[D2 preFL ALL ] Montaż kierownicy TIPTRONIC F1
Ja cały czas jeżdżę w trybie manualnej zmiany biegów (przy wykorzystaniu lewarka - w kierownicy nie mam tej funkcji). W tryb automatyczny przełaczam się tylko jadąc w korku lub gdy jestem w nieznanym dużym mieście i całą uwagę skupiam na drodze i znakach. Taki sposób jazdy bardziej mi odpowiada, mam większą kontrolę nad autem, a przy okazji tak jak to napisał FOSS oszczędza się hamulce i paliwo.
Jeżeli ktoś się zastanawia nad montażem kierownicy z tiptronikiem, a nie wie, czy będzie jej używał polecam pojeździć trochę w trybie manualnym (przełączając biegi lewarkiem) i przekonać się czy taka jazda będzie mu odpowiadać.
Jeśli chodzi o kierownicę z łopatkami, to ja właśnie taką będę montował. Z poduszką nie powinno być problemu o ile wykorzysta się kabelek z kierownicy z A8 (oczywiście z odpowiedniego rocznika). Po prostu przewodów związanych z airbagiem nie ruszamy - nie pamiętam, czy we wszyskich przypadkach - opierałem się na analizie schematów elektrycznych z ELSY, ale robiłem to już jakiś czas temu. Ciężko to wszystko opisać słowami. Znajdę zdjęcia i zrobię nowe, to będzie wszystko jasne.
Jeśli chodzi o stan prac, to kabelkologia w kierownicy jest już zrobiona. Kabel do wpięcia kierownicy w instalację tiptronika również. Zatrzymałem się na malowaniu airbagu. Moja kierownica z łopatkami jest w kolorze antracyt, a airbag czarny i takie połączenie nie bardzo mi pasowało. Ponieważ miałem nowy nieużywany airbag, którego nie mogłem zwrócić, więc postanowiłem go pomalować. Niestety mój zestaw areograf + kompresor niezbyt chciał współpracować, a to co uzyskałem jeszcze różniło się trochę odcieniem od koloru kierownicy. Więc będzie poprawiane, jak tylko znaję chwilę czasu :d
Jeżeli ktoś się zastanawia nad montażem kierownicy z tiptronikiem, a nie wie, czy będzie jej używał polecam pojeździć trochę w trybie manualnym (przełączając biegi lewarkiem) i przekonać się czy taka jazda będzie mu odpowiadać.
Jeśli chodzi o kierownicę z łopatkami, to ja właśnie taką będę montował. Z poduszką nie powinno być problemu o ile wykorzysta się kabelek z kierownicy z A8 (oczywiście z odpowiedniego rocznika). Po prostu przewodów związanych z airbagiem nie ruszamy - nie pamiętam, czy we wszyskich przypadkach - opierałem się na analizie schematów elektrycznych z ELSY, ale robiłem to już jakiś czas temu. Ciężko to wszystko opisać słowami. Znajdę zdjęcia i zrobię nowe, to będzie wszystko jasne.
Jeśli chodzi o stan prac, to kabelkologia w kierownicy jest już zrobiona. Kabel do wpięcia kierownicy w instalację tiptronika również. Zatrzymałem się na malowaniu airbagu. Moja kierownica z łopatkami jest w kolorze antracyt, a airbag czarny i takie połączenie nie bardzo mi pasowało. Ponieważ miałem nowy nieużywany airbag, którego nie mogłem zwrócić, więc postanowiłem go pomalować. Niestety mój zestaw areograf + kompresor niezbyt chciał współpracować, a to co uzyskałem jeszcze różniło się trochę odcieniem od koloru kierownicy. Więc będzie poprawiane, jak tylko znaję chwilę czasu :d
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Gość też dał radę http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/58411.phtml
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
ale to zupełnie coś innego, przy okazji do swojego kontrolera dołożył sobie tipapioter pisze:Gość też dał radę http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/58411.phtml
chociaz na filmie nie widzę aby z niego korzystał
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Taśma zostaje ta sama, którą mam w tej chwili. Mam sterowanie radiem w kierownicy (z którego zresztą nie korzystam - jakoś ręka sam wędruje do gałki w radiu). Po prostu po stronie kolumny kierowniczej powypinam część kabelków, a na to miejsce pójdzie sterowanie tipem.
Pytanie, czy nie pojawią się błędy związane z brakiem komunikacji z modułem w kierownicy. Jeżeli tak, to nie ma problemu - mam na to kilka pomysłów :-) .
Pytanie, czy nie pojawią się błędy związane z brakiem komunikacji z modułem w kierownicy. Jeżeli tak, to nie ma problemu - mam na to kilka pomysłów :-) .
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
W sobotę będe miał graty, dam fotorelacje z montażu kiery F1 do pre lifta
Prace w toku, ogólnie już wszystko rozpracowałem. Jak nie ma ESP to jest to banalnie proste. Niedługo dokładniejszy opis.
Jakoś ostatnio mało czasu mam, a kiera juz kilka dni jeżdzi i wszystko działa. Mam jakieś fotki napstrykane i opisik w głowie. postaram się w wolnej chwili to wszytsko jakoś opisac.
Prace w toku, ogólnie już wszystko rozpracowałem. Jak nie ma ESP to jest to banalnie proste. Niedługo dokładniejszy opis.
Jakoś ostatnio mało czasu mam, a kiera juz kilka dni jeżdzi i wszystko działa. Mam jakieś fotki napstrykane i opisik w głowie. postaram się w wolnej chwili to wszytsko jakoś opisac.
trochę odkopię temat
w mojej audi mam taką kierownicę:
teraz kupiłem sobie taką:
i pytanie brzmi, czy jeśli w starej miałem sterowanie radiem to muszę dokupić nową taśmę do tej nowej kierownicy, żeby uruchomić tipa ?
trochę poczytałem i dowiedziałem się, że mogę wpiąć się w kostkę przy lewarku i teoretycznie powinno to zadziałać.
czy zmieniając tylko kierownice mogę sobie narobić jakiś problemów z np rozkodowaniem czegoś ?
wiem, że stracę sterowanie radiem i strasznie mnie to boli, ale jednak wygląd tej nowej jest dla mnie ważniejszy
w mojej audi mam taką kierownicę:
teraz kupiłem sobie taką:
i pytanie brzmi, czy jeśli w starej miałem sterowanie radiem to muszę dokupić nową taśmę do tej nowej kierownicy, żeby uruchomić tipa ?
trochę poczytałem i dowiedziałem się, że mogę wpiąć się w kostkę przy lewarku i teoretycznie powinno to zadziałać.
czy zmieniając tylko kierownice mogę sobie narobić jakiś problemów z np rozkodowaniem czegoś ?
wiem, że stracę sterowanie radiem i strasznie mnie to boli, ale jednak wygląd tej nowej jest dla mnie ważniejszy
Z tego co pamiętam to tak, będziesz musiał zmienić taśmę.koziolek pisze:... i pytanie brzmi, czy jeśli w starej miałem sterowanie radiem to muszę dokupić nową taśmę do tej nowej kierownicy, żeby uruchomić tipa ?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
cholera... miałem nadzieje, że da się wykorzystać te wolne piny ze sterowania radiaFOSS pisze:Z tego co pamiętam to tak, będziesz musiał zmienić taśmę.koziolek pisze:... i pytanie brzmi, czy jeśli w starej miałem sterowanie radiem to muszę dokupić nową taśmę do tej nowej kierownicy, żeby uruchomić tipa ?