części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 preFL ALL ] Montaż kierownicy TIPTRONIC F1

Awatar użytkownika
repsol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 136
Rejestracja: 27 wrz 2009, 22:14
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: repsol » 09 lis 2011, 17:43

FOSS masz racje ja dostojnie i spokojnie jak na limuzyne przystało:)



sznink
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 14 maja 2009, 23:48
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: sznink » 10 lis 2011, 00:12

Ja cały czas jeżdżę w trybie manualnej zmiany biegów (przy wykorzystaniu lewarka - w kierownicy nie mam tej funkcji). W tryb automatyczny przełaczam się tylko jadąc w korku lub gdy jestem w nieznanym dużym mieście i całą uwagę skupiam na drodze i znakach. Taki sposób jazdy bardziej mi odpowiada, mam większą kontrolę nad autem, a przy okazji tak jak to napisał FOSS oszczędza się hamulce i paliwo.

Jeżeli ktoś się zastanawia nad montażem kierownicy z tiptronikiem, a nie wie, czy będzie jej używał polecam pojeździć trochę w trybie manualnym (przełączając biegi lewarkiem) i przekonać się czy taka jazda będzie mu odpowiadać.

Jeśli chodzi o kierownicę z łopatkami, to ja właśnie taką będę montował. Z poduszką nie powinno być problemu o ile wykorzysta się kabelek z kierownicy z A8 (oczywiście z odpowiedniego rocznika). Po prostu przewodów związanych z airbagiem nie ruszamy - nie pamiętam, czy we wszyskich przypadkach - opierałem się na analizie schematów elektrycznych z ELSY, ale robiłem to już jakiś czas temu. Ciężko to wszystko opisać słowami. Znajdę zdjęcia i zrobię nowe, to będzie wszystko jasne.

Jeśli chodzi o stan prac, to kabelkologia w kierownicy jest już zrobiona. Kabel do wpięcia kierownicy w instalację tiptronika również. Zatrzymałem się na malowaniu airbagu. Moja kierownica z łopatkami jest w kolorze antracyt, a airbag czarny i takie połączenie nie bardzo mi pasowało. Ponieważ miałem nowy nieużywany airbag, którego nie mogłem zwrócić, więc postanowiłem go pomalować. Niestety mój zestaw areograf + kompresor niezbyt chciał współpracować, a to co uzyskałem jeszcze różniło się trochę odcieniem od koloru kierownicy. Więc będzie poprawiane, jak tylko znaję chwilę czasu :d

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 10 lis 2011, 07:53

sznink, a powiedz z jakiego auta/rocznika kierownicę montujesz do A8

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 10 lis 2011, 08:37

ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 10 lis 2011, 08:56

pioter pisze:Gość też dał radę http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/58411.phtml
ale to zupełnie coś innego, przy okazji do swojego kontrolera dołożył sobie tipa
chociaz na filmie nie widzę aby z niego korzystał
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

sznink
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 14 maja 2009, 23:48
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: sznink » 10 lis 2011, 09:51

Moja kierownica jest, co ciekawe, z Audi A3 rocznik chyba 2003.

Obrazek

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 10 lis 2011, 09:57

jak dasz radę z taśmą to jesteś w domu
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

sznink
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 14 maja 2009, 23:48
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: sznink » 10 lis 2011, 12:05

Taśma zostaje ta sama, którą mam w tej chwili. Mam sterowanie radiem w kierownicy (z którego zresztą nie korzystam - jakoś ręka sam wędruje do gałki w radiu). Po prostu po stronie kolumny kierowniczej powypinam część kabelków, a na to miejsce pójdzie sterowanie tipem.

Pytanie, czy nie pojawią się błędy związane z brakiem komunikacji z modułem w kierownicy. Jeżeli tak, to nie ma problemu - mam na to kilka pomysłów :-) .

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 10 lis 2011, 23:02

Jak masz sterownie radiem to pewnie masz wolne piny na sterowanie tipem. Komunikacja z kierownica idzie jednym przewodem, wiec powinno byc wolnych. Do sterownia tipem potrzebujesz 3.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Rapik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 356
Rejestracja: 02 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: G-dz

Post autor: Rapik » 19 lut 2012, 09:30

Panowie, sporo osób obiecało tutoriala z prac nad przerobieniem taśmy pod kierownicę FL a tu cisza :-P
Chcę założyć do preFL taką kierownicę :

Obrazek

Czy dużo jest zabawy z taśmą? Redukcja już zamówiona.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 19 lut 2012, 12:45

duzo. Zeby ladnie wygladalo bedziesz musial zmienic obudowe kolumny na FL, tasme, a co za tym idzie przełacznik zespolony w kierownicy. Wtedy bedzie dzialalo i wygladalo.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 23 lut 2012, 22:23

W sobotę będe miał graty, dam fotorelacje z montażu kiery F1 do pre lifta

Prace w toku, ogólnie już wszystko rozpracowałem. Jak nie ma ESP to jest to banalnie proste. Niedługo dokładniejszy opis.

Jakoś ostatnio mało czasu mam, a kiera juz kilka dni jeżdzi i wszystko działa. Mam jakieś fotki napstrykane i opisik w głowie. postaram się w wolnej chwili to wszytsko jakoś opisac.

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 26 gru 2015, 23:06

trochę odkopię temat ;)

w mojej audi mam taką kierownicę:
Obrazek

teraz kupiłem sobie taką:
Obrazek

i pytanie brzmi, czy jeśli w starej miałem sterowanie radiem to muszę dokupić nową taśmę do tej nowej kierownicy, żeby uruchomić tipa ?
trochę poczytałem i dowiedziałem się, że mogę wpiąć się w kostkę przy lewarku i teoretycznie powinno to zadziałać.
czy zmieniając tylko kierownice mogę sobie narobić jakiś problemów z np rozkodowaniem czegoś ? ;)

wiem, że stracę sterowanie radiem i strasznie mnie to boli, ale jednak wygląd tej nowej jest dla mnie ważniejszy :P

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 27 gru 2015, 11:45

koziolek pisze:... i pytanie brzmi, czy jeśli w starej miałem sterowanie radiem to muszę dokupić nową taśmę do tej nowej kierownicy, żeby uruchomić tipa ?
Z tego co pamiętam to tak, będziesz musiał zmienić taśmę.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 27 gru 2015, 11:57

FOSS pisze:
koziolek pisze:... i pytanie brzmi, czy jeśli w starej miałem sterowanie radiem to muszę dokupić nową taśmę do tej nowej kierownicy, żeby uruchomić tipa ?
Z tego co pamiętam to tak, będziesz musiał zmienić taśmę.
cholera... miałem nadzieje, że da się wykorzystać te wolne piny ze sterowania radia :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl