aż tylee ? Pomiar robiłem w VTG nie miałem czasu pogadać bo bardzo się spieszyłem ale na pewno tam wrócę na dalszą diagnozę. Tym czasem chciałby sie poradzić od czego zacząć aby go przywrócić do serii ? Co może być ewentualnie przyczyną ? Bardzo proszę o pomoc.

Jeżeli temat był poruszany proszę o link

Z góry wielkie dzięki .

Pzdr
Ostatnio zmieniony 12 lis 2015, 15:35 przez Adr88ian, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 12 lis 2015, 15:35

zjechane nastawniki dadza spadek mocy ale nie wiem czy az tak duzy , ja bym robil logi dynamiczne by to sprawdzic , a pomiar na hamowni tez sklanialbym sie ku dynamicznemu na rolkach jest wrecz smieszny i nie miarodajny w stosunku do rzeczywistości chocby przez brak oporu powietrza
btw wklej wykres jaki moment miales?
bądź sobą, wariatów też lubią

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 12 lis 2015, 17:49

ja bym powiedział że dobry wynik :]
na drugiej będziesz miał 400 :]

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 12 lis 2015, 21:32

Przepływka?

Adr88ian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 17 paź 2015, 20:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adr88ian » 12 lis 2015, 21:37

Jutro wkleję wykres bo zostawiłem w biurze. Co do pomiaru to napewno nie jest błędny sprawdź firmę VTG i zobacz jakie samochody hamują I ile ludzi tam jeździ <jezyk2> Czy przyczyną moga byc zapachane katalizatory ? Przypomniało mi się ze coś takiego powiedział człowiek który sprawdzał moc

ernesto

Post autor: ernesto » 12 lis 2015, 21:59

- zapchany wydech
- przepływomierz
- przepustnica
- mechanizm zmiany długości kolektora ssącego
- filtr powietrza
- paliwo
- kondycja jednostki w stanie bardzo słabym
- układ paliwowy
itd

Przyczyn może być mnóstwo.
Puki nie zrobisz logów dynamicznych to jest wróżenie z fusów.

Na początek sprawdź czy pracują gruszki od kolektora ssącego z przodu auta i zrób test dynamiczny przepływomierza.

Adr88ian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 17 paź 2015, 20:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adr88ian » 12 lis 2015, 22:23

Ok. Dzieki za info tak zrobię ;)

Adr88ian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 17 paź 2015, 20:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adr88ian » 12 lis 2015, 22:51

A pamiętasz może grupy które trzeba zrobić ? Przepływomierz to 002 co jeszcze ?

ernesto

Post autor: ernesto » 12 lis 2015, 23:12

Grupa 2:
Ty jako właściciel auta siadasz za kierownicą i zapinasz D nie robisz nic innego tylko po ruszeniu z miejsca opierasz nogę w dywanie.
Osoba siedząca na miejscu pasażera musi odczytać wartości przepływomierza w momencie kiedy auto osiągnie granice 6000 obr/min z noga w podłodze.
Odczyt najlepiej na drugim i na trzecim biegu.

Takie małe ostrzeżenie, zrób jazdę testową na pomiarowym odcinku bo możesz utracić prawko już na drugim biegu.

Zrób również adaptację przepustnicy.

Gruszki kolektora ssącego powinny chodzić płynnie i gładko. Na wolnym silniku inaczej mówiąc na zgaszonym powinny być luźne, po odpaleniu powinny się wessać.
Jeśli tego nie robią to albo czeka Cie troszkę pracy z WD-40 w najgorszym wypadku rozkręcanie kolektora ssącego.

