[D2 FL ALL ] Po wymianie pompa wyje a płyn w zbiorniczku b
-
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 20 wrz 2015, 12:04
- Lokalizacja: Olsztyn
[D2 FL ALL ] Po wymianie pompa wyje a płyn w zbiorniczku b
Cześć chłopaki dzięki ze tu zajrzesliście.
Mam taki raczej nie typowy problem po wymianie płynu ukladu wspomagania(zmianie z jakiegos czerwonego płynu na Febi 6162).
Otóż zużyłem prawie 3 litry owego Febi zeby wypłukać układ z jakiegos czerwonego syntetyka.
Zalałem układ i odpalam...
Pare sekund sobie pohałasowało. Przy ruszaniu kierownica w celu odpowietrzania zaczela hałąsować pompa. Tzn tak trochę jednostajnie niezbyt glosno wyć. Jak przestane ruszać kierownicą wtedy pompa cichnie a zaczyna świszczec w zbiorniczku wyrównawczym i jak wyciagnę filtr ze zbiorniczka to widzę ze płyn dosłownie bulgocze i buzuje ale sie nie pieni(wiecie co mam na mysli) Poprostu wpada do zbiorniczka z duzym cisnieniem.
Co najciekawsze, kiedy wyłacze silnik i włacze go ponowanie choćby po 5 sekundach wtedy i pompa i w zbiorniku jest cicho. Przy nawet delikatnym ruszeniu kierownicą cały cykl zaczyna się od nowa.
Macie jakies pomysły? Poł dnia prób odpowietrzania, spuszczania płynu i dalej to samo. Wyciagałem i ogladalem zbiorniczek i dalej nie mam pomysłu co to moze byc.
Mam taki raczej nie typowy problem po wymianie płynu ukladu wspomagania(zmianie z jakiegos czerwonego płynu na Febi 6162).
Otóż zużyłem prawie 3 litry owego Febi zeby wypłukać układ z jakiegos czerwonego syntetyka.
Zalałem układ i odpalam...
Pare sekund sobie pohałasowało. Przy ruszaniu kierownica w celu odpowietrzania zaczela hałąsować pompa. Tzn tak trochę jednostajnie niezbyt glosno wyć. Jak przestane ruszać kierownicą wtedy pompa cichnie a zaczyna świszczec w zbiorniczku wyrównawczym i jak wyciagnę filtr ze zbiorniczka to widzę ze płyn dosłownie bulgocze i buzuje ale sie nie pieni(wiecie co mam na mysli) Poprostu wpada do zbiorniczka z duzym cisnieniem.
Co najciekawsze, kiedy wyłacze silnik i włacze go ponowanie choćby po 5 sekundach wtedy i pompa i w zbiorniku jest cicho. Przy nawet delikatnym ruszeniu kierownicą cały cykl zaczyna się od nowa.
Macie jakies pomysły? Poł dnia prób odpowietrzania, spuszczania płynu i dalej to samo. Wyciagałem i ogladalem zbiorniczek i dalej nie mam pomysłu co to moze byc.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 20 wrz 2015, 12:04
- Lokalizacja: Olsztyn
-
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 20 wrz 2015, 12:04
- Lokalizacja: Olsztyn
Wiecie, czytałem masę postów na forum i poza nim i nigdzie nie spotkałem sie z informacją ze jakość Febi sie popsuła. Gdyby tak było zalał bym napewno ori. A naprawdę przymierzałem sie do wymiany i przewalilem chyba z 60 tematów i wszedzie jedno i to samo albo ori albo Febi 6162.
Myslicie więc ze to kwestia oleju?
Febi 6162 jest mineralny i norma zgodna z zaleceniami producenta. Co jeszcze moze swiadczyc na korzysc oryginalnego oleju i jak to mogło by przekładać sie na pracę pompy i na ten swist w zbiorniczku?
Myslicie więc ze to kwestia oleju?
Febi 6162 jest mineralny i norma zgodna z zaleceniami producenta. Co jeszcze moze swiadczyc na korzysc oryginalnego oleju i jak to mogło by przekładać sie na pracę pompy i na ten swist w zbiorniczku?
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
http://www.a8team.pl/d2-fl-all-problemy ... &highlight
http://www.a8team.pl/s8-d2-98-wspomagan ... ?highlight
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... flush.html
A płyn w układzie wspomagania do zimnych nie należy. Teraz jest zimno a latem zrobi to ogromną różnicę.
Wiem co piszę bo przed wymianą pompy stwierdziłem, że zmienię płyn na Ori, u mnie wspomaganie było kaplica po rozgrzaniu, fakt na oryginalnym była delikatna poprawa ale to nie uchroniło mnie przed wymianą pompy.
Założyłem pompę ori używkę, zalałem olejem oryginalnym i jest ok.
Teraz pytanie, czy w Twoim aucie jest wspomaganie ?
Czy procedurę odpowietrzania układu wykonałeś prawidłowo?
Mam nadzieję, że nie pogorszyłeś pompie.
Zawsze po zmianie płynu należy pierw odpowietrzyć układ na sucho, czyli na wyłączonym silniku.
W tym celu zapobiegasz przypadkowemu przytarcia pompy w momencie kiedy pracuje na sucho.
Jest tak skonstruowana, że wystarczy jej chwila i jest zatarta.
Wracając do operacji, należy po zalaniu nowego płynu unieść przednie koła by nie stykały się z podłożem, by nie było żadnego oporu na układ kierowniczy.
Na zgaszonym aucie kręcimy max w prawo -> max w lewo i na odwrót. Kilka razy cały czas obserwując poziom płynu w układzie. Nastepnie odpalamy auto i kręcimy na nowo kierownicą.
Ewentualny brak płynu uzupełniamy.
Nastepnie możemy spokojnie opuścić pojazd.
Lanie niewłaściwego płynu który nie spełnia norm powoduje nie tylko do zaniku wspomagania, pogorszenia jego pracy ale równiez to wycieków z układu.
Już kilka maglownic wymieniałem w A4, Passatach B5 i A6 bo ktoś lał coś, a wystarczyło zerknąć na zbiorniczek i tam jest napisane dokładnie co powinno się lać.
W mojej A4 układ jest w bardzo dobrym stanie za wyjątkiem pompy która się przytarła, ale to była inna awaria ponieważ zsunął się przewód z chłodniczki.
Co do bulgotania płynu to ewidentnie Twoja pompa jest do wymiany. Miałem ten sam objaw przed wymianą swojej.
Co do zamienników to bywa różnie nie tylko z olejami, klocki HART-a też się kupi do D2 i łożyska CX ale to nie znaczy że ich jakość jest taka jaka powinna być.
http://www.a8team.pl/s8-d2-98-wspomagan ... ?highlight
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... flush.html
Wytarczy sprawdzić i porównać karty technologiczne danych płynów. Jest różnica, może nie ma dużej przy niskiej temperaturze ale właściwości lepkości są większe niż FEBI w wyższej temp a dodatkowo Ori gotuje się w wyższej.Tomek_Iran pisze: Myslicie więc ze to kwestia oleju?
Febi 6162 jest mineralny i norma zgodna z zaleceniami producenta. Co jeszcze moze swiadczyc na korzysc oryginalnego oleju i jak to mogło by przekładać sie na pracę pompy i na ten swist w zbiorniczku?
A płyn w układzie wspomagania do zimnych nie należy. Teraz jest zimno a latem zrobi to ogromną różnicę.
Wiem co piszę bo przed wymianą pompy stwierdziłem, że zmienię płyn na Ori, u mnie wspomaganie było kaplica po rozgrzaniu, fakt na oryginalnym była delikatna poprawa ale to nie uchroniło mnie przed wymianą pompy.
Założyłem pompę ori używkę, zalałem olejem oryginalnym i jest ok.
Teraz pytanie, czy w Twoim aucie jest wspomaganie ?
Czy procedurę odpowietrzania układu wykonałeś prawidłowo?
Mam nadzieję, że nie pogorszyłeś pompie.
Zawsze po zmianie płynu należy pierw odpowietrzyć układ na sucho, czyli na wyłączonym silniku.
W tym celu zapobiegasz przypadkowemu przytarcia pompy w momencie kiedy pracuje na sucho.
Jest tak skonstruowana, że wystarczy jej chwila i jest zatarta.
Wracając do operacji, należy po zalaniu nowego płynu unieść przednie koła by nie stykały się z podłożem, by nie było żadnego oporu na układ kierowniczy.
Na zgaszonym aucie kręcimy max w prawo -> max w lewo i na odwrót. Kilka razy cały czas obserwując poziom płynu w układzie. Nastepnie odpalamy auto i kręcimy na nowo kierownicą.
Ewentualny brak płynu uzupełniamy.
Nastepnie możemy spokojnie opuścić pojazd.
Lanie niewłaściwego płynu który nie spełnia norm powoduje nie tylko do zaniku wspomagania, pogorszenia jego pracy ale równiez to wycieków z układu.
Już kilka maglownic wymieniałem w A4, Passatach B5 i A6 bo ktoś lał coś, a wystarczyło zerknąć na zbiorniczek i tam jest napisane dokładnie co powinno się lać.
W mojej A4 układ jest w bardzo dobrym stanie za wyjątkiem pompy która się przytarła, ale to była inna awaria ponieważ zsunął się przewód z chłodniczki.
Co do bulgotania płynu to ewidentnie Twoja pompa jest do wymiany. Miałem ten sam objaw przed wymianą swojej.
Co do zamienników to bywa różnie nie tylko z olejami, klocki HART-a też się kupi do D2 i łożyska CX ale to nie znaczy że ich jakość jest taka jaka powinna być.
Z tym się zgadzam, temat należy czytać od deski do deski. Bo coś co wydawało się być dobre 5 lat temu to po 5 latach okazuje się być złe.Apophis pisze:U mnie febi zalany ze 4 lata temu hasał dobrze ale u wielu ludzi nie. I to w tematach było opisywane więc pewnie czytałeś dość stare tematy.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 20 wrz 2015, 12:04
- Lokalizacja: Olsztyn
Tak cała procedure płukania i odpowietrzania robilem wg. instrukcji z forum na podniesnionych kołach.
Tak, mam wspomaganie ale w probujac skręcac czasem w prawo czuje znacznie wiekszy opor niz w lewo a pozniej pompa puszcza i znów jest lekko. Tak jak by pompa przerywała. Kiedyś miałem duzo zabawy z pompą wspomagania w Audi 100 c4 wiec wiem już ile to czasem jest kombinacji zeby działało prawidłowo.
ernesto, wczesniej czyli przed płukaniem układu nie było bulgotania w zbiorniczku.
Tak, mam wspomaganie ale w probujac skręcac czasem w prawo czuje znacznie wiekszy opor niz w lewo a pozniej pompa puszcza i znów jest lekko. Tak jak by pompa przerywała. Kiedyś miałem duzo zabawy z pompą wspomagania w Audi 100 c4 wiec wiem już ile to czasem jest kombinacji zeby działało prawidłowo.
ernesto, wczesniej czyli przed płukaniem układu nie było bulgotania w zbiorniczku.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 20 wrz 2015, 12:04
- Lokalizacja: Olsztyn
-
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 20 wrz 2015, 12:04
- Lokalizacja: Olsztyn
Możesz mieć rację bo analizując jeszcze raz całą instrukcję krok po kroku jedyne czego zapomnialem to własnie zaślepić króciec powrotu w zbiorniczku.danishow pisze:Tomek_Iran, ja zawsze ściągał powrotny wężyk ze zbiorniczka i zatykam pozostałą "rurkę". Odpiętym wężykiem ciągniesz podciśnienie uważając by w zbiorniczku nie zabrakło płynu. Jak przestanie ssać pęcherzyki powietrza to masz układ gotowy do pracy ...innymi sposobami możesz bawić się bardzo długo
Myslisz ze powinienem teraz jeszcze raz spuscic płyn i od nowa zalewać wykonując wszystkie kroki prawidłowo? Czy jednak juz po pompie? Przed wymianą nic do niej nie miałem jedynie potrafiła hałasować z rana przy mrozie ale jak się rozgrzała to było w porzadku. No i oczywiscie przy skrajnym polozeniu kół.
Dzięki za podpowiedź