części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Demontaż tlumika koncowego A8

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
modeusz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 22 sie 2015, 16:14
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: modeusz » 08 wrz 2015, 12:08

Bardzo spodobał mi się dźwięk tej A8, dość kulturalny.. gdzie zamiast końcowego, oryginalnego wydechu, zostały wstawione dwie rury. Jak mniemam, najlepiej utrzymać oryginalną średnicę?


Gość

Post autor: Gość » 08 wrz 2015, 12:37

Za głosno bedzie. Filmiki tego nnie oddadzą to trza na zywo słyszec

kiju85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 02 lip 2015, 13:16
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: kiju85 » 08 wrz 2015, 15:15

a mi sie wydaje tak:
uciac koncowy tak, by mozna bylo go z powrotem zamocowac (np na szerokie cybanty), dodatkowo tez uciac tak, by moc opcjonalnie wstawic koncowy komorowy. Podobno nie mozna przelotowego, bo przeloty nadaja sie tylko do turbin. W sumie taka wiedze, posiadlem tutaj na forum. Osobiscie nie wiem jak ma sie to do wszystkiego innego, silnika, sprezania powietrza itd, ale stosowanie przeciez rurek zamiast koncowego to tez jest jakby nie komorowy a pelen przelot.
Ja mysle nad tym caly czas by kuc koncowy, ale wpierw chyba wytne swoj ;))
Nie mniej wiekszosc ludzi na forum mowi, ze najlepszym rozwiazaniem jest wymiana konowego na sportowy.
Pozdrawiam, Grzegorz

modeusz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 22 sie 2015, 16:14
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: modeusz » 08 wrz 2015, 15:31

Pewnie tak... jednak zostawiając na swoim miejscu katalizatory i tłumik środkowy, może będzie znoście a jednocześnie nie nazbyt "szpanersko" że tak powiem..
W jakim miejscu najlepiej przeciąć dwie rury idące od tł. środkowego do końcowego? Myślicie, że pierwszy lepszy "tłumikarz" zrobi to porządnie, z wycięciem i wstawieniem nowych rur? (końcówka musi być oryginalna)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 08 wrz 2015, 17:46

modeusz pisze:Bardzo spodobał mi się dźwięk tej A8, dość kulturalny..
modeusz pisze:Pewnie tak... jednak zostawiając na swoim miejscu katalizatory i tłumik środkowy, może będzie znoście a jednocześnie nie nazbyt "szpanersko" że tak powiem..
W jednej ze swoich D2 miałem tak zrobione i mogę powiedzieć, że jest zupełnie inaczej niż o postrzegasz....
kulturalnie nie jest w ogóle...
jest zdecydowanie szpanersko....
na wysokich obrotach auto drze ryja...
na niskich w okolicach 1500obr/min mało przyjemnie buczy co dopinguje do bardziej aktywnego przyspieszania i trzymania silnika na niższym biegu a wyższych obrotach.


Kilka lat temu przez jakiś dłuższy czas miałem równocześnie A8D2 4.2V8 oraz S8D2 4.2V8.... w A8 kupionym wcześniej miałem wycięty tłumik końcowy i wstawione rury ale w S8 korzystając już z wcześniejszych doświadczeń miałem wycięte katy i zamiast fabrycznego końcowego wstawiony końcowy sportowy.
Z tych przeróbek wyszły dwa auta o dźwiękach wydechu odmiennych od swojej mocy i charakteru - A8 darło japę, było napastliwe, agresywne i strzelało wydechem natomiast S8 było stonowane, kulturalnie basowe i do tego pięknie gulgoczące.


Jeżeli ma być w miarę kulturalnie i nie być jakoś szczególnie szpanersko to wstawianie rur zamiast końcowego tłumika moim zdaniem się nie sprawdzi.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

modeusz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 22 sie 2015, 16:14
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: modeusz » 01 paź 2015, 11:15

Katalizatory muszą zostać, póki ich żywot wciąż trwa. Jeśli choćby jeden będzie kwalifikował się do wymiany - zostaną bez cienia wątpliwości usunięte..

Czyli istnieją jakieś "dedykowane" modele tłumików końcowych? Pewnie najrozsądniej byłoby poszukać na zagranicznych stronach.
Trochę razi mnie fakt, że końcówki mogą być w "chromie". To nie pasuje do mojej konsystencji samochodu, nic nie zastąpi przybrudzonego, ciemnego oryginału.. :)

Niestety w moim samochodzie została popełniona pewna głupota. Parę lat temu została zainstalowana instalacja HHO, na oryginalny dolot nie ma miejsca (jest pojemnik na destylowaną wodę) za czym idzie.. aktualnie rzęzi filtr stożkowy. Wrażenia- zdecydowany spadek mocy, bierze gorące powietrze.

Gość

Post autor: Gość » 01 paź 2015, 11:31

modeusz pisze:Niestety w moim samochodzie została popełniona pewna głupota. Parę lat temu została zainstalowana instalacja HHO, na oryginalny dolot nie ma miejsca (jest pojemnik na destylowaną wodę) za czym idzie.. aktualnie rzęzi filtr stożkowy. Wrażenia- zdecydowany spadek mocy, bierze gorące powietrze.
To smigasz na wodzie?? Poka foty tego czegoś

modeusz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 22 sie 2015, 16:14
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: modeusz » 01 paź 2015, 17:27

Aktualnie nie mam na komputerze - pod koniec miesiąca wrócę do kraju - zrobię parę zdjęć :) Niestety praktycznie nie ma różnicy - być może to kwestia jedynie ustawień pokręteł, to kwestia raczej prób i błędów. Najlepiej jakby zrobił to ktoś z doświadczeniem..

Chętnie przygarnę wydech..

modeusz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 22 sie 2015, 16:14
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: modeusz » 03 gru 2015, 11:59

Po pewnym czasie, zdecydowałem się jednak na inne rozwiązanie. Jeździłem bez tylnego tłumika (zamiast niego - proste rury) , dźwięk na wyższych obrotach porażający. Chęć zmiany przyszła nadzdecydowanie szybko. Są dwa główne powody:
-prymitywne, głośne buczenie wewnątrz pojazdu, zupełnie bez charakteru. Występuje ono przy zakresie obrotów (1,2k - 2k)
-Odczułem niewielki.. ale jednak, spadek elastyki silnika

Aktualnie robi się wydech customowy na pięciu tłumikach, prosto z kolektorów :) Efekty pokażę niebawem (jak i zdjęcia tej instalacji wodnej)

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 07 gru 2015, 22:36

omg panowie kowale :D
macie gotowca 1 pik i załatwione









nawet d3 jest na yt dla nie za glosna :D



tu s5 wyszła rewelacja moim zdaniem
Ostatnio zmieniony 08 gru 2015, 08:33 przez Preston81, łącznie zmieniany 1 raz.
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
Satyavan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 25 lip 2015, 16:12
Lokalizacja: Konin

Post autor: Satyavan » 08 gru 2015, 20:39

FOSS pisze:
modeusz pisze:Bardzo spodobał mi się dźwięk tej A8, dość kulturalny..
Kilka lat temu przez jakiś dłuższy czas miałem równocześnie A8D2 4.2V8 oraz S8D2 4.2V8.... w A8 kupionym wcześniej miałem wycięty tłumik końcowy i wstawione rury ale w S8 korzystając już z wcześniejszych doświadczeń miałem wycięte katy i zamiast fabrycznego końcowego wstawiony końcowy sportowy.
Z tych przeróbek wyszły dwa auta o dźwiękach wydechu odmiennych od swojej mocy i charakteru - A8 darło japę, było napastliwe, agresywne i strzelało wydechem natomiast S8 było stonowane, kulturalnie basowe i do tego pięknie gulgoczące.


Jeżeli ma być w miarę kulturalnie i nie być jakoś szczególnie szpanersko to wstawianie rur zamiast końcowego tłumika moim zdaniem się nie sprawdzi.
Tak jak mówisz, też nie mam kata i tłumik końcowy od WM i moim zdaniem fajnie furczy.

Próbka dźwięku

ernesto

Post autor: ernesto » 02 lut 2016, 16:26


Gość

Post autor: Gość » 02 lut 2016, 17:29

A co tak rzępoli??? :)

ernesto

Post autor: ernesto » 02 lut 2016, 17:42

Nie wiem, przecież to diesel nie słyszysz ?

Gość

Post autor: Gość » 02 lut 2016, 17:53

No ale czy to nie nastawniki????

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl