[D2 94 4.2PB ] Wymiana rozrządu
Ściągnięcie paska zajmuje całą 1 minutkę... napinacz odciągasz i schodzi pasek.
Więcej roboty jest z wiatrakiem chłodzenia, rurami od chłodnicy (spuszczenie płynu).
Oraz... samo odkręcenie prawej pokrywy. 5 czy 6 śrub. Zabawa napinaczem.
Jest trochę.
Używac dobrych kluczy, bo jak się rozwali ranty śrub to ruszyć je później to sztuka.
Więcej roboty jest z wiatrakiem chłodzenia, rurami od chłodnicy (spuszczenie płynu).
Oraz... samo odkręcenie prawej pokrywy. 5 czy 6 śrub. Zabawa napinaczem.
Jest trochę.
Używac dobrych kluczy, bo jak się rozwali ranty śrub to ruszyć je później to sztuka.
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... lace0.html +tłumacz google na polskie i coś nie coś można wydumać
Odswieze troszke.
1. Mam pytanie odnosnie montazu amortyzatora wraz z rolka:
Czy tutaj wystarczy przykrecic wszystkie sruby zgodnie z instrukcja do silnika i ta rolka luzno sobie pracuje z amortyzatorem - czy tutaj trzeba cos konkretnie ustawiac?
2. Czy amortyzator ustawiamy rolka napinajaca:
do tej wartosci jaka jest na amortyzatorze?:
.
Chodzi mi o montaz nowego paska wraz z calym osprzetem na blokadach.
1. Mam pytanie odnosnie montazu amortyzatora wraz z rolka:
Czy tutaj wystarczy przykrecic wszystkie sruby zgodnie z instrukcja do silnika i ta rolka luzno sobie pracuje z amortyzatorem - czy tutaj trzeba cos konkretnie ustawiac?
2. Czy amortyzator ustawiamy rolka napinajaca:
do tej wartosci jaka jest na amortyzatorze?:
.
Chodzi mi o montaz nowego paska wraz z calym osprzetem na blokadach.
Amortyzator i rolkę wraz z układem kowadełka po prostu przykręcasz momentami zgodnymi z instrukcją - nie przesadz tylko bo latwo pourywac tam gwinty. Naciąg amortyzatora (ma miec pomiędzy 13,6 a 13,9 cm) ustawiasz tylko rolką napinającą tą na mimośrodzie pod głowicą pasazera.
Polecam ustawic wymiar od razu 13,6 i zrobic minimum 4 obroty wałem. Potem skontrolowac wymiar. Prawdopodobnie on się rozejdzie i trzeba będzie zrobic korektę na rolce jeszcze raz. Potem znowu kręcenie 4 obroty i tak do skutku az amortyzator nie bedzie trzymal odpowiedniego wymiaru.
Blokady koniecznie w wałki z tyłu od grodzi. Bez tego na flamastry nie ustawisz tego dobrze na pewno. Po ustawieniu napięcia paska ja zawsze jeszcze raz sprawdzam czy mi blokady siadają bo moze się zawsze cos pokopac i moze byc lipa.
Ogolnie trzeba byc bardzo uwaznym przy tej robocie bo nawet niewielka pomyłka na rozrządzie od razu sie odbija na silniku i wolne obroty są lekko mówiąc kiepskie.
Polecam ustawic wymiar od razu 13,6 i zrobic minimum 4 obroty wałem. Potem skontrolowac wymiar. Prawdopodobnie on się rozejdzie i trzeba będzie zrobic korektę na rolce jeszcze raz. Potem znowu kręcenie 4 obroty i tak do skutku az amortyzator nie bedzie trzymal odpowiedniego wymiaru.
Blokady koniecznie w wałki z tyłu od grodzi. Bez tego na flamastry nie ustawisz tego dobrze na pewno. Po ustawieniu napięcia paska ja zawsze jeszcze raz sprawdzam czy mi blokady siadają bo moze się zawsze cos pokopac i moze byc lipa.
Ogolnie trzeba byc bardzo uwaznym przy tej robocie bo nawet niewielka pomyłka na rozrządzie od razu sie odbija na silniku i wolne obroty są lekko mówiąc kiepskie.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Wszystko zalezy od tego co chcesz wymieniac. Ja robilem caly pakiet. Napiszę ci co w niego wchodziło:
1. Uszczelki między pokrywy rozrządu a głowice (ASO - 3 sztuki od strony chłodnicy)
2. Uszczelki pod dekielki od blokad i pod jeden dekiel dodatkowy (ASO - 3 sztuki od strony grodzi)
3. Simering na czujniku wałka rozrządu
4. Simeringi na wałkach rozrządu od strony chłodnicy
5. Simering wału korbowego
6. Simering pompy oleju
7. Łożysko pompy oleju
8. Łożysko wiskozy
9. Wszystkie rolki od paska rozrządu
10. Amortyzator napinający pasek rozrządu
11. Pompa wody
12. Pasek rozrządu
13. Rolki prowadzące pasek PK
13. Amortyzator napinający pasek PK
14. Pasek PK
15. Uszczelki chłodnicy oleju od ASB (bo był rozpinany przedni pas wiec dalem nowe)
16. Termostat
17. Płyn chłodzący
18. Koło rozrządu dolne na wał (dopisano po edycji)
Taki komplecik kosztował mnie około 1500 PLN w częsciach o najwyższej jakości (Cintitech, INA, HEPU, FAG, Stabillus) czyli elementach które sprzedaje ASO ze swoimi znaczkami po bardzo dobrych cenach (polecam Michała Wruszaka - ma naprawdę konkurencyjne ceny)
Robota swoja wiec za robocizne nie placilem ale w warsztacie ktory wie co robi i ma stosowne blokady usluga wymiany kosztuje okolo 500 - jesli chcesz wymieniac cos mniej, to robisz to na wlasne ryzyko, ja wole robote robic raz a porządnie
1. Uszczelki między pokrywy rozrządu a głowice (ASO - 3 sztuki od strony chłodnicy)
2. Uszczelki pod dekielki od blokad i pod jeden dekiel dodatkowy (ASO - 3 sztuki od strony grodzi)
3. Simering na czujniku wałka rozrządu
4. Simeringi na wałkach rozrządu od strony chłodnicy
5. Simering wału korbowego
6. Simering pompy oleju
7. Łożysko pompy oleju
8. Łożysko wiskozy
9. Wszystkie rolki od paska rozrządu
10. Amortyzator napinający pasek rozrządu
11. Pompa wody
12. Pasek rozrządu
13. Rolki prowadzące pasek PK
13. Amortyzator napinający pasek PK
14. Pasek PK
15. Uszczelki chłodnicy oleju od ASB (bo był rozpinany przedni pas wiec dalem nowe)
16. Termostat
17. Płyn chłodzący
18. Koło rozrządu dolne na wał (dopisano po edycji)
Taki komplecik kosztował mnie około 1500 PLN w częsciach o najwyższej jakości (Cintitech, INA, HEPU, FAG, Stabillus) czyli elementach które sprzedaje ASO ze swoimi znaczkami po bardzo dobrych cenach (polecam Michała Wruszaka - ma naprawdę konkurencyjne ceny)
Robota swoja wiec za robocizne nie placilem ale w warsztacie ktory wie co robi i ma stosowne blokady usluga wymiany kosztuje okolo 500 - jesli chcesz wymieniac cos mniej, to robisz to na wlasne ryzyko, ja wole robote robic raz a porządnie
Ostatnio zmieniony 18 sty 2016, 14:07 przez Bugalon, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Bugalon, Zapomniałes o dośc waznym i pomijanym czesto elemencie jak koło pasowe wału napędzające pasek rozrzadu. Dostepne w ASO chyba cos ok 250zł ale nie pamiętam dokładnie. Jest ono wraz z tym klinem który to słynnie potrafi sie ukrecać(robi to jak sie zmeczy i ktos zaniedba temat)
U mnie przy pierwszej wymianie było to koło od środka pekniete już,wymieniłem na uzywke wtedy a przy kolejnej wymianie poleciało nowe. Co druga wymiane polecam się tym zając a co każda wnikliwie skontrolować.
Do tego jeszcze moga dojść wszelkie szpilki przy rozrządzie i śruby ktore tez potrafia sie po setkach tysięcy zmęczyć.
U mnie przy pierwszej wymianie było to koło od środka pekniete już,wymieniłem na uzywke wtedy a przy kolejnej wymianie poleciało nowe. Co druga wymiane polecam się tym zając a co każda wnikliwie skontrolować.
Do tego jeszcze moga dojść wszelkie szpilki przy rozrządzie i śruby ktore tez potrafia sie po setkach tysięcy zmęczyć.