ernesto pisze:Ty jako właściciel auta siadasz za kierownicą i zapinasz D nie robisz nic innego tylko po ruszeniu z miejsca opierasz nogę w dywanie.
Osoba siedząca na miejscu pasażera musi odczytać wartości przepływomierza w momencie kiedy auto osiągnie granice 6000 obr/min z noga w podłodze.
Odczyt najlepiej na drugim i na trzecim biegu.
Dodam tylko małą poprawkę....
Jeżeli dysponujesz kompem i programem VCDS to pomiaru nie musisz dokonywać z pomocą osoby trzeciej. W VCDS jest funkcja zapisywania do pliku - ustawisz które parametry mają być czytane, włączasz nagrywanie i w drogę.
Wg. mnie jazdę testową powinieneś wykonać nie na Drive tylko w trybie ręcznej zmiany biegów Tiptronik.
Z 1 na 2 przerzucasz sam a potem to już jedziesz do końca z pedałem w podłodze nie ruszając skrzyni - przy maksymalnych obrotach dla danego biegu skrzynia sama zmieni bieg na wyższy a chodzi właśnie o podczytanie przepływki przy tych obrotach maksymalnych.
Jeżeli chcesz sprawdzić kondycję silnika to możesz jeszcze sprawdzić kompresję na wszystkich cylindrach - do pomiaru potrzeba oczywiście odpowiedniego sprzętu.
Poza tym sprawdzić kilka innych rzeczy, tak jak napisano tu już powyżej.