Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 02 4.2MPI ] Płukanie Silnika 4.2 BFM

Awatar użytkownika
Adrianplock
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 180
Rejestracja: 30 gru 2015, 23:15
Lokalizacja: Płock

Post autor: Adrianplock » 03 sty 2016, 22:57

to jaki był efekt płukanki ??
TYLKO V8

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 03 sty 2016, 23:05

ja bym silnika nie plukal zrobi to dobry olej np motul x clean w dluzszym czasie bez ryzyka on ma tez w sobie zwiazki czyszczace

@martin ja mowie o silnikach 4,2 na inne marki nie patrzylem bo mnie ne interesuja :) na forum a6 w s6 srednio pisza ze im zre 3,5-4l no wlg mnie to troche za duzo ... no i oni zmieniaja co 10-12 chyba
jak przerazony pojechalem do mechanika ze mi zezarlo olej to sie ze mnie koles smial i ze musze sie przyzwyczaic bo te auta tak maja , ciesze sie ze nie chleje mi juz 3-4l tylko max 2 choc mam nadzieje ze po tej wymianie teraz z tym wynikiem jeszcze zejde w dol , w sumie to troche w to powątpiewam bo depnąć lubię
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
Adrianplock
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 180
Rejestracja: 30 gru 2015, 23:15
Lokalizacja: Płock

Post autor: Adrianplock » 03 sty 2016, 23:07

daj nazwę tego oleju co wlewasz z tym x Cleanem :) zaleje ten sam w takim razie <chura>
TYLKO V8

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 03 sty 2016, 23:32

Olej nie wyczyścić ci tak jak plukanka. Plukanka możesz śmiało robić co 3 wymianę oleju. Nic się nie stanie. Jak silnik ok to nie ma obaw. Może być tylko lepiej.

Co do samego xclean to wydaje mi się że olej nie do końca dobry. Jest to olej mi saps czyli o mniejszej zawartości popiołów (syfu) który nie odkłada się w silniku a w katalizatorach. A to raczej bardziej pod diesle olej. U nas nie ma znaczenie zawartość siarki i popiołów więc lepszym rozwiązaniem będzie x-cess który dodatkowo ma wyższe HTHS(lepkość wysokotemp.)
ale o olejach jest osobny temat więc nie ma co zaśmiecać :)
Ostatnio zmieniony 03 sty 2016, 23:41 przez mkbewe, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Post autor: Gość » 03 sty 2016, 23:35

Widze że nie ogarniasz więc zerknij sobie w tytuł tematu i tak powinien wyglądać każdy kolejny jaki napiszesz.

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 03 sty 2016, 23:53

Adrian leje motula x-clean ale jak mowi mkbewe motul x cless moze powinienes lac mi go tez nie jednokrotnie polecali , jesli chodzi o nagar to mialem spory na pokrywach zaworowych czyli tym samym gdze indziej tez , walki byly czyste w niektorych zakamarkach byl nagar ale po 2 wymianach bylo sporawo czysciej... wiec daje rade ten olej

zrobisz jak uwazasz moze powinienes sobie ta plukanke zrobic ? pomysl :)
bądź sobą, wariatów też lubią

Pawulon_90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 120
Rejestracja: 14 lut 2011, 15:17
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Pawulon_90 » 04 sty 2016, 01:35

Ja mam silnik AVP ale 4.2to 4.2 :D lałem płukanke liQue & moly a wczesniej jedzilem lata na x cess i nic sie niestalo nawet syfu praktycznie niewypłukało bo go niebylo :D

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 04 sty 2016, 06:45

Tez plukalem silnik specyfikiem LM, do tej pory jezdzi. Testowalem oleje 0w40 i 5w40, leje ten drugi bo tanszy i tak co wymiana nawet nie dolewam. Max co zejdzie to z maxa na polowe albo 3/4 wiec silnika to nie wypluka jak gadaja znawcy od luzno spasowanych silnikow. Z reszta po tych pasowaniach z serwisowki to nie wiem jak to mozna nazwac luzno.. :p

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 04 sty 2016, 08:25

Ja plukalem BFM-a i wyglada tak
Obrazek
A leje Motula xcess-a
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 04 sty 2016, 10:14

zawsze przed wymianą oleju dodaję dwie butelki płukanki "MOTUL ENGINE CLEAN" i nigdy nic złego się nie stało więc nie panikujcie tylko zalewajcie

https://www.motul.com/us/en-US/products ... clean-moto

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 04 sty 2016, 11:16

a ile przed wymiana dodajesz te butelki tydzien dzien miesiac ? czy krotko przed spuszczeniem oleju wlewasz i na jalowym sobie to chodzi ?
@ leon a jaki byl wczesniejszy stan ?
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 04 sty 2016, 12:05

zgodnie z instrukcją - silnik rozgrzany wlewam dwie buteleczki, silnik pracuje na wolnych obrotach 10min... silnik gaszę, spuszczam olej stary i zalewam olejem nowym Motul Specific 504 00 507 00 5W30

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 04 sty 2016, 12:52

ja am taki bez płukania nawet bielszy :]
http://www.fotosik.pl/zdjecie/86aa606df92a38a1
:]

peter22
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 02 kwie 2015, 08:43
Lokalizacja: Łódż

Post autor: peter22 » 04 sty 2016, 13:03

Ja czyściłem i auto nadal chodzi i ma się dobrze poszły dwie butelki . Generalnie jeśli ktoś w naszych v8 nie zmienia uszczelek i oringów to olej będzie się sączył np. z pod pokryw czy też zaślepek wałków. Ja jestem Po wymianie wszystkich możliwych uszczelek , przy okazji wymieniłem zaworki olejowe i kruciec plastykowy oraz wszystkie możliwe uszczelki i oringi po drodze . Teraz silnik jest słuchy i nie znika olej . Wiec w Pierwszej kolejności uszczelnienie na nowych gratach a dopiero wtedy możesz się zastanawiać czy auto bierze olej czy nie . Stare uszczelki były zajebiście twarde i sztywne wiec nie ma co się dziwić że olej spierdzielał jak chciał

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 04 sty 2016, 13:22

u mnie ponad 300kkm i nigdy nie było płukanki a wygląda tak (tylko zdjęcie troche ciemne)

Obrazek

a że przy kupnie nie wiedziałem co było lane bo poprzedni właściciel też nie zbyt sie tym interesował więc zalałem go najpierw CASTROLEM 10W40 a później i tylko teraz LIQUI MOLY 10W40 SUPERLEICHTLAUF

I nawet mi prestał brać olej. Na wymiany co 10kkm dolewam ok. 1L. ;)
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl