Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI ] Ktoś pomoże ogarnąć klimę ?

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

[D3 03 4.2MPI ] Ktoś pomoże ogarnąć klimę ?

Post autor: mkbewe » 06 gru 2015, 22:11

normalnie jakiś kosmos i nieporozumienie :(
dysponuje ktoś może jakąś rozpiską tych zaworków klap itp żebym sobie chociaż mógł popatrzyć gdzie szukać a nie tak na ślepo ??



8 Faults Found:

00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
003 - Mechanical Failure
Freeze Frame:
Fault Status: 01100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 162
Reset counter: 246
Mileage: 292013 km
Time Indication: 0
Date: 2015.09.10
Time: 20:25:11

Freeze Frame:
Voltage: 11.70 V
Temperature: 19.0°C
(no units): 195.0
(no units): 98.0
Temperature: -79.0°C

00066 - Rear Right Footwell Heater (Z43)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 246
Mileage: 294823 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.06
Time: 15:57:14

Freeze Frame:
Voltage: 13.30 V

00065 - Rear Left Footwell Heater (Z42)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 254
Reset counter: 31
Mileage: 292013 km
Time Indication: 0
Date: 2015.09.11
Time: 09:52:59

Freeze Frame:
Voltage: 13.00 V

00020 - Motor for Blocking Flap; Defrost and Body Vents; Right (V199)
003 - Mechanical Failure - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 4
Mileage: 294315 km
Time Indication: 0
Date: 2015.11.21
Time: 22:22:23

Freeze Frame:
Voltage: 13.40 V
Temperature: 5.0°C
(no units): 195.0
(no units): 106.0
Temperature: -95.0°C

00728 - Potentiometer in Positioning Motor for Left-Hand Central Vent (G136)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 250
Mileage: 294361 km
Time Indication: 0
Date: 2015.11.22
Time: 01:10:22

Freeze Frame:
Voltage: 14.00 V
(no units): 4.0
(no units): 0.0

00729 - Potentiometer in Positioning Motor for Right-Hand Central Vent (G137)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 5
Reset counter: 28
Mileage: 294396 km
Time Indication: 0
Date: 2015.11.23
Time: 16:44:57

Freeze Frame:
Voltage: 13.80 V
(no units): 207.0
(no units): 255.0

00732 - Potentiometer in Positioning Motor for Right-Hand Footwell Flap (G140)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 28
Mileage: 294775 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.05
Time: 11:12:22

Freeze Frame:
Voltage: 13.40 V
(no units): 100.0
(no units): 255.0

00731 - Potentiometer in Positioning Motor for Left-Hand Footwell Flap (G139)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 30
Mileage: 294793 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.05
Time: 12:06:29

Freeze Frame:
Voltage: 13.80 V
(no units): 241.0
(no units): 255.0
Ostatnio zmieniony 07 gru 2015, 15:54 przez mkbewe, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Re: Ktoś pomoże ogarnąć klimę ?

Post autor: FOSS » 06 gru 2015, 23:36

mkbewe pisze:00066 - Rear Right Footwell Heater (Z43)
00065 - Rear Left Footwell Heater (Z42)
Temat możesz sobie darować.
To grzałki elektryczne w nawiewach dla nóg pasażerów tylnej kanapy.
Znajdują się pod przednimi fotelami.
Nie znam metody ich naprawiania.
Generalnie, aby pozbyć się błędów i przywrócić im sprawność to trzeba je wymienić.



Ponadto... to co poniżej to błędy silniczków albo błędy czujników położenia silniczków co w obu przypadkach sprowadza się do sprawdzenia poprawności pracy każdego z silniczków.
Zanim rozbierzesz polecam diagnostykę VCDS'em.
mkbewe pisze:00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
Silnik i klapa schowana głęboko na podszybiu.
Dojście oczywiście od strony komory silnika i podszybia ale trzeba tak trochę rozkręcić aby się dobrać do silniczka.
mkbewe pisze:00020 - Motor for Blocking Flap; Defrost and Body Vents; Right (V199)
Dostępny z kabiny kierowcy po zdemontowaniu schowka pasażera.
mkbewe pisze:00728 - Potentiometer in Positioning Motor for Left-Hand Central Vent (G136)
00729 - Potentiometer in Positioning Motor for Right-Hand Central Vent (G137)
Zdemontować dół deski rozdzielczej/schowek odpowiednio po prawej lub lewej stronie. Zdemontować środkową kratkę nawiewu odpowiednio prawą lub lewą.
Zdemontować silniczek prawy lub lewy przez właściwą dla niego dziurę po nawiewie.
mkbewe pisze:00732 - Potentiometer in Positioning Motor for Right-Hand Footwell Flap (G140)
00731 - Potentiometer in Positioning Motor for Left-Hand Footwell Flap (G139)
Zdemontować dół deski rozdzielczej/schowek odpowiednio po prawej lub lewej stronie.
Teoretycznie do demontażu tych silniczków należy zdemontować konsolę środkową ale w praktyce chyba nie trzeba :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 07 gru 2015, 08:27

FOSS pisze:Temat możesz sobie darować.
To grzałki elektryczne w nawiewach dla nóg pasażerów tylnej kanapy.
Znajdują się pod przednimi fotelami.
Nie znam metody ich naprawiania.
Generalnie, aby pozbyć się błędów i przywrócić im sprawność to trzeba je wymienić.
Mam nadzieję że jak wyciągnęli fotele to już dostęp do tego będzie. Muszę się teraz tylko zorientować ile coś takiego w aso czy może pójść w sprawna używke...

Ogólnie dół deski po stronie kierowcy demontowalem bo mi podświetlenie nie działało i tak samo że schowkiem więc tam jest ok. Te silniczki to chyba najlepiej będzie się zaopatrzyć w sprawne i od razu zmieniać.

Dziękuję Ci bardzo.
Mimo wszystko badał proszę o jakiś skan, rysunek z dokładnym rozmieszczeniem jakby ktoś z forumowiczów mógł ogarnąć

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 07 gru 2015, 13:06

Wymiana tych grzałek to 5 minut. Foteli nie trzeba do tego demontować. Koszt jednej w ASO to 800 zł :)
Kontakt: nick + @wp.pl

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 07 gru 2015, 14:02

VanDyke pisze:Wymiana tych grzałek to 5 minut.
super :)
VanDyke pisze:Koszt jednej w ASO to 800 zł
już nie super :P

ogarnął by ktoś jeszcze numery tych grzałek ? będę szukać z używek :)

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 07 gru 2015, 14:18

Kupisz używki i zaraz będzie miał to samo. Już lepiej je wymontuj i może uda Ci się to jakoś rozebrać i zobaczyć co tam może nie banglać. To jet tak proste urządzenie, ze aż dziwne że może się w nim coś popsuć <bezradny> ale to chyba najczęstsza usterka elektryczna w D3 <jezyk2>
Kontakt: nick + @wp.pl

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 07 gru 2015, 15:55

ok "popacze" albo dam jakiemuś magikowi może coś wymyśli :)
FOSS pisze:Zanim rozbierzesz polecam diagnostykę VCDS'em.
o właśnie, a jakiś instruktarz jak to obczaić, jakie bloki i wartości ktoś coś ???

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 07 gru 2015, 18:19

Musisz spróbować zrobić nastawy podstawowe, ale gdy system wykryje ze któraś klapka nie funkcjonuje to Ci się nie uda. Generalnie to silniczki klap się nie psują , a zanieczyszcza się w nich potencjometr który starczy wyczyścić. Niestety każdy musisz wyjąć i rozebrać.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 07 gru 2015, 19:12

VanDyke pisze:Kupisz używki i zaraz będzie miał to samo.
To jest akurat wielce prawdopodobne.
VanDyke pisze:Już lepiej je wymontuj i może uda Ci się to jakoś rozebrać i zobaczyć co tam może nie banglać. To jet tak proste urządzenie, ze aż dziwne że może się w nim coś popsuć <bezradny>
Tu niestety mylisz się bardzo - wbrew pozorom nie jest to zwykłe proste urządzenie.
Było już podejście do regeneracji tych grzałek i skończyło się na kilku takich w warsztatowym śmietniku ;)

Jeżeli ktoś to ogarnie od A do Z to będzie miał cały rynek dla siebie ale....
problem w tym jak duży jest ten rynek....
bo już taki temat kiedyś podjąłem z jednym kolegą i wg. mnie nie gra nie warta świeczki...
ale może ktoś dojdzie dalej i okaże się, że jednak warto ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 07 gru 2015, 21:40

aro51 pisze: Musisz spróbować zrobić nastawy podstawowe, ale gdy system wykryje ze któraś klapka nie funkcjonuje to Ci się nie uda. Generalnie to silniczki klap się nie psują , a zanieczyszcza się w nich potencjometr który starczy wyczyścić. Niestety każdy musisz wyjąć i rozebrać
Ahaa no to jest cenna informacja. Próbowałem zrobić nastawy podstawowe wg tematu o kalibracji klimatronika ale przerywa i wywala coś po niemiecku...
Postaram się najpierw dobrać do tych silniczkow pod desk i zobaczymy

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 07 gru 2015, 23:37

mkbewe pisze:Ahaa no to jest cenna informacja. Próbowałem zrobić nastawy podstawowe wg tematu o kalibracji klimatronika ale przerywa i wywala coś po niemiecku...
Nastawy podstawowe wykona tylko wtedy kiedy wszystko będzie sprawne, tzn. silniczki, zawory itd.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 04 maja 2016, 20:16

FOSS pisze:mkbewe napisał/a:
00732 - Potentiometer in Positioning Motor for Right-Hand Footwell Flap (G140)
00731 - Potentiometer in Positioning Motor for Left-Hand Footwell Flap (G139)

Zdemontować dół deski rozdzielczej/schowek odpowiednio po prawej lub lewej stronie.
Teoretycznie do demontażu tych silniczków należy zdemontować konsolę środkową ale w praktyce chyba nie trzeba
ruszyłem z tematem bo zakupiłem 10 siniczków z używki

udało mi się wymienić G140 :) na razie błędęm nie wali, zobaczymy po czasie jak to będzie G139 czyli po 2 stronie tez jakos ogarnę myślę bez demontażu tunelu środkowego
G139
FOSS pisze: mkbewe napisał/a:
00020 - Motor for Blocking Flap; Defrost and Body Vents; Right (V199)

Dostępny z kabiny kierowcy po zdemontowaniu schowka pasażera.
nie mogę znaleźć :((

[ Dodano: 2016-05-04, 20:16 ]
ktoś zapoda jakimś skanem z etki z dokładnym umiejscowieniem pozostałych silniczków ???
BARdzo bardzo bardzo bym był wdzięczny

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 04 maja 2016, 20:25

ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 04 maja 2016, 20:41

dziękuje bardzo dobry człowieku :D

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 04 maja 2016, 20:51

Jeszcze możesz podejrzeć na fejsie Fossa są fotki jak zmieniał całość w swojej .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl