![]() |
![]() |
[D3 02 4.2MPI ] Płukanie Silnika 4.2 BFM
- Adrianplock
- Forum Audi A8
- Posty: 180
- Rejestracja: 30 gru 2015, 23:15
- Lokalizacja: Płock
ja bym silnika nie plukal zrobi to dobry olej np motul x clean w dluzszym czasie bez ryzyka on ma tez w sobie zwiazki czyszczace
@martin ja mowie o silnikach 4,2 na inne marki nie patrzylem bo mnie ne interesuja
na forum a6 w s6 srednio pisza ze im zre 3,5-4l no wlg mnie to troche za duzo ... no i oni zmieniaja co 10-12 chyba
jak przerazony pojechalem do mechanika ze mi zezarlo olej to sie ze mnie koles smial i ze musze sie przyzwyczaic bo te auta tak maja , ciesze sie ze nie chleje mi juz 3-4l tylko max 2 choc mam nadzieje ze po tej wymianie teraz z tym wynikiem jeszcze zejde w dol , w sumie to troche w to powątpiewam bo depnąć lubię
@martin ja mowie o silnikach 4,2 na inne marki nie patrzylem bo mnie ne interesuja

jak przerazony pojechalem do mechanika ze mi zezarlo olej to sie ze mnie koles smial i ze musze sie przyzwyczaic bo te auta tak maja , ciesze sie ze nie chleje mi juz 3-4l tylko max 2 choc mam nadzieje ze po tej wymianie teraz z tym wynikiem jeszcze zejde w dol , w sumie to troche w to powątpiewam bo depnąć lubię
bądź sobą, wariatów też lubią
- Adrianplock
- Forum Audi A8
- Posty: 180
- Rejestracja: 30 gru 2015, 23:15
- Lokalizacja: Płock
Olej nie wyczyścić ci tak jak plukanka. Plukanka możesz śmiało robić co 3 wymianę oleju. Nic się nie stanie. Jak silnik ok to nie ma obaw. Może być tylko lepiej.
Co do samego xclean to wydaje mi się że olej nie do końca dobry. Jest to olej mi saps czyli o mniejszej zawartości popiołów (syfu) który nie odkłada się w silniku a w katalizatorach. A to raczej bardziej pod diesle olej. U nas nie ma znaczenie zawartość siarki i popiołów więc lepszym rozwiązaniem będzie x-cess który dodatkowo ma wyższe HTHS(lepkość wysokotemp.)
ale o olejach jest osobny temat więc nie ma co zaśmiecać
Co do samego xclean to wydaje mi się że olej nie do końca dobry. Jest to olej mi saps czyli o mniejszej zawartości popiołów (syfu) który nie odkłada się w silniku a w katalizatorach. A to raczej bardziej pod diesle olej. U nas nie ma znaczenie zawartość siarki i popiołów więc lepszym rozwiązaniem będzie x-cess który dodatkowo ma wyższe HTHS(lepkość wysokotemp.)
ale o olejach jest osobny temat więc nie ma co zaśmiecać

Ostatnio zmieniony 03 sty 2016, 23:41 przez mkbewe, łącznie zmieniany 1 raz.
Adrian leje motula x-clean ale jak mowi mkbewe motul x cless moze powinienes lac mi go tez nie jednokrotnie polecali , jesli chodzi o nagar to mialem spory na pokrywach zaworowych czyli tym samym gdze indziej tez , walki byly czyste w niektorych zakamarkach byl nagar ale po 2 wymianach bylo sporawo czysciej... wiec daje rade ten olej
zrobisz jak uwazasz moze powinienes sobie ta plukanke zrobic ? pomysl
zrobisz jak uwazasz moze powinienes sobie ta plukanke zrobic ? pomysl

bądź sobą, wariatów też lubią
-
- Forum Audi A8
- Posty: 120
- Rejestracja: 14 lut 2011, 15:17
- Lokalizacja: Tychy
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Tez plukalem silnik specyfikiem LM, do tej pory jezdzi. Testowalem oleje 0w40 i 5w40, leje ten drugi bo tanszy i tak co wymiana nawet nie dolewam. Max co zejdzie to z maxa na polowe albo 3/4 wiec silnika to nie wypluka jak gadaja znawcy od luzno spasowanych silnikow. Z reszta po tych pasowaniach z serwisowki to nie wiem jak to mozna nazwac luzno.. :p
zawsze przed wymianą oleju dodaję dwie butelki płukanki "MOTUL ENGINE CLEAN" i nigdy nic złego się nie stało więc nie panikujcie tylko zalewajcie
https://www.motul.com/us/en-US/products ... clean-moto
https://www.motul.com/us/en-US/products ... clean-moto
Ja czyściłem i auto nadal chodzi i ma się dobrze poszły dwie butelki . Generalnie jeśli ktoś w naszych v8 nie zmienia uszczelek i oringów to olej będzie się sączył np. z pod pokryw czy też zaślepek wałków. Ja jestem Po wymianie wszystkich możliwych uszczelek , przy okazji wymieniłem zaworki olejowe i kruciec plastykowy oraz wszystkie możliwe uszczelki i oringi po drodze . Teraz silnik jest słuchy i nie znika olej . Wiec w Pierwszej kolejności uszczelnienie na nowych gratach a dopiero wtedy możesz się zastanawiać czy auto bierze olej czy nie . Stare uszczelki były zajebiście twarde i sztywne wiec nie ma co się dziwić że olej spierdzielał jak chciał
u mnie ponad 300kkm i nigdy nie było płukanki a wygląda tak (tylko zdjęcie troche ciemne)
a że przy kupnie nie wiedziałem co było lane bo poprzedni właściciel też nie zbyt sie tym interesował więc zalałem go najpierw CASTROLEM 10W40 a później i tylko teraz LIQUI MOLY 10W40 SUPERLEICHTLAUF
I nawet mi prestał brać olej. Na wymiany co 10kkm dolewam ok. 1L.
a że przy kupnie nie wiedziałem co było lane bo poprzedni właściciel też nie zbyt sie tym interesował więc zalałem go najpierw CASTROLEM 10W40 a później i tylko teraz LIQUI MOLY 10W40 SUPERLEICHTLAUF
I nawet mi prestał brać olej. Na wymiany co 10kkm dolewam ok. 1L.

to nie jest zwykły napęd...to