EDIT:
Tu masz troszkę o blokach pomiarowych
http://www.a8team.pl/d2-fl-all-kondycja ... ?highlight
Tu z kolei troszkę o gruszkach
http://www.a8team.pl/d2-99-42pb-lpg-gru ... ?highlight

Adr88ian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 17 paź 2015, 20:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adr88ian » 12 lis 2015, 23:38

Wielkie dzięki za pomoc <brawo> <chura> Jak zrobię pomiary dam znać ;)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 13 lis 2015, 02:27

ernesto pisze:Ty jako właściciel auta siadasz za kierownicą i zapinasz D nie robisz nic innego tylko po ruszeniu z miejsca opierasz nogę w dywanie.
Osoba siedząca na miejscu pasażera musi odczytać wartości przepływomierza w momencie kiedy auto osiągnie granice 6000 obr/min z noga w podłodze.
Odczyt najlepiej na drugim i na trzecim biegu.
Dodam tylko małą poprawkę....

Jeżeli dysponujesz kompem i programem VCDS to pomiaru nie musisz dokonywać z pomocą osoby trzeciej. W VCDS jest funkcja zapisywania do pliku - ustawisz które parametry mają być czytane, włączasz nagrywanie i w drogę.

Wg. mnie jazdę testową powinieneś wykonać nie na Drive tylko w trybie ręcznej zmiany biegów Tiptronik.
Z 1 na 2 przerzucasz sam a potem to już jedziesz do końca z pedałem w podłodze nie ruszając skrzyni - przy maksymalnych obrotach dla danego biegu skrzynia sama zmieni bieg na wyższy a chodzi właśnie o podczytanie przepływki przy tych obrotach maksymalnych.


Jeżeli chcesz sprawdzić kondycję silnika to możesz jeszcze sprawdzić kompresję na wszystkich cylindrach - do pomiaru potrzeba oczywiście odpowiedniego sprzętu.

Poza tym sprawdzić kilka innych rzeczy, tak jak napisano tu już powyżej.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 13 lis 2015, 06:58

panowie ale deliktanie przeginacie auto ma swoje lata i konie poszły już wydechem i biegają po polach :]
Po dłubaniu ile zyska 10 -20 koni max
pytanie czy jest warto
Najprościej jest wlać dobre paliwo i uprać wtryski

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 13 lis 2015, 07:53

Pepi, przeplywka robi mega mega roznice. A element rezystancyjny normalnie w niej z czasem traci swoje parametry i sie zasyfia/wygrzewa. Zmiana przeplywki na nową potrafi w takim aucie przywrocic nawet 40 koni. Najwazniejsze jednak jest pytanie czy trzeba myslec o jej wymianie ale o tym logi powiedzą.

Ostatnio jechałem za S8 prefl. Brzmiało ładnie ale gość sie chcial poscigac. No i ogolnie nie dosc ze nie mogl mi odjechac to jeszcze go doszedlem i wyprzedzac chcialem ale miejsca zabraklo. Na skrzyzowaniu stanal i mowi ze moja eska mniej zuzyta niz jego. To mu wytlumaczylem ze to zwykle A8 4.2 i zeby lepiej swoją naprawił bo nie dosc ze ma mocy wiecej to i skrzynie krotsza wiec powinien mnie zmasakrowac. Od razu zapytal czy mu naprawie i za ile. Zdrowo mnie tym ubawil :)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 13 lis 2015, 16:17

Juz nie raz było sprawdzane i pisane że eski nie masakrują A8 a jedynie sa trochę żywsze,twardsze,nieco więcej pala i nieco lepiej sie prowadzą. Po prostu usportowione A8( nie mylic ze sportowym)

Adr88ian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 17 paź 2015, 20:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adr88ian » 13 lis 2015, 16:39

Oczywiście ze warto ! Gdyby to był spadek o 10 czy 20 kucy to bym się nie przejmował aż tak bardzo ale ponad 60 to sporo.. Mało tego rozmawiałem juz VTG i Sportmile po odzyskaniu serii, przeprowadzając modyfikacje można osiągnąć dodatkowe 20+ kucy <chura>. W Niemczech jeździ sporo s8 d2 które mają ponad 280 hp.
PS. Ile kosztuje przepływa do mojej s8 ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl