![]() |
![]() |
[D2 preFL ALL ] Montaż kierownicy TIPTRONIC F1
Ja cały czas jeżdżę w trybie manualnej zmiany biegów (przy wykorzystaniu lewarka - w kierownicy nie mam tej funkcji). W tryb automatyczny przełaczam się tylko jadąc w korku lub gdy jestem w nieznanym dużym mieście i całą uwagę skupiam na drodze i znakach. Taki sposób jazdy bardziej mi odpowiada, mam większą kontrolę nad autem, a przy okazji tak jak to napisał FOSS oszczędza się hamulce i paliwo.
Jeżeli ktoś się zastanawia nad montażem kierownicy z tiptronikiem, a nie wie, czy będzie jej używał polecam pojeździć trochę w trybie manualnym (przełączając biegi lewarkiem) i przekonać się czy taka jazda będzie mu odpowiadać.
Jeśli chodzi o kierownicę z łopatkami, to ja właśnie taką będę montował. Z poduszką nie powinno być problemu o ile wykorzysta się kabelek z kierownicy z A8 (oczywiście z odpowiedniego rocznika). Po prostu przewodów związanych z airbagiem nie ruszamy - nie pamiętam, czy we wszyskich przypadkach - opierałem się na analizie schematów elektrycznych z ELSY, ale robiłem to już jakiś czas temu. Ciężko to wszystko opisać słowami. Znajdę zdjęcia i zrobię nowe, to będzie wszystko jasne.
Jeśli chodzi o stan prac, to kabelkologia w kierownicy jest już zrobiona. Kabel do wpięcia kierownicy w instalację tiptronika również. Zatrzymałem się na malowaniu airbagu. Moja kierownica z łopatkami jest w kolorze antracyt, a airbag czarny i takie połączenie nie bardzo mi pasowało. Ponieważ miałem nowy nieużywany airbag, którego nie mogłem zwrócić, więc postanowiłem go pomalować. Niestety mój zestaw areograf + kompresor niezbyt chciał współpracować, a to co uzyskałem jeszcze różniło się trochę odcieniem od koloru kierownicy. Więc będzie poprawiane, jak tylko znaję chwilę czasu :d
Jeżeli ktoś się zastanawia nad montażem kierownicy z tiptronikiem, a nie wie, czy będzie jej używał polecam pojeździć trochę w trybie manualnym (przełączając biegi lewarkiem) i przekonać się czy taka jazda będzie mu odpowiadać.
Jeśli chodzi o kierownicę z łopatkami, to ja właśnie taką będę montował. Z poduszką nie powinno być problemu o ile wykorzysta się kabelek z kierownicy z A8 (oczywiście z odpowiedniego rocznika). Po prostu przewodów związanych z airbagiem nie ruszamy - nie pamiętam, czy we wszyskich przypadkach - opierałem się na analizie schematów elektrycznych z ELSY, ale robiłem to już jakiś czas temu. Ciężko to wszystko opisać słowami. Znajdę zdjęcia i zrobię nowe, to będzie wszystko jasne.
Jeśli chodzi o stan prac, to kabelkologia w kierownicy jest już zrobiona. Kabel do wpięcia kierownicy w instalację tiptronika również. Zatrzymałem się na malowaniu airbagu. Moja kierownica z łopatkami jest w kolorze antracyt, a airbag czarny i takie połączenie nie bardzo mi pasowało. Ponieważ miałem nowy nieużywany airbag, którego nie mogłem zwrócić, więc postanowiłem go pomalować. Niestety mój zestaw areograf + kompresor niezbyt chciał współpracować, a to co uzyskałem jeszcze różniło się trochę odcieniem od koloru kierownicy. Więc będzie poprawiane, jak tylko znaję chwilę czasu :d
- pioter
- Moderator
- Posty: 2294
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Gość też dał radę http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/58411.phtml
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3525
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
ale to zupełnie coś innego, przy okazji do swojego kontrolera dołożył sobie tipapioter pisze:Gość też dał radę http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/58411.phtml
chociaz na filmie nie widzę aby z niego korzystał
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Taśma zostaje ta sama, którą mam w tej chwili. Mam sterowanie radiem w kierownicy (z którego zresztą nie korzystam - jakoś ręka sam wędruje do gałki w radiu). Po prostu po stronie kolumny kierowniczej powypinam część kabelków, a na to miejsce pójdzie sterowanie tipem.
Pytanie, czy nie pojawią się błędy związane z brakiem komunikacji z modułem w kierownicy. Jeżeli tak, to nie ma problemu - mam na to kilka pomysłów :-) .
Pytanie, czy nie pojawią się błędy związane z brakiem komunikacji z modułem w kierownicy. Jeżeli tak, to nie ma problemu - mam na to kilka pomysłów :-) .
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
W sobotę będe miał graty, dam fotorelacje z montażu kiery F1 do pre lifta
Prace w toku, ogólnie już wszystko rozpracowałem. Jak nie ma ESP to jest to banalnie proste. Niedługo dokładniejszy opis.
Jakoś ostatnio mało czasu mam, a kiera juz kilka dni jeżdzi i wszystko działa. Mam jakieś fotki napstrykane i opisik w głowie. postaram się w wolnej chwili to wszytsko jakoś opisac.
Prace w toku, ogólnie już wszystko rozpracowałem. Jak nie ma ESP to jest to banalnie proste. Niedługo dokładniejszy opis.
Jakoś ostatnio mało czasu mam, a kiera juz kilka dni jeżdzi i wszystko działa. Mam jakieś fotki napstrykane i opisik w głowie. postaram się w wolnej chwili to wszytsko jakoś opisac.
trochę odkopię temat 
w mojej audi mam taką kierownicę:
![Obrazek]()
teraz kupiłem sobie taką:
i pytanie brzmi, czy jeśli w starej miałem sterowanie radiem to muszę dokupić nową taśmę do tej nowej kierownicy, żeby uruchomić tipa ?
trochę poczytałem i dowiedziałem się, że mogę wpiąć się w kostkę przy lewarku i teoretycznie powinno to zadziałać.
czy zmieniając tylko kierownice mogę sobie narobić jakiś problemów z np rozkodowaniem czegoś ?
wiem, że stracę sterowanie radiem i strasznie mnie to boli, ale jednak wygląd tej nowej jest dla mnie ważniejszy

w mojej audi mam taką kierownicę:
teraz kupiłem sobie taką:
i pytanie brzmi, czy jeśli w starej miałem sterowanie radiem to muszę dokupić nową taśmę do tej nowej kierownicy, żeby uruchomić tipa ?
trochę poczytałem i dowiedziałem się, że mogę wpiąć się w kostkę przy lewarku i teoretycznie powinno to zadziałać.
czy zmieniając tylko kierownice mogę sobie narobić jakiś problemów z np rozkodowaniem czegoś ?

wiem, że stracę sterowanie radiem i strasznie mnie to boli, ale jednak wygląd tej nowej jest dla mnie ważniejszy

Z tego co pamiętam to tak, będziesz musiał zmienić taśmę.koziolek pisze:... i pytanie brzmi, czy jeśli w starej miałem sterowanie radiem to muszę dokupić nową taśmę do tej nowej kierownicy, żeby uruchomić tipa ?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
cholera... miałem nadzieje, że da się wykorzystać te wolne piny ze sterowania radiaFOSS pisze:Z tego co pamiętam to tak, będziesz musiał zmienić taśmę.koziolek pisze:... i pytanie brzmi, czy jeśli w starej miałem sterowanie radiem to muszę dokupić nową taśmę do tej nowej kierownicy, żeby uruchomić tipa ?
