http://www.a8team.pl/d2-fl-all-problemy ... &highlight
http://www.a8team.pl/s8-d2-98-wspomagan ... ?highlight
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... flush.html
Tomek_Iran pisze:
Myslicie więc ze to kwestia oleju?
Febi 6162 jest mineralny i norma zgodna z zaleceniami producenta. Co jeszcze moze swiadczyc na korzysc oryginalnego oleju i jak to mogło by przekładać sie na pracę pompy i na ten swist w zbiorniczku?
Wytarczy sprawdzić i porównać karty technologiczne danych płynów. Jest różnica, może nie ma dużej przy niskiej temperaturze ale właściwości lepkości są większe niż FEBI w wyższej temp a dodatkowo Ori gotuje się w wyższej.
A płyn w układzie wspomagania do zimnych nie należy. Teraz jest zimno a latem zrobi to ogromną różnicę.
Wiem co piszę bo przed wymianą pompy stwierdziłem, że zmienię płyn na Ori, u mnie wspomaganie było kaplica po rozgrzaniu, fakt na oryginalnym była delikatna poprawa ale to nie uchroniło mnie przed wymianą pompy.
Założyłem pompę ori używkę, zalałem olejem oryginalnym i jest ok.
Teraz pytanie, czy w Twoim aucie jest wspomaganie ?
Czy procedurę odpowietrzania układu wykonałeś prawidłowo?
Mam nadzieję, że nie pogorszyłeś pompie.
Zawsze po zmianie płynu należy pierw odpowietrzyć układ na sucho, czyli na wyłączonym silniku.
W tym celu zapobiegasz przypadkowemu przytarcia pompy w momencie kiedy pracuje na sucho.
Jest tak skonstruowana, że wystarczy jej chwila i jest zatarta.
Wracając do operacji, należy po zalaniu nowego płynu unieść przednie koła by nie stykały się z podłożem, by nie było żadnego oporu na układ kierowniczy.
Na zgaszonym aucie kręcimy max w prawo -> max w lewo i na odwrót. Kilka razy cały czas obserwując poziom płynu w układzie. Nastepnie odpalamy auto i kręcimy na nowo kierownicą.
Ewentualny brak płynu uzupełniamy.
Nastepnie możemy spokojnie opuścić pojazd.
Lanie niewłaściwego płynu który nie spełnia norm powoduje nie tylko do zaniku wspomagania, pogorszenia jego pracy ale równiez to wycieków z układu.
Już kilka maglownic wymieniałem w A4, Passatach B5 i A6 bo ktoś lał coś, a wystarczyło zerknąć na zbiorniczek i tam jest napisane dokładnie co powinno się lać.
W mojej A4 układ jest w bardzo dobrym stanie za wyjątkiem pompy która się przytarła, ale to była inna awaria ponieważ zsunął się przewód z chłodniczki.
Co do bulgotania płynu to ewidentnie Twoja pompa jest do wymiany. Miałem ten sam objaw przed wymianą swojej.
Co do zamienników to bywa różnie nie tylko z olejami, klocki HART-a też się kupi do D2 i łożyska CX ale to nie znaczy że ich jakość jest taka jaka powinna być.
Apophis pisze:U mnie febi zalany ze 4 lata temu hasał dobrze ale u wielu ludzi nie. I to w tematach było opisywane więc pewnie czytałeś dość stare tematy.
Z tym się zgadzam, temat należy czytać od deski do deski. Bo coś co wydawało się być dobre 5 lat temu to po 5 latach okazuje się być złe.