części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 05 4.0TDI ] Problem z kompresorem zawieszenia


Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 13 lis 2015, 11:13

bodyg pisze:... nagle zaczela migac mi kontrolka zawieszenia żółta i zielona (...) tył leży na glebie a przód normalnie.
Pojechałem do mechanika (...) stwierdził zebym mu zostawił auto na chwile (...) Po kilku godzinach zadzwonił i powiedział ze pompa pneumatyki do wymiany bo daje cisnienie 8bar i ze to na pewno to.
Jak zadzwonilem do Pana co zajmuje sie regeneracja stwierdził ze kompresor powinien dawac cos około 14bar ale dziwna sprawa ze tylko tył opadl bo zazwyczaj w takim wypadku opada przód... ehh teraz nie wiem czy to naprawde potrzebna wymiana kompresora czy koles co mi robi sie nie zna i probuje zwalic wine na pompe? dodam ze jak wyszedlem od niego powiedział ze auto samo wstało ale to pewnie dlatego ze kompresor chwilowo zwiekszył cisnienie.
bodyg pisze:dodam jeszcze bo przeczytałem w sieci takie coś ze jak akumulator jest słaby to może wyłączyć kompresor. U mnie wywala błąd akumulatora ze jest rozładowany, mimo wszystko auto odpala bez problemu
Czyli klasyczne problemy z kodowaniem akumulatora + klasyczne problemy z mechanikiem :)

Nt. akumulatora jest tu kilka tematów.
Co do pneumatyki... jak kompresor padnięty jest to auto nie pada tyłem na glebę.
Ale żeby dyskusja nie była jałowa to potrzeba więcej informacji....
- czy kompresor w ogóle się załącza?
- czy auto próbuje się cokolwiek podnosić?
- jakie są odczyty z VCDSa dla konkretnych nastawów zawieszenia?
- czy z zawieszenia nie słychać gdzieś uciekającego powietrza (nieszczelności)?
Pytań jest wiele a mechanik, jak to wielu mechaników, może nie chcieć współpracować w dążeniu do poprawnej diagnostyki :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

And
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 17 paź 2015, 13:45
Lokalizacja: leszno

Post autor: And » 13 lis 2015, 13:19

Jeśli kompresor daje 8 atmosfer to jest na pewno niewydajny ,z braku powietrza potrafią dziać się różne cuda i włącza się tryb awaryjny ,dlatego palą się lub mrugają kontrolki oraz nie idzie wybrać innych trybów pracy zawieszenia .Akumulator nie ma nic do rzeczy .Na chwile obecną zregenerować kompresor ,tłumik kompresora ,wymienić przekaźnik i filtr kompresora + sprawdzić szczelność układu.Kompresor na aucie pompuje 14 atm ,po za autem 20 atm.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 13 lis 2015, 13:57

Jeżeli opadł sam tył a przód stoi na właściwym poziomie to szczerze wątpię w uszkodzenie kompresora :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

bodyg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 13 lis 2015, 08:57
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: bodyg » 13 lis 2015, 14:34

nie bylem jeszcze u mechanika ale dzwonilem do niego i jak wspomnialem mu o forum to sie obrazil i powiedział ze jak chce naprawiac auto z forum i mu nie wierze to mam zabrac auto....
Spytalem sie go jak sprawdził to ze kompresor daje 8 atmofer to powiedzial ze sprawdzil to za pomocą programu... ja w szoku i pytam sie czy manometrem sprawdzal a on ze to co pokazuje na kompie to wydajnosc pompy... Dzwonilem takze do fachowca co zajmuje sie regeneracja zawieszenia pneumatycznego to on stwierdzil ze mase aut przerobil i jak przod stoi a tyl opadl to on sam nie widzi winy kompresora bo zeby przd podniesc to trzeba dmuchnac bardziej niz tył

bodyg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 13 lis 2015, 08:57
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: bodyg » 13 lis 2015, 14:38

FOSS pisze:- czy kompresor w ogóle się załącza?
- czy auto próbuje się cokolwiek podnosić?
- jakie są odczyty z VCDSa dla konkretnych nastawów zawieszenia?
- czy z zawieszenia nie słychać gdzieś uciekającego powietrza (nieszczelności)?
auto podniosło przod słychac ze kompresorek sie włącza VCDSa to miał mechanik nie pokaywal mi parametrow nastawów, w zawieszeniu nie slychac syczenia. Teraz auto stoi jak trzeba ale nie wiem ile to potrwa i czy znowu nie opadnie za jakis czas

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 13 lis 2015, 15:18

bodyg pisze:auto podniosło przod słychac ze kompresorek sie włącza VCDSa to miał mechanik nie pokaywal mi parametrow nastawów, w zawieszeniu nie slychac syczenia. Teraz auto stoi jak trzeba ale nie wiem ile to potrwa i czy znowu nie opadnie za jakis czas
Ludzie CUD <boisie>

