[D2 ALL ] Demontaż tlumika koncowego A8
a mi sie wydaje tak:
uciac koncowy tak, by mozna bylo go z powrotem zamocowac (np na szerokie cybanty), dodatkowo tez uciac tak, by moc opcjonalnie wstawic koncowy komorowy. Podobno nie mozna przelotowego, bo przeloty nadaja sie tylko do turbin. W sumie taka wiedze, posiadlem tutaj na forum. Osobiscie nie wiem jak ma sie to do wszystkiego innego, silnika, sprezania powietrza itd, ale stosowanie przeciez rurek zamiast koncowego to tez jest jakby nie komorowy a pelen przelot.
Ja mysle nad tym caly czas by kuc koncowy, ale wpierw chyba wytne swoj )
Nie mniej wiekszosc ludzi na forum mowi, ze najlepszym rozwiazaniem jest wymiana konowego na sportowy.
uciac koncowy tak, by mozna bylo go z powrotem zamocowac (np na szerokie cybanty), dodatkowo tez uciac tak, by moc opcjonalnie wstawic koncowy komorowy. Podobno nie mozna przelotowego, bo przeloty nadaja sie tylko do turbin. W sumie taka wiedze, posiadlem tutaj na forum. Osobiscie nie wiem jak ma sie to do wszystkiego innego, silnika, sprezania powietrza itd, ale stosowanie przeciez rurek zamiast koncowego to tez jest jakby nie komorowy a pelen przelot.
Ja mysle nad tym caly czas by kuc koncowy, ale wpierw chyba wytne swoj )
Nie mniej wiekszosc ludzi na forum mowi, ze najlepszym rozwiazaniem jest wymiana konowego na sportowy.
Pozdrawiam, Grzegorz
Pewnie tak... jednak zostawiając na swoim miejscu katalizatory i tłumik środkowy, może będzie znoście a jednocześnie nie nazbyt "szpanersko" że tak powiem..
W jakim miejscu najlepiej przeciąć dwie rury idące od tł. środkowego do końcowego? Myślicie, że pierwszy lepszy "tłumikarz" zrobi to porządnie, z wycięciem i wstawieniem nowych rur? (końcówka musi być oryginalna)
W jakim miejscu najlepiej przeciąć dwie rury idące od tł. środkowego do końcowego? Myślicie, że pierwszy lepszy "tłumikarz" zrobi to porządnie, z wycięciem i wstawieniem nowych rur? (końcówka musi być oryginalna)
modeusz pisze:Bardzo spodobał mi się dźwięk tej A8, dość kulturalny..
W jednej ze swoich D2 miałem tak zrobione i mogę powiedzieć, że jest zupełnie inaczej niż o postrzegasz....modeusz pisze:Pewnie tak... jednak zostawiając na swoim miejscu katalizatory i tłumik środkowy, może będzie znoście a jednocześnie nie nazbyt "szpanersko" że tak powiem..
kulturalnie nie jest w ogóle...
jest zdecydowanie szpanersko....
na wysokich obrotach auto drze ryja...
na niskich w okolicach 1500obr/min mało przyjemnie buczy co dopinguje do bardziej aktywnego przyspieszania i trzymania silnika na niższym biegu a wyższych obrotach.
Kilka lat temu przez jakiś dłuższy czas miałem równocześnie A8D2 4.2V8 oraz S8D2 4.2V8.... w A8 kupionym wcześniej miałem wycięty tłumik końcowy i wstawione rury ale w S8 korzystając już z wcześniejszych doświadczeń miałem wycięte katy i zamiast fabrycznego końcowego wstawiony końcowy sportowy.
Z tych przeróbek wyszły dwa auta o dźwiękach wydechu odmiennych od swojej mocy i charakteru - A8 darło japę, było napastliwe, agresywne i strzelało wydechem natomiast S8 było stonowane, kulturalnie basowe i do tego pięknie gulgoczące.
Jeżeli ma być w miarę kulturalnie i nie być jakoś szczególnie szpanersko to wstawianie rur zamiast końcowego tłumika moim zdaniem się nie sprawdzi.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Katalizatory muszą zostać, póki ich żywot wciąż trwa. Jeśli choćby jeden będzie kwalifikował się do wymiany - zostaną bez cienia wątpliwości usunięte..
Czyli istnieją jakieś "dedykowane" modele tłumików końcowych? Pewnie najrozsądniej byłoby poszukać na zagranicznych stronach.
Trochę razi mnie fakt, że końcówki mogą być w "chromie". To nie pasuje do mojej konsystencji samochodu, nic nie zastąpi przybrudzonego, ciemnego oryginału..
Niestety w moim samochodzie została popełniona pewna głupota. Parę lat temu została zainstalowana instalacja HHO, na oryginalny dolot nie ma miejsca (jest pojemnik na destylowaną wodę) za czym idzie.. aktualnie rzęzi filtr stożkowy. Wrażenia- zdecydowany spadek mocy, bierze gorące powietrze.
Czyli istnieją jakieś "dedykowane" modele tłumików końcowych? Pewnie najrozsądniej byłoby poszukać na zagranicznych stronach.
Trochę razi mnie fakt, że końcówki mogą być w "chromie". To nie pasuje do mojej konsystencji samochodu, nic nie zastąpi przybrudzonego, ciemnego oryginału..
Niestety w moim samochodzie została popełniona pewna głupota. Parę lat temu została zainstalowana instalacja HHO, na oryginalny dolot nie ma miejsca (jest pojemnik na destylowaną wodę) za czym idzie.. aktualnie rzęzi filtr stożkowy. Wrażenia- zdecydowany spadek mocy, bierze gorące powietrze.
To smigasz na wodzie?? Poka foty tego czegośmodeusz pisze:Niestety w moim samochodzie została popełniona pewna głupota. Parę lat temu została zainstalowana instalacja HHO, na oryginalny dolot nie ma miejsca (jest pojemnik na destylowaną wodę) za czym idzie.. aktualnie rzęzi filtr stożkowy. Wrażenia- zdecydowany spadek mocy, bierze gorące powietrze.
Po pewnym czasie, zdecydowałem się jednak na inne rozwiązanie. Jeździłem bez tylnego tłumika (zamiast niego - proste rury) , dźwięk na wyższych obrotach porażający. Chęć zmiany przyszła nadzdecydowanie szybko. Są dwa główne powody:
-prymitywne, głośne buczenie wewnątrz pojazdu, zupełnie bez charakteru. Występuje ono przy zakresie obrotów (1,2k - 2k)
-Odczułem niewielki.. ale jednak, spadek elastyki silnika
Aktualnie robi się wydech customowy na pięciu tłumikach, prosto z kolektorów Efekty pokażę niebawem (jak i zdjęcia tej instalacji wodnej)
-prymitywne, głośne buczenie wewnątrz pojazdu, zupełnie bez charakteru. Występuje ono przy zakresie obrotów (1,2k - 2k)
-Odczułem niewielki.. ale jednak, spadek elastyki silnika
Aktualnie robi się wydech customowy na pięciu tłumikach, prosto z kolektorów Efekty pokażę niebawem (jak i zdjęcia tej instalacji wodnej)
omg panowie kowale
macie gotowca 1 pik i załatwione
nawet d3 jest na yt dla nie za glosna
tu s5 wyszła rewelacja moim zdaniem
macie gotowca 1 pik i załatwione
nawet d3 jest na yt dla nie za glosna
tu s5 wyszła rewelacja moim zdaniem
Ostatnio zmieniony 08 gru 2015, 08:33 przez Preston81, łącznie zmieniany 1 raz.
bądź sobą, wariatów też lubią
Tak jak mówisz, też nie mam kata i tłumik końcowy od WM i moim zdaniem fajnie furczy.FOSS pisze:Kilka lat temu przez jakiś dłuższy czas miałem równocześnie A8D2 4.2V8 oraz S8D2 4.2V8.... w A8 kupionym wcześniej miałem wycięty tłumik końcowy i wstawione rury ale w S8 korzystając już z wcześniejszych doświadczeń miałem wycięte katy i zamiast fabrycznego końcowego wstawiony końcowy sportowy.modeusz pisze:Bardzo spodobał mi się dźwięk tej A8, dość kulturalny..
Z tych przeróbek wyszły dwa auta o dźwiękach wydechu odmiennych od swojej mocy i charakteru - A8 darło japę, było napastliwe, agresywne i strzelało wydechem natomiast S8 było stonowane, kulturalnie basowe i do tego pięknie gulgoczące.
Jeżeli ma być w miarę kulturalnie i nie być jakoś szczególnie szpanersko to wstawianie rur zamiast końcowego tłumika moim zdaniem się nie sprawdzi.
Próbka dźwięku