No przecież diagnoza była jasna - kompresor padnięty.
To jak to auto się uniosło ja się pytam?... bo jak znam się na tym ledwo co o ile to jak kompresor przestaje dawać wystarczające ciśnienie to tu cudów żadnych już nie ma co się spodziewać :)

To aktualnie jeżeli stoi normalnie to czy dasz radę unieść go na lift chociaż 1 raz?
Jeżeli po przejażdżce po zatrzymaniu podniesie się na Lift chociaż 1 raz bez używania kompresora to szczerze wątpię w padnięty kompresor.
Jeżeli bez przejażdżki, na postoju, przy uruchomionym silniku podniesie się na Lift ze 3 razy pod rząd to również szczerze wątpię w padnięty kompresor.
;)
bodyg pisze:nie bylem jeszcze u mechanika ale dzwonilem do niego i jak wspomnialem mu o forum to sie obrazil i powiedział ze jak chce naprawiac auto z forum i mu nie wierze to mam zabrac auto....
Może warto rozpatrzyć i taką ewentualność.....
tym bardziej w świetle tego, że nagle auto bez wymiany kompresora ponownie stoi poprawnie....
no chyba, że jednak poprawnie nie jest :)
bodyg pisze:Dzwonilem takze do fachowca co zajmuje sie regeneracja zawieszenia pneumatycznego to on stwierdzil ze mase aut przerobil i jak przod stoi a tyl opadl to on sam nie widzi winy kompresora...
Tak jak mówiłem.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

And
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 17 paź 2015, 13:45
Lokalizacja: leszno

Post autor: And » 13 lis 2015, 17:28

Powodem stwierdzenia że kompresor jest padnięty nie są objawy opadania, a to ,że na teście ciśnienia pokazał 8 barów a nie 14 . Na prawdę nie gdybajmy ,bo potem ludzie nie wiedzą o co chodzi jak każdy mówi coś innego ,a to jest po to żeby pomóc a nie zamieszać w głowie. <prosze>


Nie wolno podnosić auta kilka razy pod rząd (instrukcja obsługi audi) Jest to niszczenie kompresora gdyż się przegrzewa

Sprawne auto podnosi się z dołu do góry w 5 sekund

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 13 lis 2015, 18:32

And pisze:
Sprawne auto podnosi się z dołu do góry w 5 sekund
5 sek ale chyba z poziomu jednego na następny ? Bo niemożliwe, że z najniższego do najwyższego. Chociaż i te 5 sek wydaje się bardzo szybko, przynajmniej u mnie to pewnie będzie bliżej 10 sek. <hmm>

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 13 lis 2015, 18:33

And pisze:Powodem stwierdzenia że kompresor jest padnięty nie są objawy opadania, a to ,że na teście ciśnienia pokazał 8 barów a nie 14 .
A jak został ten test wykonany?... wiesz czy nie wiesz?....
W który momencie pokazało 8bar?...
A jeżeli to ty to robiłeś to napisz wprost i będzie łatwiej.



Przynaję, sugeruję się opisem usterki oczami właściciela bo auta nie mam i nie mogę tego zweryfikować osobiście więc...
bodyg pisze:... byl piękny dzień jakies 3 dni temu heh jade sobie po prostej i nagle zaczela migac mi kontrolka zawieszenia żółta i zielona auto jakies sztywniejsze sie stalo i wyłączyły sie szare pola w ustawieniach zawieszenia i można ustawiac albo automatycznei albo comfort. Mysle no nic dynamic mialem i jakis twardszy sie zrobil chce przejechac przez garba a tu chacze podwoziem.... wyszedlem auta i tył leży na glebie a przód normalnie. Pojechałem do mechanika ten podłączył kompa i wyskoczył jakis błą zwarcie z masa jakis błąd elektryczny i przegrzewanie kompresora....
Mi to nie wygląda na padnięty kompresor ale jak wszyscy mogę się mylić.
Jeżeli uważasz, że to co się wydarzyło jest następstwem padniętego kompresora to uzasadnij proszę.


A jak już uzasadnisz to wytłumacz również co się wydarzyło, że padnięty kompresor nie został wymieniony a jest teraz tak:
bodyg pisze:auto podniosło przod słychac ze kompresorek sie włącza VCDSa to miał mechanik nie pokaywal mi parametrow nastawów, w zawieszeniu nie slychac syczenia. Teraz auto stoi jak trzeba ale nie wiem ile to potrwa i czy znowu nie opadnie za jakis czas


And pisze:Na prawdę nie gdybajmy ,bo potem ludzie nie wiedzą o co chodzi jak każdy mówi coś innego ,a to jest po to żeby pomóc a nie zamieszać w głowie. <prosze>
No właśnie, piszemy tu żeby pomóc a nie zamieszać w głowie.
And pisze:Nie wolno podnosić auta kilka razy pod rząd (instrukcja obsługi audi) Jest to niszczenie kompresora gdyż się przegrzewa
hmmmm.... jeżeli piszemy to w taki ogólnikowy sposób to bzdura ;)

Po pierwsze....
Wystarczy wymusić podnoszenie auta z wyłączonym silnikiem.
Kompresor się nie załącza więc kilkukrotne podnoszenie nie ma kompletnie wpływu na żywotność kompresora.

Po drugie....
Podnoszenie z Dynamic na Lift to inna czynność dla układu w zawieszeniu sportowym i inna w zawieszeniu standardowym.

Po trzecie...
Podglądałeś kiedyś temperaturę kompresora w trakcie pracy?
Kilka dni temu bawiłem się pneumatyką w mojej D3, w celach testowych podnosiłem wielokrotnie raz po raz w różnych stanach pracy auta i ani razy kompresor się nie zagrzał.


Instrukcja obsługi to instrukcja obsługi - jest dla użytkowników.
Wg. instrukcji obsługi zielone menu w MMI nie istnieje bo jest to menu serwisowe a jednak my tu dyskutujemy o sprawach wybiegających trochę poza zwykłą instrukcję obsługi ;)
And pisze:Sprawne auto podnosi się z dołu do góry w 5 sekund
Zawsze 5 sekund?.... no to moje jest mocno niesprawne <faktycznie>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

And
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 17 paź 2015, 13:45
Lokalizacja: leszno

Post autor: And » 13 lis 2015, 19:32

Nie robiłem testu ,ale jeśli ktoś robi test to po to żeby sprawdzić czy osiąga zadane ciśnienie ,jeśli osiągnął 8 atm ,tzn że jest niewydajny.Co oczywiście nie wyklucza jeszcze następnych błędów.Termik jest do rozłączenia awaryjnego .W pierwszej fazie uszkadzania /zużywania się pompy jest to błąd sporadyczny.Kompresor przy awarii może różnie pompować ,raz 8 a raz 12 atm .Po naprawie a8 podnosi mi sie w 5 sekund i nie ma problemu.


W czasie normalnej pracy nie przekracza 40 stopni ,termik wyłącza przy ok 110 stopniach

bodyg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 13 lis 2015, 08:57
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: bodyg » 13 lis 2015, 21:34

witajcie mam tylko chwilke czasu wiec powiem tak po poludni odebralem auto nic nie opada... wszystkie opcja zawieszenia dzialaja nic nie swieci sie na szaro ato przechodzi w kazdy tryb zawieszenia kompresor sporadycznie cos tam dopompowuje czasem cos upuszcza ogolnie wszystko dziala jak przed awaria ...auto od wczoraj po poludnai stalo do dzis po poludnia i nie spadlo nawet o 1 cm

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 14 lis 2015, 00:35

bodyg pisze:witajcie mam tylko chwilke czasu wiec powiem tak po poludni odebralem auto nic nie opada... wszystkie opcja zawieszenia dzialaja nic nie swieci sie na szaro ato przechodzi w kazdy tryb zawieszenia kompresor sporadycznie cos tam dopompowuje czasem cos upuszcza ogolnie wszystko dziala jak przed awaria ...auto od wczoraj po poludnai stalo do dzis po poludnia i nie spadlo nawet o 1 cm
Czyli jest OK.
A teraz pytanie: czy dowiedziałeś się jaka była usterka?.... bo jak rozumiem kompresora nie wymieniłeś jak to sugeruje kolega powyżej.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

bodyg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 13 lis 2015, 08:57
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: bodyg » 14 lis 2015, 01:14

nic nie robiłem mechanik w sumie tez nic nie zrobił po tym jak zostawiłem auto u mechanika auto samo się podniosło... co było przyczyna nie wiem? mam nadzieje ze juz się naprawiło... znacie może jakiegoś dobrego fachowca z okolic trojmiasta zebym podjechal, moze ktos kumaty by to ogarnął bo w sumie źle by było jak by mi w trasie gdzieś padło...

Zielakgr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 07 kwie 2016, 23:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Zielakgr » 21 paź 2016, 12:31

Mam taki problem padła mi prawa głowica wszystko pod maską rozgrzebane auto ma wjechac na podnosnik a ono opadło na zawieszeniu. MMI pokazuje auto na lift a na zegarach zielona ikonka samochodu ze strzałka w dół. Mam pytanie czy da się jakoś awaryjnie podnieść auto by wjechac na podnosnik ??

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 21 paź 2016, 12:44

dmuchaj bezpośrednio w przewody pneumatyczne i jak podniesiesz amor to zatkaj przewód.... po kolei każde koło.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl